Zobrazit minimální záznam

Children vulgarity from the basic school teachers' point of view
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorStrejčková, Helena
dc.date.accessioned2017-05-15T18:01:22Z
dc.date.available2017-05-15T18:01:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52723
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na vulgaritu dětí z pohledu učitelů a učitelek na základní škole. Vulgarita dětí je socio-psychologicko-komunikačním fenoménem, který je ve společnosti často diskutovaným, ale téměř výzkumně nezkoumaným. Cílem práce bylo definovat faktory důležité pro vnímání a hodnocení vulgarity dětí ze strany učitelů a učitelek, upřesnit situace, ve kterých se s ní setkávají, jak na ni reagují a zjistit, jak hodnotí spolupráci s rodiči ve chvíli, kdy s nimi mají dětskou vulgaritu řešit. Výzkum ukázal, že podle učitelek a učitelů mají děti znalost vulgárních slov z rodiny, od vrstevníků a z médií. Oproti minulosti vnímají zintenzivnění používaných slov a posun dříve vulgárních slov do slov, která děti vnímají jako normální. Starší děti podle nich používají vulgarismy častěji a užitá slova jsou více intenzivní, než u dětí mladších. Při hodnocení ne/vhodnosti vulgarity učitelky a učitelé reflektují situační kontext - v jakém prostředí a mezi jakými lidmi je použita, komu je adresována. Hodnotí funkci a intenzitu slova, které dítě použilo. Každý z těchto faktorů má škálu od vhodnosti/přijatelnosti po nevhodnosti/nepřijatelnost. Reakce na vulgaritu jsou velmi variabilní, odpovídají vnímané míře nevhodnosti vulgarity v dané situaci. Škála reakcí se pohybuje od ignorování vulgarity až po...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on children vulgarity from the basic school teachers` point of view. The children vulgarity is a socio-psychological-communicational phenomenon, frequently discussed in the public but scientifically almost not examined at all. The aim of the thesis is to define factors important for perception and evaluation of children vulgarity by basic school teachers, to specify situations where they meet with vulgarity, how the teachers react and to find out how they evaluate co-operation with parents in situations they have to deal with the children vulgarity together. The research showed that according to their teachers, children learn vulgar words in the family, from their contemporaries and from public media. Teachers feel vulgar words used by children now are stronger than in the past and former vulgar words are considered normal by children today. Teachers say older children use vulgar words more frequently and the words are more intensive than with younger children. When evaluating if vulgarity is appropriate or not, teachers bear in mind context of the situation - in which atmosphere and among what people it is used, whom is it addressed to. They evaluate function and intensity of the word the child used. Each of these factors has got a scale from appropriate/acceptable to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvulgaritacs_CZ
dc.subjectškolní věkcs_CZ
dc.subjectučitelky a učitelé na základní školecs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvulgarityen_US
dc.subjectschool ageen_US
dc.subjectbasic school teachersen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.titleVulgarita dětí z pohledu učitelek a učitelů na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId132009
dc.title.translatedChildren vulgarity from the basic school teachers' point of viewen_US
dc.contributor.refereeDoubek, David
dc.identifier.aleph001600647
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na vulgaritu dětí z pohledu učitelů a učitelek na základní škole. Vulgarita dětí je socio-psychologicko-komunikačním fenoménem, který je ve společnosti často diskutovaným, ale téměř výzkumně nezkoumaným. Cílem práce bylo definovat faktory důležité pro vnímání a hodnocení vulgarity dětí ze strany učitelů a učitelek, upřesnit situace, ve kterých se s ní setkávají, jak na ni reagují a zjistit, jak hodnotí spolupráci s rodiči ve chvíli, kdy s nimi mají dětskou vulgaritu řešit. Výzkum ukázal, že podle učitelek a učitelů mají děti znalost vulgárních slov z rodiny, od vrstevníků a z médií. Oproti minulosti vnímají zintenzivnění používaných slov a posun dříve vulgárních slov do slov, která děti vnímají jako normální. Starší děti podle nich používají vulgarismy častěji a užitá slova jsou více intenzivní, než u dětí mladších. Při hodnocení ne/vhodnosti vulgarity učitelky a učitelé reflektují situační kontext - v jakém prostředí a mezi jakými lidmi je použita, komu je adresována. Hodnotí funkci a intenzitu slova, které dítě použilo. Každý z těchto faktorů má škálu od vhodnosti/přijatelnosti po nevhodnosti/nepřijatelnost. Reakce na vulgaritu jsou velmi variabilní, odpovídají vnímané míře nevhodnosti vulgarity v dané situaci. Škála reakcí se pohybuje od ignorování vulgarity až po...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on children vulgarity from the basic school teachers` point of view. The children vulgarity is a socio-psychological-communicational phenomenon, frequently discussed in the public but scientifically almost not examined at all. The aim of the thesis is to define factors important for perception and evaluation of children vulgarity by basic school teachers, to specify situations where they meet with vulgarity, how the teachers react and to find out how they evaluate co-operation with parents in situations they have to deal with the children vulgarity together. The research showed that according to their teachers, children learn vulgar words in the family, from their contemporaries and from public media. Teachers feel vulgar words used by children now are stronger than in the past and former vulgar words are considered normal by children today. Teachers say older children use vulgar words more frequently and the words are more intensive than with younger children. When evaluating if vulgarity is appropriate or not, teachers bear in mind context of the situation - in which atmosphere and among what people it is used, whom is it addressed to. They evaluate function and intensity of the word the child used. Each of these factors has got a scale from appropriate/acceptable to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016006470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV