Show simple item record

The Czechoslovak school system in Great Britain (1940-1945)
dc.contributor.advisorŠouša, Jiří
dc.creatorDamová, Zora
dc.date.accessioned2017-05-15T17:53:44Z
dc.date.available2017-05-15T17:53:44Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52690
dc.description.abstractAnotace: Práce se zabývá systémem vzdělání, jež bylo poskytováno v průběhu druhé světové války emigrantům československou exilovou vládou na území Velké Británie. Praktické cíle spojené s potřebou vzdělávání československé mládeže byly v této době spojeny i s politickou výchovou a neméně také s vlastní propagací exilové vlády. Kromě kategorizace dostupného vzdělání a příkladů jednotlivých školských ústavů a kurzů jsou proto akcentovány i plány na uplatnění studentů těchto škol, se kterými vláda při jejich vzniku pracovala. Většinu kompetencí na školství v emigraci měl školský odbor Ministerstva vnitra, proto jsou zde zmíněny okolnosti vzniku i organizace tohoto úřadu. Vzdělání bylo Čechoslovákům poskytováno na území cizího státu a byla tedy nutná jistá míra spolupráce s ním. V práci je proto popsán i vliv britských institucí a působení britského školství na československý školský systém, který se jinak řídil předmnichovskými zákony. Úzký vztah mezi Velkou Británií a Československem je rovněž sledován v poválečném období, přičemž je přednostně zohledněn účinek exilového vzdělání na jeho studenty po návratu do osvobozeného Československa.cs_CZ
dc.description.abstractSummary: The work deals with the educational system of the Czechoslovak Government-in-exile during the Second World War. The need for Czechoslovak youth education was in this time connected with political education and also with the publicity of Czechoslovak exile among British Allies. Therefore the work classifies the provided education and it also deals with future plans for the students. Educational department of Ministry of Interior had the leading role in the education, and therefore its history and organization is also defined. Czechoslovak education took place in a foreign country, so a cooperation was required. The influence of British authorities on Czechoslovak schools, that followed Czech laws valid before autumn 1938, is described. The cooperation between both states in the post-war situation is also studied, as well as the impact of the exile education on its students after their return to the homeland.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectškolstvícs_CZ
dc.subjectstudentics_CZ
dc.subject2. světová válkacs_CZ
dc.subjectexilové vláda v Londýněcs_CZ
dc.subjectVelká Britániecs_CZ
dc.subjectčeskoslovenské exilové školstvícs_CZ
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectSecond World Waren_US
dc.subjectCzechoslovak Government-in-exileen_US
dc.subjectGreat Britainen_US
dc.subjectCzechoslovak exile educationen_US
dc.titleČeskoslovenské školství ve Velké Británii (1940-1945)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentDepartment of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra PVH a archivního studiacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111291
dc.title.translatedThe Czechoslovak school system in Great Britain (1940-1945)en_US
dc.contributor.refereeDobeš, Jan
dc.identifier.aleph001601789
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAuxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
thesis.degree.disciplineArchivnictví a pomocné vědy historickécs_CZ
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra PVH a archivního studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csArchivnictví a pomocné vědy historickécs_CZ
uk.degree-discipline.enAuxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotace: Práce se zabývá systémem vzdělání, jež bylo poskytováno v průběhu druhé světové války emigrantům československou exilovou vládou na území Velké Británie. Praktické cíle spojené s potřebou vzdělávání československé mládeže byly v této době spojeny i s politickou výchovou a neméně také s vlastní propagací exilové vlády. Kromě kategorizace dostupného vzdělání a příkladů jednotlivých školských ústavů a kurzů jsou proto akcentovány i plány na uplatnění studentů těchto škol, se kterými vláda při jejich vzniku pracovala. Většinu kompetencí na školství v emigraci měl školský odbor Ministerstva vnitra, proto jsou zde zmíněny okolnosti vzniku i organizace tohoto úřadu. Vzdělání bylo Čechoslovákům poskytováno na území cizího státu a byla tedy nutná jistá míra spolupráce s ním. V práci je proto popsán i vliv britských institucí a působení britského školství na československý školský systém, který se jinak řídil předmnichovskými zákony. Úzký vztah mezi Velkou Británií a Československem je rovněž sledován v poválečném období, přičemž je přednostně zohledněn účinek exilového vzdělání na jeho studenty po návratu do osvobozeného Československa.cs_CZ
uk.abstract.enSummary: The work deals with the educational system of the Czechoslovak Government-in-exile during the Second World War. The need for Czechoslovak youth education was in this time connected with political education and also with the publicity of Czechoslovak exile among British Allies. Therefore the work classifies the provided education and it also deals with future plans for the students. Educational department of Ministry of Interior had the leading role in the education, and therefore its history and organization is also defined. Czechoslovak education took place in a foreign country, so a cooperation was required. The influence of British authorities on Czechoslovak schools, that followed Czech laws valid before autumn 1938, is described. The cooperation between both states in the post-war situation is also studied, as well as the impact of the exile education on its students after their return to the homeland.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra PVH a archivního studiacs_CZ
dc.identifier.lisID990016017890106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV