Show simple item record

Be a witness: The turning points of our history viewed by Pavel Koutecký
dc.contributor.advisorČeněk, David
dc.creatorStrachotová, Alžběta
dc.date.accessioned2017-05-15T17:20:58Z
dc.date.available2017-05-15T17:20:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52544
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá dílem českého dokumentaristy Pavla Kouteckého a zaměřuje se na několik jeho filmů o novodobé historii naší země. První část práce načrtává celkový obraz jeho tvorby a poukazuje na různorodost zvolených témat i přístupů. Stěžejní část se zabývá filmy, v nichž se režisér zaměřil na naše dějiny, přičemž tato díla jsou vnímána v kontextu dokumentárního a historického filmu. Teoretická kapitola se proto věnuje vymezení pojmů z oblasti dokumentárního filmu i historického filmu a zmiňuje hlavní teoretické otázky věnované oběma problematikám. Vybrané filmy jsou poté analyzovány nejen jako samostatná díla, ale jsou zařazeny do kontextu jiné dokumentárně-historické tvorby. U všech filmů si práce všímá nejen konkrétně vybíraných témat a způsobu jejich pojetí, ale také vizuální stránky a především animačních technik a koláží, které při tvorbě Pavel Koutecký využíval. Je tak prozkoumán specifický přístup Pavla Kouteckého k zaznamenávání historie státu a k lidem prožívajícím zlomové dějinné okamžiky. Závěrečná kapitola shrnuje všechny poznatky, pojmenovává společné jmenovatele děl a charakterizuje hlavní rysy jeho dokumentárního stylu.cs_CZ
dc.description.abstractThe following bachelor's thesis deals with the work of Czech filmmaker Pavel Koutecký and it focuses on several of his films on the modern history of our country. The first part outlines the entire picture of his work and highlights the diversity of selected topics and attitudes. The main part adresses films in which the director was focused on our history, while those are viewed in the context of documentary and historical film. Therefore the theoretical chapter deals with the definitions of the documentary and historical film and it mentions the main theoretical questions dedicated to those two issues. Chosen films are then analyzed not only as separate entities, but also the context of documentary and historical films is included. In all the works the thesis notices concretely chosen topics and how they are conceived as well as the visuality, animation techniques and collages, which Pavel Koutecký used. It examines thus the specific approach of Pavel Koutecký to the history of the state and the people experiencing the revolutionary moments. The final chapter summarizes all the knowledge, identifies the common denominators of the works and describes the documentary style of Pavel Koutecký.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPavel Kouteckýcs_CZ
dc.subjectdokumentární filmcs_CZ
dc.subjecthistorický filmcs_CZ
dc.subjectsociologický dokumentcs_CZ
dc.subjectpolitický dokumentcs_CZ
dc.subjectčasosběrný dokumentcs_CZ
dc.subjectkomunismuscs_CZ
dc.subjectrozpad Československacs_CZ
dc.subjectsametová revolucecs_CZ
dc.subject17. listopad 1989cs_CZ
dc.subjectPavel Kouteckýen_US
dc.subjectdocumentary filmen_US
dc.subjecthistorical movieen_US
dc.subjectsociological documenten_US
dc.subjectpolitical documentaryen_US
dc.subjecttime-lapse documentariesen_US
dc.subjectcommunismen_US
dc.subjectdissolution of Czechoslovakiaen_US
dc.subjectVelvet Revolutionen_US
dc.subject17th November 1989en_US
dc.titleBýt svědkem: Zlomové okamžiky našich dějin očima Pavla Kouteckéhocs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-27
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId124183
dc.title.translatedBe a witness: The turning points of our history viewed by Pavel Kouteckýen_US
dc.contributor.refereePřádná, Stanislava
dc.identifier.aleph001605109
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá dílem českého dokumentaristy Pavla Kouteckého a zaměřuje se na několik jeho filmů o novodobé historii naší země. První část práce načrtává celkový obraz jeho tvorby a poukazuje na různorodost zvolených témat i přístupů. Stěžejní část se zabývá filmy, v nichž se režisér zaměřil na naše dějiny, přičemž tato díla jsou vnímána v kontextu dokumentárního a historického filmu. Teoretická kapitola se proto věnuje vymezení pojmů z oblasti dokumentárního filmu i historického filmu a zmiňuje hlavní teoretické otázky věnované oběma problematikám. Vybrané filmy jsou poté analyzovány nejen jako samostatná díla, ale jsou zařazeny do kontextu jiné dokumentárně-historické tvorby. U všech filmů si práce všímá nejen konkrétně vybíraných témat a způsobu jejich pojetí, ale také vizuální stránky a především animačních technik a koláží, které při tvorbě Pavel Koutecký využíval. Je tak prozkoumán specifický přístup Pavla Kouteckého k zaznamenávání historie státu a k lidem prožívajícím zlomové dějinné okamžiky. Závěrečná kapitola shrnuje všechny poznatky, pojmenovává společné jmenovatele děl a charakterizuje hlavní rysy jeho dokumentárního stylu.cs_CZ
uk.abstract.enThe following bachelor's thesis deals with the work of Czech filmmaker Pavel Koutecký and it focuses on several of his films on the modern history of our country. The first part outlines the entire picture of his work and highlights the diversity of selected topics and attitudes. The main part adresses films in which the director was focused on our history, while those are viewed in the context of documentary and historical film. Therefore the theoretical chapter deals with the definitions of the documentary and historical film and it mentions the main theoretical questions dedicated to those two issues. Chosen films are then analyzed not only as separate entities, but also the context of documentary and historical films is included. In all the works the thesis notices concretely chosen topics and how they are conceived as well as the visuality, animation techniques and collages, which Pavel Koutecký used. It examines thus the specific approach of Pavel Koutecký to the history of the state and the people experiencing the revolutionary moments. The final chapter summarizes all the knowledge, identifies the common denominators of the works and describes the documentary style of Pavel Koutecký.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV