Show simple item record

Marketing Acitivities of Pietro Filipi Fashion Brand in years 2010-2012
Marketingové aktivity módnej značky Pietro Filipi v rokoch 2010-2012
dc.contributor.advisorHejlová, Denisa
dc.creatorJančová, Michaela
dc.date.accessioned2020-02-14T14:15:07Z
dc.date.available2020-02-14T14:15:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52513
dc.description.abstractThe goal of this diploma thesis "Marketing Activities of Pietro Filipi Fashion Brand in years 2010-2012" is to describe and analyze activities and communication of pietro filipi brand on the market of the Czech republic. In this diploma thesis following activities are showcased based on the principles of fashion marketing and branding. The first part of the thesis describes situation on the Czech market, stratification of domestic and foreign brands and general segmentation of fashion brands. The next part deals with the specific segment of medium premium brands, its direct domestic and foreign competition in this segment, marketing communication and activities of these brands. The second part describes and analyzes history of pietro filipi, product portfolio, target group and specific marketing activities of this brand. Questionnaire survey in the end of the thesis indicates weaknesses in brand communication with customers and its ambiguous identity.en_US
dc.description.abstractBakalárska práca "Marketingové aktivity módnej značky Pietro Filipi v rokoch 2010-2012" sa zaoberá popisom a analýzou pôsobenia a komunikácie značky pietro filipi na trhu v Českej republike. Tieto aktivity sú v bakalárskej práci spracované na základe princípov marketingu módnych značiek a brandingu. V prvej časti práce je popísaná situácia na trhu v ČR, stratifikácia domácich a zahraničných značiek, a špecifiká jednotlivých segmentov módy. V ďalšej časti je spracovaná priama domáca a zahraničná konkurencia zo segmentu prémiových značiek strednej kategórie, jej marketingová komunikácia a aktivity. Druhá polovica práce sa venuje deskripcii a analýze histórie pietro filipi, produktovým radám, cieľovej skupine a špecifickým marketingovým aktivitám značky. Realizované dotazníkové šetrenie v mieste predaja poukazuje na nedostatky značky v komunikácii so zákazníkmi a na jej nejasnú identitu.cs_CZ
dc.languageSlovenčinacs_CZ
dc.language.isosk_SK
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPietro filipien_US
dc.subjectfashion marketingen_US
dc.subjectmarketing communicationen_US
dc.subjectczech branden_US
dc.subjectbrand identityen_US
dc.subjectpremium branden_US
dc.subjectflagship storeen_US
dc.subjectPietro filipics_CZ
dc.subjectmódny marketingcs_CZ
dc.subjectmarketingová komunikáciacs_CZ
dc.subjectčeská značkacs_CZ
dc.subjectidentita značkycs_CZ
dc.subjectprémiová značkacs_CZ
dc.subjectvlajková predajňacs_CZ
dc.titleMarketingové aktivity módnej značky Pietro Filipi v rokoch 2010-2012sk_SK
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-18
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125836
dc.title.translatedMarketing Acitivities of Pietro Filipi Fashion Brand in years 2010-2012en_US
dc.title.translatedMarketingové aktivity módnej značky Pietro Filipi v rokoch 2010-2012cs_CZ
dc.contributor.refereeKlabíková Rábová, Tereza
dc.identifier.aleph001601395
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalárska práca "Marketingové aktivity módnej značky Pietro Filipi v rokoch 2010-2012" sa zaoberá popisom a analýzou pôsobenia a komunikácie značky pietro filipi na trhu v Českej republike. Tieto aktivity sú v bakalárskej práci spracované na základe princípov marketingu módnych značiek a brandingu. V prvej časti práce je popísaná situácia na trhu v ČR, stratifikácia domácich a zahraničných značiek, a špecifiká jednotlivých segmentov módy. V ďalšej časti je spracovaná priama domáca a zahraničná konkurencia zo segmentu prémiových značiek strednej kategórie, jej marketingová komunikácia a aktivity. Druhá polovica práce sa venuje deskripcii a analýze histórie pietro filipi, produktovým radám, cieľovej skupine a špecifickým marketingovým aktivitám značky. Realizované dotazníkové šetrenie v mieste predaja poukazuje na nedostatky značky v komunikácii so zákazníkmi a na jej nejasnú identitu.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this diploma thesis "Marketing Activities of Pietro Filipi Fashion Brand in years 2010-2012" is to describe and analyze activities and communication of pietro filipi brand on the market of the Czech republic. In this diploma thesis following activities are showcased based on the principles of fashion marketing and branding. The first part of the thesis describes situation on the Czech market, stratification of domestic and foreign brands and general segmentation of fashion brands. The next part deals with the specific segment of medium premium brands, its direct domestic and foreign competition in this segment, marketing communication and activities of these brands. The second part describes and analyzes history of pietro filipi, product portfolio, target group and specific marketing activities of this brand. Questionnaire survey in the end of the thesis indicates weaknesses in brand communication with customers and its ambiguous identity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016013950106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV