Show simple item record

Media promotion of a music festival on social networks and Internet
dc.contributor.advisorČermák, Miloš
dc.creatorRežný, Daniel
dc.date.accessioned2020-02-14T14:11:46Z
dc.date.available2020-02-14T14:11:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52512
dc.description.abstractI have chosen the topic of my thesis - music festivals promotion on social networks and the Internet - for one simple reason. I have been interested in the activities and events on the music scene for a long time, I am a team member of the band Wohnout and in the summer festivals are my daily bread. As soon as the weather gets warmer, the music business begins producing different events in large quantities. Every week dozens of various concerts and music events take place all around the country, ranging from small local ones to large cultural events of nationwide importance. The aim of my thesis is not only to describe the way a festival " gets to people" in general, but to show how cultural events and the media may be interconnected and how /or if they can profit from this cooperation. I was also trying to find out how the media partnership between a festival and a medium affects the content of the news related to the topic presented in the medium, and if there exist some unwritten rules that the two "partners" keep to and that could be problematic from the point of view of journalism ethics.en_US
dc.description.abstractPráci na téma Propagace hudebního festivalu na sociálních sítích a internetu jsem si vybral z jednoduchého důvodu. Dlouhodobě se zajímám o hudební dění, jsem členem týmu okolo kapely Wohnout a festivaly jsou v letních měsících v podstatě můj denní chleba. Jen co se začne venku oteplovat, začne hudební byznys chrlit akce jako na běžícím páse. Každý týden se po republice konají desítky různých akcí od lokálních, po akce celorepublikového významu, od menších akcí po ty obrovské. Cílem mé práce není pouze obecně popsat způsob, jakým se festival dostává k lidem, ale zaměřit se i na to, jak funguje provázanost kulturní akce a médií, jaké jsou zákonitosti a jaké výhody z této spolupráce navzájem festivaly i média plynou Zajímalo mě také, jak ovlivňuje mediální partnerství mezi festivalem a médiem jeho zpravodajský obsah a zda mají mezi sebou nějaká nepsaná pravidla, která by mohla být z pohledu žurnalistické etiky problematická.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectFestivalen_US
dc.subjectNew Mediaen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectRock for Peopleen_US
dc.subjectSocial networksen_US
dc.subjectGoogle+en_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectYouTubeen_US
dc.subjectFestivalcs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectRock for Peoplecs_CZ
dc.subjectSociální sítěcs_CZ
dc.subjectGoogle+cs_CZ
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectInstagramcs_CZ
dc.subjectYouTubecs_CZ
dc.titleMediální propagace hudebního festivalu na sociálních sítích a Internetucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-18
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId111771
dc.title.translatedMedia promotion of a music festival on social networks and Interneten_US
dc.contributor.refereeVedral, Jan
dc.identifier.aleph001677630
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csPráci na téma Propagace hudebního festivalu na sociálních sítích a internetu jsem si vybral z jednoduchého důvodu. Dlouhodobě se zajímám o hudební dění, jsem členem týmu okolo kapely Wohnout a festivaly jsou v letních měsících v podstatě můj denní chleba. Jen co se začne venku oteplovat, začne hudební byznys chrlit akce jako na běžícím páse. Každý týden se po republice konají desítky různých akcí od lokálních, po akce celorepublikového významu, od menších akcí po ty obrovské. Cílem mé práce není pouze obecně popsat způsob, jakým se festival dostává k lidem, ale zaměřit se i na to, jak funguje provázanost kulturní akce a médií, jaké jsou zákonitosti a jaké výhody z této spolupráce navzájem festivaly i média plynou Zajímalo mě také, jak ovlivňuje mediální partnerství mezi festivalem a médiem jeho zpravodajský obsah a zda mají mezi sebou nějaká nepsaná pravidla, která by mohla být z pohledu žurnalistické etiky problematická.cs_CZ
uk.abstract.enI have chosen the topic of my thesis - music festivals promotion on social networks and the Internet - for one simple reason. I have been interested in the activities and events on the music scene for a long time, I am a team member of the band Wohnout and in the summer festivals are my daily bread. As soon as the weather gets warmer, the music business begins producing different events in large quantities. Every week dozens of various concerts and music events take place all around the country, ranging from small local ones to large cultural events of nationwide importance. The aim of my thesis is not only to describe the way a festival " gets to people" in general, but to show how cultural events and the media may be interconnected and how /or if they can profit from this cooperation. I was also trying to find out how the media partnership between a festival and a medium affects the content of the news related to the topic presented in the medium, and if there exist some unwritten rules that the two "partners" keep to and that could be problematic from the point of view of journalism ethics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990016776300106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV