Show simple item record

Suburbanisation and its impacts on social environment (in context with accepting children to pre-school education)
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorPodlipná, Martina
dc.date.accessioned2017-05-15T16:37:06Z
dc.date.available2017-05-15T16:37:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52404
dc.description.abstractSuburbanizace je problém globální. Nesouvisí jen s místními poměry jednotlivých územních celků, ale je to situace prolínající se celou republikou. Na toto téma jsem nahlédla z pohledu velkoměst, měst, menších obcí a jednotlivých městských částí (satelitů). Sociální kontext, který se zde objevuje, nepopiratelně otevřel prostor pro problematiku školství jako takového, předškolní z toho samozřejmě nevyjímaje. Suburbanizace tedy nepochybně ovlivňuje postavení škol v obcích a městech. Ve své BP jsem zkoumala, zda je možné kritéria pro přijímání dětí přizpůsobit zájmům, možnostem a potřebám měst a obcí jako zřizovatelů a do jaké míry je legitimní vůli zřizovatele uplatňovat při nastavování kritérií pro přijímání dětí. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy opakovaně zjišťuje, že někteří zřizovatelé zasahují do přijímacího řízení, zejména stanovením kritérií k přijímacímu řízení. O přijetí k předškolnímu vzdělávání však rozhoduje ředitel mateřské školy - při tomto rozhodování je nezávislý, a proto není možné, aby měla kritéria vydaná orgány zřizovatele právně závazný charakter. Pouze ředitel je subjektem, který ve smyslu školského zákona rozhoduje o přijetí a je za toto rozhodnutí odpovědný (i z hlediska případné diskriminace).cs_CZ
dc.description.abstractSuburbanization is a global problem. It is not only related to local conditions of individual territorial units, but this situation is pervading the entire country.I looked at this topic in the perspective of cities, towns, small villages and individual boroughs (satellites). Social context, which appeared here, undeniably opened space for issues such as education, of course including the pre-school one. Suburbanization thus clearly affects the status of schools in villages and towns. In my thesis I examined, whether it is possible to adapt criteria for admission of children to interests, abilities and needs of cities and towns, who are the founders, and to what extent it is legitimate to apply the will of the founder while setting criteria for the admission of children. The Ministry of Education, Youth and Sports has repeatedly found that some founders interfere in the admission process, in particular criteria for admission procedure. The admission to pre-school education is decided by the kindergarten - this decision is independent, and therefore it is not possible that the criteria issued by the authorities of the founder should be legally binding. Only the headmaster is the body who decides within the meaning of the Education Act, and who is also responsible for this decision (in terms of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSuburbanizace a její dopady na sociální prostředí (v kontextu s přijímáním dětí k předškolnímu vzdělávání)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId133044
dc.title.translatedSuburbanisation and its impacts on social environment (in context with accepting children to pre-school education)en_US
dc.contributor.refereeSvoboda, Petr
dc.identifier.aleph001601779
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csSuburbanizace je problém globální. Nesouvisí jen s místními poměry jednotlivých územních celků, ale je to situace prolínající se celou republikou. Na toto téma jsem nahlédla z pohledu velkoměst, měst, menších obcí a jednotlivých městských částí (satelitů). Sociální kontext, který se zde objevuje, nepopiratelně otevřel prostor pro problematiku školství jako takového, předškolní z toho samozřejmě nevyjímaje. Suburbanizace tedy nepochybně ovlivňuje postavení škol v obcích a městech. Ve své BP jsem zkoumala, zda je možné kritéria pro přijímání dětí přizpůsobit zájmům, možnostem a potřebám měst a obcí jako zřizovatelů a do jaké míry je legitimní vůli zřizovatele uplatňovat při nastavování kritérií pro přijímání dětí. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy opakovaně zjišťuje, že někteří zřizovatelé zasahují do přijímacího řízení, zejména stanovením kritérií k přijímacímu řízení. O přijetí k předškolnímu vzdělávání však rozhoduje ředitel mateřské školy - při tomto rozhodování je nezávislý, a proto není možné, aby měla kritéria vydaná orgány zřizovatele právně závazný charakter. Pouze ředitel je subjektem, který ve smyslu školského zákona rozhoduje o přijetí a je za toto rozhodnutí odpovědný (i z hlediska případné diskriminace).cs_CZ
uk.abstract.enSuburbanization is a global problem. It is not only related to local conditions of individual territorial units, but this situation is pervading the entire country.I looked at this topic in the perspective of cities, towns, small villages and individual boroughs (satellites). Social context, which appeared here, undeniably opened space for issues such as education, of course including the pre-school one. Suburbanization thus clearly affects the status of schools in villages and towns. In my thesis I examined, whether it is possible to adapt criteria for admission of children to interests, abilities and needs of cities and towns, who are the founders, and to what extent it is legitimate to apply the will of the founder while setting criteria for the admission of children. The Ministry of Education, Youth and Sports has repeatedly found that some founders interfere in the admission process, in particular criteria for admission procedure. The admission to pre-school education is decided by the kindergarten - this decision is independent, and therefore it is not possible that the criteria issued by the authorities of the founder should be legally binding. Only the headmaster is the body who decides within the meaning of the Education Act, and who is also responsible for this decision (in terms of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV