Show simple item record

Remake of popular fairytales with uses of the methods and techniques characteristic for drama education, and further application those techniques into the teaching process of the youngest kids in the kindergarten
dc.contributor.advisorSvobodová, Radmila
dc.creatorSovová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-15T16:27:32Z
dc.date.available2017-05-15T16:27:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52377
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na subjektivní zkoumání metod a technik dramatické výchovy v konkrétní mateřské škole, a to u dětí ve věku tří až čtyř let. Teoretická část práce se zabývá definicemi a stručným vysvětlením pojmů souvisejících s dramatickou výchovou a předškolním vzděláváním všeobecně. V praktické části se hovoří o realizaci konkrétních lekcí dramatické výchovy, a také o tom, které z metod a technik dramatické výchovy lze u dětí tohoto věku využívat. V neposlední řadě se práce zabývá také tím, které z metod a technik dramatické výchovy se jeví při práci předškolního pedagoga jako neúčinnější. Metodami zkoumání jsou zúčastněné přímé pozorování a reflexe. Klíčová slova: dítě, předškolní výchova, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, hra, pohádkacs_CZ
dc.description.abstractThese coursework aims to pointed out the particular observation of the method used in drama education in the chosen kindergarten in respect with the age group of three and four years old pupils. In the theory part, I'm looking at the fundamental definitions and explanations of theoretical knowledge in drama and preschool education in general. The practical part is based on the realisation of the particular lessons of drama education as well as comparing and choosing the most suitable technique for teaching purposes of the youngest children. By evaluating the most effective approach in preschool teaching I was judging the individual methods and techniques from a pedagogue's point of view. The outcomes of my research are based on the direct observation and reflection. Key words: child, pre-school education, drama education, methods and techniques of drama education, play, fairytaleen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectpředškolní výchovacs_CZ
dc.subjectdramatická výchovacs_CZ
dc.subjectmetody a techniky dramatické výchovycs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectpohádkacs_CZ
dc.subjectchilden_US
dc.subjectpre-school educationen_US
dc.subjectdrama educationen_US
dc.subjectmethods and techniques of drama educationen_US
dc.subjectplayen_US
dc.subjectfairytaleen_US
dc.titleZpracování známých pohádek metodami a technikami dramatické výchovy, a jejich realizace s nejmenšími dětmi v MŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-01-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId134255
dc.title.translatedRemake of popular fairytales with uses of the methods and techniques characteristic for drama education, and further application those techniques into the teaching process of the youngest kids in the kindergartenen_US
dc.contributor.refereeHolemá, Irena
dc.identifier.aleph001676005
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zaměřuje na subjektivní zkoumání metod a technik dramatické výchovy v konkrétní mateřské škole, a to u dětí ve věku tří až čtyř let. Teoretická část práce se zabývá definicemi a stručným vysvětlením pojmů souvisejících s dramatickou výchovou a předškolním vzděláváním všeobecně. V praktické části se hovoří o realizaci konkrétních lekcí dramatické výchovy, a také o tom, které z metod a technik dramatické výchovy lze u dětí tohoto věku využívat. V neposlední řadě se práce zabývá také tím, které z metod a technik dramatické výchovy se jeví při práci předškolního pedagoga jako neúčinnější. Metodami zkoumání jsou zúčastněné přímé pozorování a reflexe. Klíčová slova: dítě, předškolní výchova, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, hra, pohádkacs_CZ
uk.abstract.enThese coursework aims to pointed out the particular observation of the method used in drama education in the chosen kindergarten in respect with the age group of three and four years old pupils. In the theory part, I'm looking at the fundamental definitions and explanations of theoretical knowledge in drama and preschool education in general. The practical part is based on the realisation of the particular lessons of drama education as well as comparing and choosing the most suitable technique for teaching purposes of the youngest children. By evaluating the most effective approach in preschool teaching I was judging the individual methods and techniques from a pedagogue's point of view. The outcomes of my research are based on the direct observation and reflection. Key words: child, pre-school education, drama education, methods and techniques of drama education, play, fairytaleen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV