Show simple item record

Education of Roma children in the Czech republic
dc.contributor.advisorŠotolová, Eva
dc.creatorPekárková, Hana
dc.date.accessioned2017-05-15T16:12:06Z
dc.date.available2017-05-15T16:12:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52318
dc.description.abstractTato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagogacs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with Education of Roma children in the Czech Republic. It sums up basic facts relating to arrival of Roma in Europe and in the Czech Republic, deals with societal reactions to this arrival and relations progress between Roma and major society. The attention is focused on a existing conception of Roma education, determinants of Roma children education, social exclusion of their families, possible risks of troubleshooting behaviour, affirmative approaches including establishing preliminary studies and positions for education assistants, The practical part is focused on education assistants.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRomovécs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectsociální vyloučenícs_CZ
dc.subjectafirmativní přístupycs_CZ
dc.subjectpřípravný ročníkcs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectRomaen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectsocial exclusionen_US
dc.subjectaffirmative approachesen_US
dc.subjectpreliminary studiesen_US
dc.subjecteducation assistanten_US
dc.titleVzdělávání Romů v ČRcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-25
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId121969
dc.title.translatedEducation of Roma children in the Czech republicen_US
dc.contributor.refereeMlčková, Marie
dc.identifier.aleph001603980
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagogacs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with Education of Roma children in the Czech Republic. It sums up basic facts relating to arrival of Roma in Europe and in the Czech Republic, deals with societal reactions to this arrival and relations progress between Roma and major society. The attention is focused on a existing conception of Roma education, determinants of Roma children education, social exclusion of their families, possible risks of troubleshooting behaviour, affirmative approaches including establishing preliminary studies and positions for education assistants, The practical part is focused on education assistants.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV