dc.contributor.advisor | Šotolová, Eva | |
dc.creator | Pekárková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T16:12:06Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T16:12:06Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/52318 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagoga | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with Education of Roma children in the Czech Republic. It sums up basic facts relating to arrival of Roma in Europe and in the Czech Republic, deals with societal reactions to this arrival and relations progress between Roma and major society. The attention is focused on a existing conception of Roma education, determinants of Roma children education, social exclusion of their families, possible risks of troubleshooting behaviour, affirmative approaches including establishing preliminary studies and positions for education assistants, The practical part is focused on education assistants. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Romové | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | sociální vyloučení | cs_CZ |
dc.subject | afirmativní přístupy | cs_CZ |
dc.subject | přípravný ročník | cs_CZ |
dc.subject | asistent pedagoga | cs_CZ |
dc.subject | Roma | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | social exclusion | en_US |
dc.subject | affirmative approaches | en_US |
dc.subject | preliminary studies | en_US |
dc.subject | education assistant | en_US |
dc.title | Vzdělávání Romů v ČR | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-25 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 121969 | |
dc.title.translated | Education of Roma children in the Czech republic | en_US |
dc.contributor.referee | Mlčková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001603980 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá vzděláváním Romů v prostředí České republiky. Zmiňuje základní fakta spojená s příchodem Romů do Evropy a na naše území, pojednává o reakcích společnosti na něj a o vývoji vztahů mezi Romy a majoritní společností. Pozornost věnuje současné koncepci vzdělávání Romů, determinantům edukace romských žáků, sociálnímu vyloučení jejich rodin, možným rizikům problémového chování a afirmativním přístupům, ke kterým je řazeno zřizování přípravných ročníků či pozic asistentů pedagoga. Právě na asistenty pedagoga je zaměřená praktická část této práce. Klíčová slova: Romové, vzdělávání, sociální vyloučení, afirmativní přístupy, přípravný ročník, asistent pedagoga | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with Education of Roma children in the Czech Republic. It sums up basic facts relating to arrival of Roma in Europe and in the Czech Republic, deals with societal reactions to this arrival and relations progress between Roma and major society. The attention is focused on a existing conception of Roma education, determinants of Roma children education, social exclusion of their families, possible risks of troubleshooting behaviour, affirmative approaches including establishing preliminary studies and positions for education assistants, The practical part is focused on education assistants. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016039800106986 | |