Show simple item record

Meaning of a child for family over changing times
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorRočková, Barbora
dc.date.accessioned2021-03-26T07:12:53Z
dc.date.available2021-03-26T07:12:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52258
dc.description.abstractZáměrem diplomové práce bylo reflektovat pojetí dítěte v historické perspektivě s důrazem na poznání měnících se podmínek současného dětství s cílem hlubšího porozumění dnešnímu dítěti předškolního věku. V teoretické části jsme sledovali především proměny pojímání hodnoty dítěte a dětství v různých historických epochách (od počátku dějin lidstva až po současnost), přínos dítěte pro rodinu z hlediska jejích funkcí a vliv dítěte na život jednotlivých členů rodiny. Praktická část byla realizována jako kvalitativní výzkum (prostřednictvím písemných úvah o dětství, rozhovorů o rodině, dětských kreseb a tvořivé dílny v mateřské škole) a představovala aktuální sondu do světa předškolních dětí z pohledu rodičů, prarodičů i samotných dětí. Z písemných úvah, rozhovorů a radostné atmosféry tvořivé dílny v mateřské škole vyplývá, že současní rodiče a prarodiče si svých dětí vysoce cení jako významné životní hodnoty: děti představují smysl jejich života, přinášejí jim citové uspokojení a jistotu, přispívají k jejich stimulaci, činorodosti a rozvoji, znamenají reflexi jejich vlastního života, jsou pro ně radostí i starostí zároveň a napomáhají kontinuitě jejich života ve vztahu k budoucnosti i minulosti. Podle většiny rodičů a prarodičů se dětství v průběhu posledních několika desetiletí výrazně proměnilo. V...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to reflect the concept of the child in a historical perspective with an emphasis on recognizing the changing conditions of contemporary childhood with the goal of attaining a deeper understanding of today's pre-school child. In the theoretical section we primarily examined the changes in the way children and childhood have been valued in various historical periods (from the beginning ofhuman history to the present), the contribution of children to the family with respect to their function and impact of children on the lives of individual family members. The practical section consisted of qualitative research (written reflections on childhood, interviews with families, children's drawings and creative workshops), representing a current survey of the world of pre-school children from the perspective of parents, grandparents and children themselves. The written reflections, interviews and joyful atmosphere of the creative workshops in pre-schools indicate that contemporary parents and grandparents value their children highly as an extremely important part of their lives: children give meaning to their lives, provide emotional satisfaction and security, stimulate and promote creativity and development, act as a reflection of their own lives, are both a source of joy and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectdětstvícs_CZ
dc.subjectdítě předškolního věkucs_CZ
dc.subjectpotřeby dítětecs_CZ
dc.subjecthodnota dítětecs_CZ
dc.titleVýznam dítěte pro rodinu v proměnách časucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId115222
dc.title.translatedMeaning of a child for family over changing timesen_US
dc.contributor.refereeOpravilová, Eva
dc.identifier.aleph001623084
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZáměrem diplomové práce bylo reflektovat pojetí dítěte v historické perspektivě s důrazem na poznání měnících se podmínek současného dětství s cílem hlubšího porozumění dnešnímu dítěti předškolního věku. V teoretické části jsme sledovali především proměny pojímání hodnoty dítěte a dětství v různých historických epochách (od počátku dějin lidstva až po současnost), přínos dítěte pro rodinu z hlediska jejích funkcí a vliv dítěte na život jednotlivých členů rodiny. Praktická část byla realizována jako kvalitativní výzkum (prostřednictvím písemných úvah o dětství, rozhovorů o rodině, dětských kreseb a tvořivé dílny v mateřské škole) a představovala aktuální sondu do světa předškolních dětí z pohledu rodičů, prarodičů i samotných dětí. Z písemných úvah, rozhovorů a radostné atmosféry tvořivé dílny v mateřské škole vyplývá, že současní rodiče a prarodiče si svých dětí vysoce cení jako významné životní hodnoty: děti představují smysl jejich života, přinášejí jim citové uspokojení a jistotu, přispívají k jejich stimulaci, činorodosti a rozvoji, znamenají reflexi jejich vlastního života, jsou pro ně radostí i starostí zároveň a napomáhají kontinuitě jejich života ve vztahu k budoucnosti i minulosti. Podle většiny rodičů a prarodičů se dětství v průběhu posledních několika desetiletí výrazně proměnilo. V...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to reflect the concept of the child in a historical perspective with an emphasis on recognizing the changing conditions of contemporary childhood with the goal of attaining a deeper understanding of today's pre-school child. In the theoretical section we primarily examined the changes in the way children and childhood have been valued in various historical periods (from the beginning ofhuman history to the present), the contribution of children to the family with respect to their function and impact of children on the lives of individual family members. The practical section consisted of qualitative research (written reflections on childhood, interviews with families, children's drawings and creative workshops), representing a current survey of the world of pre-school children from the perspective of parents, grandparents and children themselves. The written reflections, interviews and joyful atmosphere of the creative workshops in pre-schools indicate that contemporary parents and grandparents value their children highly as an extremely important part of their lives: children give meaning to their lives, provide emotional satisfaction and security, stimulate and promote creativity and development, act as a reflection of their own lives, are both a source of joy and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantUhlířová, Jana
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990016230840106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV