Zobrazit minimální záznam

Piet Mondrian's Conception of Art
dc.contributor.advisorŠevčík, Miloš
dc.creatorFořtová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-15T15:39:29Z
dc.date.available2017-05-15T15:39:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52213
dc.description.abstractPiet Mondrian, jeden z nejznámějších představitelů moderního abstraktního umění, se vedle umělecké tvorby soustavně věnoval i psaní teoretických textů. Ve svých úvahách se zdaleka nezabýval pouze obhajobou své malby ani programovým prohlášením konkrétního uměleckého směru. V textech můžeme nalézt obecnější esteticko-filozofické reflexe o umění, vývoji světa či postavení člověka v moderní společnosti. Tato práce představuje ucelenou Mondrianovu koncepci umění z hlediska estetiky a filozofie umění. Dotýká se takových témat jako například podstata a funkce umění, jeho prostředky, role umělce či význam umění ve vztahu ke společnosti a jejímu vývoji. Práce se také zaměřuje na východiska a ovlivnění Mondrianovy teorie. Předkládá rovněž názory některých dalších soudobých avantgardních hnutí, jimiž se částečně inspiroval a jež dohromady s jeho koncepcí umění tvoří jakýsi kontext uměleckého prostředí první poloviny dvacátého století. Práce vychází z původních textů autora, které ve většině případů doposud nebyly přeloženy do češtiny.cs_CZ
dc.description.abstractPiet Mondrian, one of the most significant representatives of modern abstract art, applied himself, aside from his own art work, to writing of theoretical texts. In his essays, he did not advocate for his own paintings, neither did he manifest any particular art movement. In these texts, one can trace rather general aesthetically-theoretical reflection on art, on the development of our world and on the position of a man in modern society. This thesis introduces Mondrian's comprehensive conception of art in light of aesthetics and the philosophy of art. It touches on the substance and function of art, on artistic means, on the role of an artist and on the meaning of art related to society and its development. The thesis focuses on the bases of Mondrian's theory and its influences. In addition, it presents various ideas of other contemporary avant-garde movements that somehow inspired Mondrian and that, together with his conception of art, create a certain context of the artistic atmosphere of the first half of the 20th century. The thesis draws from Mondrian's original texts that have, in most cases, not been translated into Czech, yet.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPiet Mondriancs_CZ
dc.subjectabstraktní uměnícs_CZ
dc.subjectabstraktně-reálné uměnícs_CZ
dc.subjectneoplasticismuscs_CZ
dc.subjectestetikacs_CZ
dc.subjectfilozofie uměnícs_CZ
dc.subjectPiet Mondrianen_US
dc.subjectabstract arten_US
dc.subjectabstract-real arten_US
dc.subjectneoplasticismen_US
dc.subjectaestheticsen_US
dc.subjectphilosophy of arten_US
dc.titleKoncepce umění v díle Pieta Mondrianacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-20
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111698
dc.title.translatedPiet Mondrian's Conception of Arten_US
dc.contributor.refereeStejskal, Jakub
dc.identifier.aleph001603070
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPiet Mondrian, jeden z nejznámějších představitelů moderního abstraktního umění, se vedle umělecké tvorby soustavně věnoval i psaní teoretických textů. Ve svých úvahách se zdaleka nezabýval pouze obhajobou své malby ani programovým prohlášením konkrétního uměleckého směru. V textech můžeme nalézt obecnější esteticko-filozofické reflexe o umění, vývoji světa či postavení člověka v moderní společnosti. Tato práce představuje ucelenou Mondrianovu koncepci umění z hlediska estetiky a filozofie umění. Dotýká se takových témat jako například podstata a funkce umění, jeho prostředky, role umělce či význam umění ve vztahu ke společnosti a jejímu vývoji. Práce se také zaměřuje na východiska a ovlivnění Mondrianovy teorie. Předkládá rovněž názory některých dalších soudobých avantgardních hnutí, jimiž se částečně inspiroval a jež dohromady s jeho koncepcí umění tvoří jakýsi kontext uměleckého prostředí první poloviny dvacátého století. Práce vychází z původních textů autora, které ve většině případů doposud nebyly přeloženy do češtiny.cs_CZ
uk.abstract.enPiet Mondrian, one of the most significant representatives of modern abstract art, applied himself, aside from his own art work, to writing of theoretical texts. In his essays, he did not advocate for his own paintings, neither did he manifest any particular art movement. In these texts, one can trace rather general aesthetically-theoretical reflection on art, on the development of our world and on the position of a man in modern society. This thesis introduces Mondrian's comprehensive conception of art in light of aesthetics and the philosophy of art. It touches on the substance and function of art, on artistic means, on the role of an artist and on the meaning of art related to society and its development. The thesis focuses on the bases of Mondrian's theory and its influences. In addition, it presents various ideas of other contemporary avant-garde movements that somehow inspired Mondrian and that, together with his conception of art, create a certain context of the artistic atmosphere of the first half of the 20th century. The thesis draws from Mondrian's original texts that have, in most cases, not been translated into Czech, yet.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016030700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV