Zobrazit minimální záznam

The elections 2012: analysis of the media aspectof the election campaign of KDU-ČSL
dc.contributor.advisorDolanský, Pavel
dc.creatorPohaněl, Jan
dc.date.accessioned2017-05-15T15:32:53Z
dc.date.available2017-05-15T15:32:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52192
dc.description.abstractAtmosféra předvolební kampaně před krajskými a senátními volbami konanými v říjnu r. 2012 nebyla v porovnání s minulou kampaní již tolik vyostřená. Bylo to především kvůli absenci tématu polarizujícího společnost, jakým v r. 2008 byly poplatky ve zdravotnictví. ČSSD se opět velmi snažila nalézt podobné kontroverzní téma, kterým se na chvíli zdály být církevní restituce. Negativní kampaň měla za cíl odradit voliče od hlasování zejména pro vládnoucí politické strany ODS a TOP 09, mohla však ubrat voličské hlasy také KDU-ČSL, která bývala a stále je spojována s církvemi, zejména pak s církví katolickou. Samotní představitelé lidovců se však k tomuto tématu až na několik výjimek vůbec nevyjadřovali. Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit mediální stránku volební kampaně KDU-ČSL, která proběhla před krajskými a senátními volbami. V úvodní kapitole je blíže představen nástin mediální strategie KDU-ČSL. V další části práce je prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy sestaven přehled regionálních médií v jednotlivých volebních krajích. Následuje kvalitativní analýza, která charakterizuje vybrané mediální výstupy týkající se KDU-ČSL a jejich lídrů. V závěru práce je pak zhodnocena mediální stránka volební kampaně lidovců, spolu s prezentací výstupů z obou uskutečněných výzkumů.cs_CZ
dc.description.abstractThe atmosphere of the election campaign before the elections in October 2012 was not such fierce as during the last campaign. It was mainly due to absence of a major topic that would polarise the society, like the health fees in 2008. The ČSSD tried to find a similar controversial topic that might have been the church restitutions for a moment. The purpose of the negative campaign was to discourage people from voting the governmental parties ODS and TOP 09, but it also could weaken the KDU-ČSL that was and still is closely connected with churches, especially the catholic church. The representatives of the KDU-ČSL themselves didn't publish any opinions concerning this matter, with only few exceptions. The purpose of this thesis is to analyse and evaluate the media output of the KDU-ČSL during the election campaign that was run before the elections to the regional governments and the Senate. In the first part, the outline of the media strategy of the KDU-ČSL is introduced. The next part is devoted to a quantitative content analysis that compiles an overview of the regional media in the respective regions. The following qualitative analysis describes the media outputs devoted to the KDU-ČSL and its leaders. In the final part, the whole campaign of the KDU-ČSL is evaluated, together with the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKDU-ČSLcs_CZ
dc.subjectvolbycs_CZ
dc.subjectkampaňcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectkrajecs_CZ
dc.subjectKDU-ČSLen_US
dc.subjectelectionsen_US
dc.subjectcampaignen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectregionsen_US
dc.titleVolby 2012: analýza mediální stránky předvolební kampaně KDU-ČSLcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-27
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId137158
dc.title.translatedThe elections 2012: analysis of the media aspectof the election campaign of KDU-ČSLen_US
dc.contributor.refereeTrampota, Tomáš
dc.identifier.aleph001618208
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csAtmosféra předvolební kampaně před krajskými a senátními volbami konanými v říjnu r. 2012 nebyla v porovnání s minulou kampaní již tolik vyostřená. Bylo to především kvůli absenci tématu polarizujícího společnost, jakým v r. 2008 byly poplatky ve zdravotnictví. ČSSD se opět velmi snažila nalézt podobné kontroverzní téma, kterým se na chvíli zdály být církevní restituce. Negativní kampaň měla za cíl odradit voliče od hlasování zejména pro vládnoucí politické strany ODS a TOP 09, mohla však ubrat voličské hlasy také KDU-ČSL, která bývala a stále je spojována s církvemi, zejména pak s církví katolickou. Samotní představitelé lidovců se však k tomuto tématu až na několik výjimek vůbec nevyjadřovali. Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit mediální stránku volební kampaně KDU-ČSL, která proběhla před krajskými a senátními volbami. V úvodní kapitole je blíže představen nástin mediální strategie KDU-ČSL. V další části práce je prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy sestaven přehled regionálních médií v jednotlivých volebních krajích. Následuje kvalitativní analýza, která charakterizuje vybrané mediální výstupy týkající se KDU-ČSL a jejich lídrů. V závěru práce je pak zhodnocena mediální stránka volební kampaně lidovců, spolu s prezentací výstupů z obou uskutečněných výzkumů.cs_CZ
uk.abstract.enThe atmosphere of the election campaign before the elections in October 2012 was not such fierce as during the last campaign. It was mainly due to absence of a major topic that would polarise the society, like the health fees in 2008. The ČSSD tried to find a similar controversial topic that might have been the church restitutions for a moment. The purpose of the negative campaign was to discourage people from voting the governmental parties ODS and TOP 09, but it also could weaken the KDU-ČSL that was and still is closely connected with churches, especially the catholic church. The representatives of the KDU-ČSL themselves didn't publish any opinions concerning this matter, with only few exceptions. The purpose of this thesis is to analyse and evaluate the media output of the KDU-ČSL during the election campaign that was run before the elections to the regional governments and the Senate. In the first part, the outline of the media strategy of the KDU-ČSL is introduced. The next part is devoted to a quantitative content analysis that compiles an overview of the regional media in the respective regions. The following qualitative analysis describes the media outputs devoted to the KDU-ČSL and its leaders. In the final part, the whole campaign of the KDU-ČSL is evaluated, together with the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016182080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV