Zobrazit minimální záznam

Glitch and its social aspects in video game culture
dc.contributor.advisorMacek, Jakub
dc.creatorŠvelch, Jan
dc.date.accessioned2017-05-15T15:31:45Z
dc.date.available2017-05-15T15:31:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52187
dc.description.abstractGlitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche.cs_CZ
dc.description.abstractGlitch is becoming an important topic both in popular culture and academia. In 2012, Disney cast a glitch as a major character in its movie homage to arcade video games Wreck-It Ralph. More and more studies about glitch are emerging across various disciplines, from media studies to aesthetics. So far, researchers were focusing mostly on theoretical and technological aspects of the glitch. This Master's thesis aims to analyze the "everyday" glitch and the roles it plays in the video game culture, conducting a qualitative content analysis of online discussion forums of three recent hit video games: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 and Star Wars: The Old Republic. The first part of the thesis reviews the literature connected to the glitch and explains its connection to similar scientific concepts: error, noise and emergence. It also introduces different aspects and roles of the glitch, ranging from cheating and metagaming to humor and aberrant use. The second part consists of the analysis of online discussion forums concerning the player definition of the glitch, the process of finding and sharing the glitch and about the main aspects of the glitch from the viewpoint of active participants in online discussions: glitch as an error or a feature, patching the glitch, cheating, metagaming and humor. As...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectglitchcs_CZ
dc.subjectpočítačové hrycs_CZ
dc.subjectchybacs_CZ
dc.subjectpodváděnícs_CZ
dc.subjectemergencecs_CZ
dc.subjecthumorcs_CZ
dc.subjectmetagamingcs_CZ
dc.subjectsdílenícs_CZ
dc.subjectglitchen_US
dc.subjectvideo gamesen_US
dc.subjecterroren_US
dc.subjectcheatingen_US
dc.subjectemergenceen_US
dc.subjecthumoren_US
dc.subjectmetagamingen_US
dc.subjectspreadable mediaen_US
dc.titleGlitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových hercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125987
dc.title.translatedGlitch and its social aspects in video game cultureen_US
dc.contributor.refereeReifová, Irena
dc.identifier.aleph001603512
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csGlitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche.cs_CZ
uk.abstract.enGlitch is becoming an important topic both in popular culture and academia. In 2012, Disney cast a glitch as a major character in its movie homage to arcade video games Wreck-It Ralph. More and more studies about glitch are emerging across various disciplines, from media studies to aesthetics. So far, researchers were focusing mostly on theoretical and technological aspects of the glitch. This Master's thesis aims to analyze the "everyday" glitch and the roles it plays in the video game culture, conducting a qualitative content analysis of online discussion forums of three recent hit video games: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 and Star Wars: The Old Republic. The first part of the thesis reviews the literature connected to the glitch and explains its connection to similar scientific concepts: error, noise and emergence. It also introduces different aspects and roles of the glitch, ranging from cheating and metagaming to humor and aberrant use. The second part consists of the analysis of online discussion forums concerning the player definition of the glitch, the process of finding and sharing the glitch and about the main aspects of the glitch from the viewpoint of active participants in online discussions: glitch as an error or a feature, patching the glitch, cheating, metagaming and humor. As...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990016035120106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV