dc.contributor.advisor | Macek, Jakub | |
dc.creator | Švelch, Jan | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T15:31:45Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T15:31:45Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/52187 | |
dc.description.abstract | Glitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Glitch is becoming an important topic both in popular culture and academia. In 2012, Disney cast a glitch as a major character in its movie homage to arcade video games Wreck-It Ralph. More and more studies about glitch are emerging across various disciplines, from media studies to aesthetics. So far, researchers were focusing mostly on theoretical and technological aspects of the glitch. This Master's thesis aims to analyze the "everyday" glitch and the roles it plays in the video game culture, conducting a qualitative content analysis of online discussion forums of three recent hit video games: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 and Star Wars: The Old Republic. The first part of the thesis reviews the literature connected to the glitch and explains its connection to similar scientific concepts: error, noise and emergence. It also introduces different aspects and roles of the glitch, ranging from cheating and metagaming to humor and aberrant use. The second part consists of the analysis of online discussion forums concerning the player definition of the glitch, the process of finding and sharing the glitch and about the main aspects of the glitch from the viewpoint of active participants in online discussions: glitch as an error or a feature, patching the glitch, cheating, metagaming and humor. As... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | glitch | cs_CZ |
dc.subject | počítačové hry | cs_CZ |
dc.subject | chyba | cs_CZ |
dc.subject | podvádění | cs_CZ |
dc.subject | emergence | cs_CZ |
dc.subject | humor | cs_CZ |
dc.subject | metagaming | cs_CZ |
dc.subject | sdílení | cs_CZ |
dc.subject | glitch | en_US |
dc.subject | video games | en_US |
dc.subject | error | en_US |
dc.subject | cheating | en_US |
dc.subject | emergence | en_US |
dc.subject | humor | en_US |
dc.subject | metagaming | en_US |
dc.subject | spreadable media | en_US |
dc.title | Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-06-24 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 125987 | |
dc.title.translated | Glitch and its social aspects in video game culture | en_US |
dc.contributor.referee | Reifová, Irena | |
dc.identifier.aleph | 001603512 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Glitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Glitch is becoming an important topic both in popular culture and academia. In 2012, Disney cast a glitch as a major character in its movie homage to arcade video games Wreck-It Ralph. More and more studies about glitch are emerging across various disciplines, from media studies to aesthetics. So far, researchers were focusing mostly on theoretical and technological aspects of the glitch. This Master's thesis aims to analyze the "everyday" glitch and the roles it plays in the video game culture, conducting a qualitative content analysis of online discussion forums of three recent hit video games: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 and Star Wars: The Old Republic. The first part of the thesis reviews the literature connected to the glitch and explains its connection to similar scientific concepts: error, noise and emergence. It also introduces different aspects and roles of the glitch, ranging from cheating and metagaming to humor and aberrant use. The second part consists of the analysis of online discussion forums concerning the player definition of the glitch, the process of finding and sharing the glitch and about the main aspects of the glitch from the viewpoint of active participants in online discussions: glitch as an error or a feature, patching the glitch, cheating, metagaming and humor. As... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016035120106986 | |