Show simple item record

Ordinary people in the area of media constructed reality (reality show Prostřeno)
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorKaňáková, Andrea
dc.date.accessioned2017-05-15T15:28:07Z
dc.date.available2017-05-15T15:28:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52174
dc.description.abstractCílem práce je snaha porozumět chování ovlivněnému sociální distinkcí obsaženou v prostředích a konverzacích účastníků reálné televizní produkce. Současná mediální scéna je zaplavena reálnou televizní produkcí, která v dosud nezvyklém množství využívá pro své potřeby samotné skupiny konzumentů mediálních obsahů. Východiskem pro práci byl koncept demotického obratu obyčejných lidí, tedy těch skupin konzumentů mediálních obsahů, které neužívají status experta nebo celebrity a nejsou posuzováni jako mediálně zajímaví nebo angažovaní v médiích. V rámci pořadu pak tyto skupiny vstupují do prostoru mediálně konstruované skutečnosti. Za použití analytického konceptu zkoumání životního stylu a třídních odlišností jsem kvalitativně analyzovala obsah vybraného vzorku soutěžní reality show Prostřeno! Vycházela jsem z principu zakotvené teorie a na základě přístupů vycházejících z prací Pierra Bourdieu. Teoretická část je zaměřena na koncepty třídy a habitu. Pro všechny třídy je společný nějaký životní styl, kterým člověk sebe sám prezentuje před okolním světem. Cílem empirické části byla snaha o odpověď na výzkumnou otázku: Na základě jakých indikací jednotliví asesoři definují životní styl a pozici ostatních účastníků v sociálním prostoru a jejich odlišný vkus v jídle, bydlení a zábavě?cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to understand the behaviour affected by social distinction contained in the environment and conversations of participants of a reality television show. The current media scene is flooded with reality television shows, which in numbers never seen before, uses sections of various media consumers for its own purposes. The basis for the work was the concept of Demotic Turn of Ordinary People, ie those groups of consumers of media content who are not considered to be experts or celebrities and are not deemed to be interesting by the media or engaged in the media, and during the program they enter into a media-constructed reality. Using analytical concepts in examining lifestyles and class distinction, I qualitatively analyzed the content of a selected sample of the reality television show Prostřeno! I used the principles of grounded theory and on the theories based on the work by Pierre Bourdieu. The theoretical part is focused on the concept of class and habitat. For all classes there is a common lifestyle that the people in these classes present to the world around them. The goal of the empirical section was the endeavour to find an answer to the investigative question: On what basis do individuals define lifestyle and social class of other participants, including their...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleObyčejní lidé v prostoru mediálně konstruované skutečnosti (na příkladu reality show Prostřeno!)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId125903
dc.title.translatedOrdinary people in the area of media constructed reality (reality show Prostřeno)en_US
dc.contributor.refereeBaslarová, Iva
dc.identifier.aleph001800327
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je snaha porozumět chování ovlivněnému sociální distinkcí obsaženou v prostředích a konverzacích účastníků reálné televizní produkce. Současná mediální scéna je zaplavena reálnou televizní produkcí, která v dosud nezvyklém množství využívá pro své potřeby samotné skupiny konzumentů mediálních obsahů. Východiskem pro práci byl koncept demotického obratu obyčejných lidí, tedy těch skupin konzumentů mediálních obsahů, které neužívají status experta nebo celebrity a nejsou posuzováni jako mediálně zajímaví nebo angažovaní v médiích. V rámci pořadu pak tyto skupiny vstupují do prostoru mediálně konstruované skutečnosti. Za použití analytického konceptu zkoumání životního stylu a třídních odlišností jsem kvalitativně analyzovala obsah vybraného vzorku soutěžní reality show Prostřeno! Vycházela jsem z principu zakotvené teorie a na základě přístupů vycházejících z prací Pierra Bourdieu. Teoretická část je zaměřena na koncepty třídy a habitu. Pro všechny třídy je společný nějaký životní styl, kterým člověk sebe sám prezentuje před okolním světem. Cílem empirické části byla snaha o odpověď na výzkumnou otázku: Na základě jakých indikací jednotliví asesoři definují životní styl a pozici ostatních účastníků v sociálním prostoru a jejich odlišný vkus v jídle, bydlení a zábavě?cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to understand the behaviour affected by social distinction contained in the environment and conversations of participants of a reality television show. The current media scene is flooded with reality television shows, which in numbers never seen before, uses sections of various media consumers for its own purposes. The basis for the work was the concept of Demotic Turn of Ordinary People, ie those groups of consumers of media content who are not considered to be experts or celebrities and are not deemed to be interesting by the media or engaged in the media, and during the program they enter into a media-constructed reality. Using analytical concepts in examining lifestyles and class distinction, I qualitatively analyzed the content of a selected sample of the reality television show Prostřeno! I used the principles of grounded theory and on the theories based on the work by Pierre Bourdieu. The theoretical part is focused on the concept of class and habitat. For all classes there is a common lifestyle that the people in these classes present to the world around them. The goal of the empirical section was the endeavour to find an answer to the investigative question: On what basis do individuals define lifestyle and social class of other participants, including their...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990018003270106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV