Obyčejní lidé v prostoru mediálně konstruované skutečnosti (na příkladu reality show Prostřeno!)
Ordinary people in the area of media constructed reality (reality show Prostřeno)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52174Identifikátory
SIS: 125903
Kolekce
- Kvalifikační práce [17798]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baslarová, Iva
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem práce je snaha porozumět chování ovlivněnému sociální distinkcí obsaženou v prostředích a konverzacích účastníků reálné televizní produkce. Současná mediální scéna je zaplavena reálnou televizní produkcí, která v dosud nezvyklém množství využívá pro své potřeby samotné skupiny konzumentů mediálních obsahů. Východiskem pro práci byl koncept demotického obratu obyčejných lidí, tedy těch skupin konzumentů mediálních obsahů, které neužívají status experta nebo celebrity a nejsou posuzováni jako mediálně zajímaví nebo angažovaní v médiích. V rámci pořadu pak tyto skupiny vstupují do prostoru mediálně konstruované skutečnosti. Za použití analytického konceptu zkoumání životního stylu a třídních odlišností jsem kvalitativně analyzovala obsah vybraného vzorku soutěžní reality show Prostřeno! Vycházela jsem z principu zakotvené teorie a na základě přístupů vycházejících z prací Pierra Bourdieu. Teoretická část je zaměřena na koncepty třídy a habitu. Pro všechny třídy je společný nějaký životní styl, kterým člověk sebe sám prezentuje před okolním světem. Cílem empirické části byla snaha o odpověď na výzkumnou otázku: Na základě jakých indikací jednotliví asesoři definují životní styl a pozici ostatních účastníků v sociálním prostoru a jejich odlišný vkus v jídle, bydlení a zábavě?
The aim of the thesis is to understand the behaviour affected by social distinction contained in the environment and conversations of participants of a reality television show. The current media scene is flooded with reality television shows, which in numbers never seen before, uses sections of various media consumers for its own purposes. The basis for the work was the concept of Demotic Turn of Ordinary People, ie those groups of consumers of media content who are not considered to be experts or celebrities and are not deemed to be interesting by the media or engaged in the media, and during the program they enter into a media-constructed reality. Using analytical concepts in examining lifestyles and class distinction, I qualitatively analyzed the content of a selected sample of the reality television show Prostřeno! I used the principles of grounded theory and on the theories based on the work by Pierre Bourdieu. The theoretical part is focused on the concept of class and habitat. For all classes there is a common lifestyle that the people in these classes present to the world around them. The goal of the empirical section was the endeavour to find an answer to the investigative question: On what basis do individuals define lifestyle and social class of other participants, including their...