Show simple item record

Fan art in official promotion of video games
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorVeselá, Veronika
dc.date.accessioned2017-05-15T15:27:41Z
dc.date.available2017-05-15T15:27:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52172
dc.description.abstractS rozvojem Internetu, Webu a nových digitálních technologií publikum hraje aktivnější roli v přetváření a usměrňování toku mediálních obsahů. Fanoušek, jako odborný a zasvěcený konzument, stanul v centru pozornosti mediálního průmyslu a jeho marketingových strategií. Toto uspořádání na jednu stranu skýtá fanouškům větší samostatnost a nové možnosti. Na druhou stranu přesunutím aktivity od producentů ke konzumentům dochází k transformaci mediálního průmyslu, ve kterém neplacení dobrovolníci dělají práci, za kterou jsou profesionálové placeni. Tato diplomová práce zkoumá tuto tenzi na konkrétní situaci, kdy herní společnosti využívají produkty fanouškovské kultury (fan art) k propagaci svých herních titulů. Kultura konvergence klade nároky na stávající autorská práva, formuje nové vztahy mezi tvůrci fan artu a herními společnostmi. Tato práce: (1) popisuje okolnosti, za kterých herní společnosti publikují fan art na svých oficiálních webových stránkách, (2) zjišťuje, jak svoji neplacenou práci, kterou odvádějí tvůrci fan artu, vnímají sami fanoušci, (3) zjišťuje postoj fanoušků k autorským právům v konkrétní situaci využívání fan artu herními společnostmi. Těmto cílům odpovídají formulované výzkumné otázky. K jejich zodpovězení jsem zvolila metodu deskripce (1) a kvalitativní obsahové analýzy komentářů pod...cs_CZ
dc.description.abstractWith the rise of Internet, Web and new media technologies come increased opportunities for audience to recreate media content and influence its flow across different media platforms. The fan as a demanding yet enthusiastic consumer has become a centrepiece of media industries' marketing strategies. On the one hand, this qualitative change often described as participatory culture means a giant leap forward for fans, who can now serve new roles within the media industry. On the other, it represents a potential exploitation of media users, as unpaid volunteers do the labour professionals are paid for. This study investigates this tension in a case of videogame fans. On their official websites, videogame developers encourage fans to contribute with their fan art harnessing fan creativity for their advertising purposes. Convergence culture raises conflicts and compromises between creators of fan art (fan artists), and the owners of the copyrighted works they appropriate (game companies). This study addresses three main issues: (1) the way and circumstances under which game companies are displaying fan art on their official websites, (2) how fans understand the tensions between empowerment and exploitation, how do they address the issue of free labour, (3) how fans view issues concerning intellectual property...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfan artcs_CZ
dc.subjectfanoušcics_CZ
dc.subjectherní průmyslcs_CZ
dc.subjectkultura účastníkůcs_CZ
dc.subjectkultura konvergencecs_CZ
dc.subjectneplacená prácecs_CZ
dc.subjectekonomika darucs_CZ
dc.subjectautorské právocs_CZ
dc.subjectfan arten_US
dc.subjectfansen_US
dc.subjectgame industryen_US
dc.subjectparticipatory cultureen_US
dc.subjectconvergence cultureen_US
dc.subjectfree labouren_US
dc.subjectgift economyen_US
dc.subjectcopyrighten_US
dc.titleFan art v oficiální propagaci počítačových hercs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId126000
dc.title.translatedFan art in official promotion of video gamesen_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
dc.identifier.aleph001798130
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csS rozvojem Internetu, Webu a nových digitálních technologií publikum hraje aktivnější roli v přetváření a usměrňování toku mediálních obsahů. Fanoušek, jako odborný a zasvěcený konzument, stanul v centru pozornosti mediálního průmyslu a jeho marketingových strategií. Toto uspořádání na jednu stranu skýtá fanouškům větší samostatnost a nové možnosti. Na druhou stranu přesunutím aktivity od producentů ke konzumentům dochází k transformaci mediálního průmyslu, ve kterém neplacení dobrovolníci dělají práci, za kterou jsou profesionálové placeni. Tato diplomová práce zkoumá tuto tenzi na konkrétní situaci, kdy herní společnosti využívají produkty fanouškovské kultury (fan art) k propagaci svých herních titulů. Kultura konvergence klade nároky na stávající autorská práva, formuje nové vztahy mezi tvůrci fan artu a herními společnostmi. Tato práce: (1) popisuje okolnosti, za kterých herní společnosti publikují fan art na svých oficiálních webových stránkách, (2) zjišťuje, jak svoji neplacenou práci, kterou odvádějí tvůrci fan artu, vnímají sami fanoušci, (3) zjišťuje postoj fanoušků k autorským právům v konkrétní situaci využívání fan artu herními společnostmi. Těmto cílům odpovídají formulované výzkumné otázky. K jejich zodpovězení jsem zvolila metodu deskripce (1) a kvalitativní obsahové analýzy komentářů pod...cs_CZ
uk.abstract.enWith the rise of Internet, Web and new media technologies come increased opportunities for audience to recreate media content and influence its flow across different media platforms. The fan as a demanding yet enthusiastic consumer has become a centrepiece of media industries' marketing strategies. On the one hand, this qualitative change often described as participatory culture means a giant leap forward for fans, who can now serve new roles within the media industry. On the other, it represents a potential exploitation of media users, as unpaid volunteers do the labour professionals are paid for. This study investigates this tension in a case of videogame fans. On their official websites, videogame developers encourage fans to contribute with their fan art harnessing fan creativity for their advertising purposes. Convergence culture raises conflicts and compromises between creators of fan art (fan artists), and the owners of the copyrighted works they appropriate (game companies). This study addresses three main issues: (1) the way and circumstances under which game companies are displaying fan art on their official websites, (2) how fans understand the tensions between empowerment and exploitation, how do they address the issue of free labour, (3) how fans view issues concerning intellectual property...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV