Show simple item record

Grammatical Category of Time in Czech Language Textbooks for Deaf Pupils and for Foreigners
dc.contributor.advisorPetráňová, Romana
dc.creatorLevorová, Eva
dc.date.accessioned2017-05-15T15:27:14Z
dc.date.available2017-05-15T15:27:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52170
dc.description.abstractPráce se zaměřuje na způsob zpracování gramatické kategorie času ve vybraných učebnicích češtiny pro neslyšící a pro cizince. Její součástí je malý dotazníkový výzkum, který zjišťuje především, jaké učebnice aktuálně používají učitelé při výuce češtiny pro neslyšící, zda pracují i s učebnicemi češtiny pro cizince a případně které další materiály využívají. Všechny učebnice, jež se v dotaznících objevily, jsou potom analyzovány z hlediska jejich podání mluvnické kategorie času, odděleně ty pro neslyšící a ty pro cizince. Ve druhých jmenovaných se dále hledá možná inspirace pro výuku neslyšících žáků. Na závěr práce je zařazen návrh jedné kapitoly učebnice pro neslyšící, zpracovávající část problematiky spojené se slovesnými časy. Návrh obsahuje jak výklad, tak i cvičení a snaží se koncentrovat pozornost na problematické jevy.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the way the grammatical category of time is presented in chosen textbooks of the Czech language for deaf and for foreigners. A small questionnaire survey, establishing which textbooks the teachers actually use in teaching Czech for deaf, whether they work also with textbooks for foreigners and what other materials they possibly use, is included. All the textbooks mentioned in the questionnaires are later analysed from the view of their presentation of the grammatical category of time, separately those for deaf and those for foreigners. In the second ones, inspiration for teaching deaf is being traced. At the end of the work there is an author's draft chapter of a textbook for deaf dealing with a part of the issue of verbs and times. The draft text contains an explanation and few exercises and concentrates on problematic phenomena.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectanalýza učebniccs_CZ
dc.subjectčas - mluvnická kategoriecs_CZ
dc.subjectčeský jazykcs_CZ
dc.subjectčeský znakový jazykcs_CZ
dc.subjectčeština pro cizincecs_CZ
dc.subjectneslyšící žákcs_CZ
dc.subjectučebnice českého jazykacs_CZ
dc.subjectkontrastivní metoda výuky cizího jazykacs_CZ
dc.subjecttextbook analysisen_US
dc.subjecttime - grammatical categoryen_US
dc.subjectCzech languageen_US
dc.subjectCzech sign languageen_US
dc.subjectCzech for foreignersen_US
dc.subjectdeaf pupilen_US
dc.subjectCzech language textbooksen_US
dc.subjectcontrastive method of teaching foreign languageen_US
dc.titleMluvnická kategorie času v učebnicích češtiny pro neslyšící žáky a pro cizincecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-17
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId120628
dc.title.translatedGrammatical Category of Time in Czech Language Textbooks for Deaf Pupils and for Foreignersen_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.identifier.aleph001603509
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce se zaměřuje na způsob zpracování gramatické kategorie času ve vybraných učebnicích češtiny pro neslyšící a pro cizince. Její součástí je malý dotazníkový výzkum, který zjišťuje především, jaké učebnice aktuálně používají učitelé při výuce češtiny pro neslyšící, zda pracují i s učebnicemi češtiny pro cizince a případně které další materiály využívají. Všechny učebnice, jež se v dotaznících objevily, jsou potom analyzovány z hlediska jejich podání mluvnické kategorie času, odděleně ty pro neslyšící a ty pro cizince. Ve druhých jmenovaných se dále hledá možná inspirace pro výuku neslyšících žáků. Na závěr práce je zařazen návrh jedné kapitoly učebnice pro neslyšící, zpracovávající část problematiky spojené se slovesnými časy. Návrh obsahuje jak výklad, tak i cvičení a snaží se koncentrovat pozornost na problematické jevy.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the way the grammatical category of time is presented in chosen textbooks of the Czech language for deaf and for foreigners. A small questionnaire survey, establishing which textbooks the teachers actually use in teaching Czech for deaf, whether they work also with textbooks for foreigners and what other materials they possibly use, is included. All the textbooks mentioned in the questionnaires are later analysed from the view of their presentation of the grammatical category of time, separately those for deaf and those for foreigners. In the second ones, inspiration for teaching deaf is being traced. At the end of the work there is an author's draft chapter of a textbook for deaf dealing with a part of the issue of verbs and times. The draft text contains an explanation and few exercises and concentrates on problematic phenomena.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV