Show simple item record

Inequalities as a diagnostical tool for discovering formalism in varions domains of school mathematics
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorDubišarová, Václava
dc.date.accessioned2017-05-15T15:23:51Z
dc.date.available2017-05-15T15:23:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52159
dc.description.abstractNerovnice jako diagnostický nástroj pro odhalení formalismu v různých oblastech školní matematiky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá různými typy chyb, jejich příčinami při řešení konkrétních nerovnic a formálním užíváním matematické symbo- liky. Teoretická část se opírá o články zabývající se obtížemi, které se proje- vují ve studentských řešení nerovnic, a faktory, které vznik těchto obtíží ovliv- ňují. Odkazuje na základní publikace o teorii chyb. Praktická část podrobněji rozebírá chyby, které se vyskytly v pracích studentů jednoho pražského gym- názia. Cílem práce bylo určit na základě analýzy studentských chyb místa, kde dochází k negativnímu přenosu znalostí z jiných oblastí matematiky do oblasti nerovnic. Na základě stanovených chyb lze říci, že nerovnice jsou úzce spjaty s oblastí rovnic, ale vliv mají i znalosti z oblasti funkcí, množin a úprav algebraických výrazů, matematické logiky a číselných oborů. Klíčová slova: Práce s chybou, klasifikace chyb, nerovnice, matematická symbolika, přenos znalostí, goniometrické nerovnice, strategie řešení nerov- nic. 1cs_CZ
dc.description.abstractInequalities as a diagnostical tool for discovering formalism in various domains of school mathematics Abstract: This thesis targets various types of errors and their causes, in particular formal using of mathematical symbolism, appearing in students solutions of specific inequalities. The theoretical part refers on articles dea- ling with the difficulties manifested in students solutions of inequalities and with factors influencing appearence of these difficulties, on the basic publi- cation dealing with the theory of errors and the factors that influence the occurrence of these. In the practical part, I analyze works of students from one secondary school in Prague. The aim of the diploma is to detect domains where negative transfer of knowledge influence the domain of inequalities. Errors identified in these solutions are closely linked with domain of equati- ons, but they are also influenced by knowledge from the domain of function, sets, algebraic expressions, mathematical logic and numbers. Keywords: Work with errors, typology of errors, inequalities, mathemati- cal symbolism, transfer of knowledge, goniometric inequalities, strategies in solving inequalities 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPráce s~chyboucs_CZ
dc.subjectklasifikace chybcs_CZ
dc.subjectnerovnicecs_CZ
dc.subjectmatematická symbolikacs_CZ
dc.subjectpřenos znalostícs_CZ
dc.subjectgoniometrické nerovnicecs_CZ
dc.subjectstrategie řešení nerovniccs_CZ
dc.subjectWork with errorsen_US
dc.subjecttypology of errorsen_US
dc.subjectinequalitiesen_US
dc.subjectmathematical symbolismen_US
dc.subjecttransfer of knowledgeen_US
dc.subjectgoniometric inequalitiesen_US
dc.subjectstrategies in solving inequalitiesen_US
dc.titleNerovnice jako diagnostický nástroj pro odhalení formalismu v různých oblastech školní matematikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-04
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78515
dc.title.translatedInequalities as a diagnostical tool for discovering formalism in varions domains of school mathematicsen_US
dc.contributor.refereeVondrová, Naďa
dc.identifier.aleph001621346
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - matematikacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNerovnice jako diagnostický nástroj pro odhalení formalismu v různých oblastech školní matematiky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá různými typy chyb, jejich příčinami při řešení konkrétních nerovnic a formálním užíváním matematické symbo- liky. Teoretická část se opírá o články zabývající se obtížemi, které se proje- vují ve studentských řešení nerovnic, a faktory, které vznik těchto obtíží ovliv- ňují. Odkazuje na základní publikace o teorii chyb. Praktická část podrobněji rozebírá chyby, které se vyskytly v pracích studentů jednoho pražského gym- názia. Cílem práce bylo určit na základě analýzy studentských chyb místa, kde dochází k negativnímu přenosu znalostí z jiných oblastí matematiky do oblasti nerovnic. Na základě stanovených chyb lze říci, že nerovnice jsou úzce spjaty s oblastí rovnic, ale vliv mají i znalosti z oblasti funkcí, množin a úprav algebraických výrazů, matematické logiky a číselných oborů. Klíčová slova: Práce s chybou, klasifikace chyb, nerovnice, matematická symbolika, přenos znalostí, goniometrické nerovnice, strategie řešení nerov- nic. 1cs_CZ
uk.abstract.enInequalities as a diagnostical tool for discovering formalism in various domains of school mathematics Abstract: This thesis targets various types of errors and their causes, in particular formal using of mathematical symbolism, appearing in students solutions of specific inequalities. The theoretical part refers on articles dea- ling with the difficulties manifested in students solutions of inequalities and with factors influencing appearence of these difficulties, on the basic publi- cation dealing with the theory of errors and the factors that influence the occurrence of these. In the practical part, I analyze works of students from one secondary school in Prague. The aim of the diploma is to detect domains where negative transfer of knowledge influence the domain of inequalities. Errors identified in these solutions are closely linked with domain of equati- ons, but they are also influenced by knowledge from the domain of function, sets, algebraic expressions, mathematical logic and numbers. Keywords: Work with errors, typology of errors, inequalities, mathemati- cal symbolism, transfer of knowledge, goniometric inequalities, strategies in solving inequalities 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV