Show simple item record

Efektivní výpočet viditelnosti pro simulaci přenosu světla v opticky aktivních médiích
dc.contributor.advisorKřivánek, Jaroslav
dc.creatorHouška, Čestmír
dc.date.accessioned2017-05-15T15:04:54Z
dc.date.available2017-05-15T15:04:54Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52098
dc.description.abstractNázev práce: Efektivní výpočet viditelnosti pro simulaci přenosu světla v opticky aktivních médiích Autor: Čestmír Houška Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D. Abstrakt: Tato práce zkoumá použití metod pro urychlení dotazů na viditel- nost v algoritmech pro výpočet přenosu světla, přičemž je kladen důraz na kon- zervativnost a nízkou režii urychleného dotazu. Je zde prezentováno několik publikovaných nesměrových i směrových metod, využívajících pole vzdáleností (distance field), spolu s popisem jejich vlastností. Dvě z těchto metod jsou pak implementovány a důkladně otestovány v existujícím vykreslovacím systému na integrátoru, sledujícím světelné cesty (path tracer), i na vlastní implementaci krokujícího (ray marching) integrátoru pro výpočet jednou rozptýleného světla. Je zde také navržena, implementována a otestována metoda, která dále urychluje původní metody, založené na polích vzdáleností, tím, že předem uloží výsledky některých dotazů. Dále je nastíněno několik možných rozšíření této metody. Klíčová slova: počítačová grafika, vykreslování, opticky aktivní média, viditelnostcs_CZ
dc.description.abstractTitle: Efficient visibility calculation for light transport simulation in participating media Author: Čestmír Houška Department / Institute: Department of Software and Computer Science Educa- tion Supervisor of the master thesis: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D. Abstract: This thesis investigates the use of acceleration methods for the testing of visibility in light transport calculation algorithms with the emphasis on conser- vativeness and low accelerated query overhead. Several published non-directional and directional distance field methods are presented with the description of their characteristic properties. Two of these methods are then implemented and thor- oughly tested in an existing rendering framework on a path tracing volumetric integrator as well as on an own implementation of a ray marching single scattering integrator. A method that further accelerates the original distance field methods by pre-caching results of some of the queries is also proposed, implemented and tested. Furthermore, several possible extensions to this method are outlined. Keywords: computer graphics, rendering, participating media, visibilityen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectcomputer graphicscs_CZ
dc.subjectrenderingcs_CZ
dc.subjectparticipating mediacs_CZ
dc.subjectvisibilitycs_CZ
dc.subjectcomputer graphicsen_US
dc.subjectrenderingen_US
dc.subjectparticipating mediaen_US
dc.subjectvisibilityen_US
dc.titleEfficient visibility calculation for light transport simulation in participating mediaen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-09
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId128266
dc.title.translatedEfektivní výpočet viditelnosti pro simulaci přenosu světla v opticky aktivních médiíchcs_CZ
dc.contributor.refereeKarlík, Ondřej
dc.identifier.aleph001622433
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware Systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware Systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Efektivní výpočet viditelnosti pro simulaci přenosu světla v opticky aktivních médiích Autor: Čestmír Houška Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D. Abstrakt: Tato práce zkoumá použití metod pro urychlení dotazů na viditel- nost v algoritmech pro výpočet přenosu světla, přičemž je kladen důraz na kon- zervativnost a nízkou režii urychleného dotazu. Je zde prezentováno několik publikovaných nesměrových i směrových metod, využívajících pole vzdáleností (distance field), spolu s popisem jejich vlastností. Dvě z těchto metod jsou pak implementovány a důkladně otestovány v existujícím vykreslovacím systému na integrátoru, sledujícím světelné cesty (path tracer), i na vlastní implementaci krokujícího (ray marching) integrátoru pro výpočet jednou rozptýleného světla. Je zde také navržena, implementována a otestována metoda, která dále urychluje původní metody, založené na polích vzdáleností, tím, že předem uloží výsledky některých dotazů. Dále je nastíněno několik možných rozšíření této metody. Klíčová slova: počítačová grafika, vykreslování, opticky aktivní média, viditelnostcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Efficient visibility calculation for light transport simulation in participating media Author: Čestmír Houška Department / Institute: Department of Software and Computer Science Educa- tion Supervisor of the master thesis: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D. Abstract: This thesis investigates the use of acceleration methods for the testing of visibility in light transport calculation algorithms with the emphasis on conser- vativeness and low accelerated query overhead. Several published non-directional and directional distance field methods are presented with the description of their characteristic properties. Two of these methods are then implemented and thor- oughly tested in an existing rendering framework on a path tracing volumetric integrator as well as on an own implementation of a ray marching single scattering integrator. A method that further accelerates the original distance field methods by pre-caching results of some of the queries is also proposed, implemented and tested. Furthermore, several possible extensions to this method are outlined. Keywords: computer graphics, rendering, participating media, visibilityen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016224330106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV