Zobrazit minimální záznam

Caspar David Friedrich, The motif of figure at the window, its genesis and evolution.
dc.contributor.advisorKonečný, Lubomír
dc.creatorHájková, Zita
dc.date.accessioned2017-05-15T14:46:27Z
dc.date.available2017-05-15T14:46:27Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52048
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá životem a dílem Caspara Davida Friedricha (1774 - 1840), který je považován za jednoho z nejdůležitějších malířů a kreslířů německého romantismu. Jeho hlavním přínosem pro malířství byla tvorba obrazů se subjektivní, později také s politicky motivovanou symbolikou. Náměty jeho děl zachycují většinou přírodu, v které často stojí lidé a pozorují krajinu v dálce. První kapitola přibližuje osobu a dílo malíře, který vytvořil nový styl krajinářství. V přírodě objevil duchovní složku, kterou spojoval s obrazem. Následně práce popisuje vlivy romantického literárního hnutí a náboženství na jeho tvorbu. Druhá kapitola prezentuje ženskou postavu otočenou zády k divákovi a to v malbě Žena u okna z roku 1822. Jsou představeny nejrůznější interpretace historiků umění, které souvisejí především s romantizujícími vizemi individuality a nekonečna. Dále je nastíněn původ a vývoj ženské postavy otočené zády k divákovi v malířství od pravěku až po 20. století. Ve třetí kapitole je objasněn fenomén okna v umění. Zároveň je předvedeno okno v interiéru a výhled z okna jako výrazový prostředek umělcova vyjádření. V poslední části třetí kapitoly je naznačen vývoj motivu ženy otočené zády k divákovi u okna od prvních zobrazení až po tvorbu 21. století. Ukázky motivů jsou prezentovány v malířské...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the life and work of Caspar David Friedrich (1774 - 1840) who is considered one of the most important painters and drawers of the German romanticism. His main contribution for painting was the creation of pictures with subjective, later also politically motivated symbolism. The themes of his works in particular included the nature where persons often stand and watch the landscape in distance. The first chapter provides information on the personality and work of the painter who created a new style of landscaping. In nature he discovered the spiritual element that he connected with the picture. The work then describes the influences of the romantic literary movement and religion on his work. The second chapter presents a female figure turned with her back to the viewer in a painting called Woman by the Window from 1822. Various interpretations of art historians connected especially with romanticising visions of individuality and infinity are presented. The origin and development of the female figure turned with her back to the viewer in painting from prehistoric times up to the 20th century is also outlined. The phenomenon of a window in art is explained in the third chapter. A window in interior and a view from a window is also demonstrated as a mean of expression of an artist....en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectCaspar David Friedrichcs_CZ
dc.subjectmalířstvícs_CZ
dc.subjectromantismuscs_CZ
dc.subjectpostava otočená zády k divákovics_CZ
dc.subjectoknocs_CZ
dc.subjectinteriércs_CZ
dc.subjectobraz okna ("Fensterbild")cs_CZ
dc.subjectCaspar David Friedrichen_US
dc.subjectpaintingen_US
dc.subjectromanticismen_US
dc.subjectfigure turned with her back to the vieweren_US
dc.subjectwindowen_US
dc.subjectinterioren_US
dc.subjectwindow picture ("Fensterbild")en_US
dc.titleCaspar David Friedrich. Motiv postavy u okna, její geneze a vývojcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-17
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122505
dc.title.translatedCaspar David Friedrich, The motif of figure at the window, its genesis and evolution.en_US
dc.contributor.refereePrahl, Roman
dc.identifier.aleph001625192
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá životem a dílem Caspara Davida Friedricha (1774 - 1840), který je považován za jednoho z nejdůležitějších malířů a kreslířů německého romantismu. Jeho hlavním přínosem pro malířství byla tvorba obrazů se subjektivní, později také s politicky motivovanou symbolikou. Náměty jeho děl zachycují většinou přírodu, v které často stojí lidé a pozorují krajinu v dálce. První kapitola přibližuje osobu a dílo malíře, který vytvořil nový styl krajinářství. V přírodě objevil duchovní složku, kterou spojoval s obrazem. Následně práce popisuje vlivy romantického literárního hnutí a náboženství na jeho tvorbu. Druhá kapitola prezentuje ženskou postavu otočenou zády k divákovi a to v malbě Žena u okna z roku 1822. Jsou představeny nejrůznější interpretace historiků umění, které souvisejí především s romantizujícími vizemi individuality a nekonečna. Dále je nastíněn původ a vývoj ženské postavy otočené zády k divákovi v malířství od pravěku až po 20. století. Ve třetí kapitole je objasněn fenomén okna v umění. Zároveň je předvedeno okno v interiéru a výhled z okna jako výrazový prostředek umělcova vyjádření. V poslední části třetí kapitoly je naznačen vývoj motivu ženy otočené zády k divákovi u okna od prvních zobrazení až po tvorbu 21. století. Ukázky motivů jsou prezentovány v malířské...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the life and work of Caspar David Friedrich (1774 - 1840) who is considered one of the most important painters and drawers of the German romanticism. His main contribution for painting was the creation of pictures with subjective, later also politically motivated symbolism. The themes of his works in particular included the nature where persons often stand and watch the landscape in distance. The first chapter provides information on the personality and work of the painter who created a new style of landscaping. In nature he discovered the spiritual element that he connected with the picture. The work then describes the influences of the romantic literary movement and religion on his work. The second chapter presents a female figure turned with her back to the viewer in a painting called Woman by the Window from 1822. Various interpretations of art historians connected especially with romanticising visions of individuality and infinity are presented. The origin and development of the female figure turned with her back to the viewer in painting from prehistoric times up to the 20th century is also outlined. The phenomenon of a window in art is explained in the third chapter. A window in interior and a view from a window is also demonstrated as a mean of expression of an artist....en_US
uk.file-availabilityP
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990016251920106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV