Show simple item record

Importance of education in the life stories of shoah survivors
dc.contributor.advisorReichel, Jiří
dc.creatorŠafirová, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-15T14:33:48Z
dc.date.available2017-05-15T14:33:48Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52010
dc.description.abstractNásledující diplomová práce se snaží zjistit, jaký význam mělo vzdělávání u pamětníků šoa. Nastiňuje podobu vzdělávání v Československu v letech 1918-1948 a zaměřuje se na vzdělávání židovské menšiny. Výzkumná část práce obsahuje analýzu narativních rozhovorů s pamětníky židovského původu, kteří prožili druhou světovou válku. Skrze studium odborné literatury a analýzu kvalitativních dat zachycuje, jakou roli hrálo vzdělávání v době předválečné, válečné a poválečné. Práce poukazuje na to, že vzdělávání mělo pro židovskou menšinu význam vždy a jeho role se měnila v závislosti na sledovaném období. Klíčová slova: židovská menšina, vzdělávání, Československo 1918-1948cs_CZ
dc.description.abstractThe following thesis seeks to identify the importance of education for the witnesses of the Shoah. It outlines the form of education in Czechoslovakia in the years 1918-1948 and focuses on the education of the Jewish minority. The research includes the analysis of narrative interviews with Jewish survivors who lived through the Second World War. Through the study of literature and analysis of qualitative data shows the role played by education in the pre-war, wartime and post-war. The work points out that education was important for the Jewish minority always and its role has varied depending on the period. Key words: Jewish minority, education, Czechoslovakia 1918-1948en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectžidovská menšinacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectČeskoslovensko 1918-1948cs_CZ
dc.subjectjewish minorityen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectCzechoslovakia 1918-1948en_US
dc.titleVýznam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-18
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId112018
dc.title.translatedImportance of education in the life stories of shoah survivorsen_US
dc.contributor.refereeJaniš, Kamil
dc.identifier.aleph001625893
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNásledující diplomová práce se snaží zjistit, jaký význam mělo vzdělávání u pamětníků šoa. Nastiňuje podobu vzdělávání v Československu v letech 1918-1948 a zaměřuje se na vzdělávání židovské menšiny. Výzkumná část práce obsahuje analýzu narativních rozhovorů s pamětníky židovského původu, kteří prožili druhou světovou válku. Skrze studium odborné literatury a analýzu kvalitativních dat zachycuje, jakou roli hrálo vzdělávání v době předválečné, válečné a poválečné. Práce poukazuje na to, že vzdělávání mělo pro židovskou menšinu význam vždy a jeho role se měnila v závislosti na sledovaném období. Klíčová slova: židovská menšina, vzdělávání, Československo 1918-1948cs_CZ
uk.abstract.enThe following thesis seeks to identify the importance of education for the witnesses of the Shoah. It outlines the form of education in Czechoslovakia in the years 1918-1948 and focuses on the education of the Jewish minority. The research includes the analysis of narrative interviews with Jewish survivors who lived through the Second World War. Through the study of literature and analysis of qualitative data shows the role played by education in the pre-war, wartime and post-war. The work points out that education was important for the Jewish minority always and its role has varied depending on the period. Key words: Jewish minority, education, Czechoslovakia 1918-1948en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990016258930106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV