Show simple item record

Contemporary Spanish literature in Mario Camus's filmography; House of Bernarda Alba, The Hive, The Innocents Saints
dc.contributor.advisorSánchez Fernández, Juan Antonio
dc.creatorBuršíková, Petra
dc.date.accessioned2017-05-15T14:08:29Z
dc.date.available2017-05-15T14:08:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51906
dc.description.abstractV bakalářské práci "Současná španělská literatura ve filmografii Maria Camuse; Úl, Nevinní Svatí, Dům Bernardy Alby" jsme se zaobírali odrazem španělské literatury v díle významného santanderského režiséra Maria Camuse. Soustředili jsme se především na porovnání originálních děl a jejich filmových adaptací a na analýzu témat a hodnot, jež zprostředkovávají tyto dvě formy umění svým příjemcům. V první kapitole jsme představili osobu Maria Camuse, jeho kořeny a umělecké tendence. Zaměřili jsme se na historicky-kulturní okolnosti, na jejichž pozadí se rozvíjelo Camusovo dílo a objasnili jsme si režisérův význam ve skupině nového španělského filmu, jež přinesla tehdejší španělské kinematografii odlišný náhled na zobrazovanou realitu. Druhá kapitola slouží jako krátký úvod do literárních a filmových vyjadřovacích prostředků, objasňuje nám hlavní rozdíly mezi nimi a prezentuje nám terminologii, s jejíž pomocí byly zpracovány následující kapitoly. V hlavní části, která celkově čítá tři kapitoly, jsme se zaměřili na samotnou podstatu této práce: tedy komparaci literární předlohy s filmovou adaptací, analýzu každé z nich a na jejím základě zhodnocení zvolených filmů z hlediska věrnosti originálu, převedení specifik literárního díla do filmového jazyka, estetického a etického přístupu a dalších. Konec každé kapitoly...cs_CZ
dc.description.abstractIn the thesis "Contemporary Spanish Literature in the filmography of Mario Camus, The Beehive, The Holy Innocents, The House of Bernarda Alba" the focus has been on the reflection of Spanish literature in the work of an eminent Santander director Mario Camus. We have especially focused on comparing original works and their film adaptations, and on analysis of topics and values, which are mediated to the audiences. In the first chapter we have introduced Maria Camus as a person, his roots, and artistic tendencies. We have focused on the historical and cultural circumstances, which created the background for development of Camus' work and we have clarified the importance of the director in a group of new Spanish film. This group brought Spanish cinematography of that time a new view of presented reality. The second chapter provides a short introduction to literary and cinematic means of expression, clarifies their main differences and presents their terminologies, which will serve as fundamentals for the following chapters. In the main section, which comprises three chapters, we focused on the actual purpose of this thesis: that is the comparison of literary originals to their film adaptations, an analysis of each of the works. Based on its assessment we have transformed the specifics of the literary original...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMario Camuscs_CZ
dc.subjectÚlcs_CZ
dc.subjectNevinní svatícs_CZ
dc.subjectDům Bernardy Albycs_CZ
dc.subjectFilmová adaptacecs_CZ
dc.subjectFilmový jazykcs_CZ
dc.subjectŠpanělská kinematografiecs_CZ
dc.subjectNový španělský filmcs_CZ
dc.subjectCamilo José Celacs_CZ
dc.subjectFederico García Lorcacs_CZ
dc.subjectMiguel Delibescs_CZ
dc.subjectMario Camusen_US
dc.subjectThe Beehiveen_US
dc.subjectThe Holy Innocentsen_US
dc.subjectThe House of Bernarda Albaen_US
dc.subjectFilm adaptationen_US
dc.subjectFilm languageen_US
dc.subjectSpanish filmographyen_US
dc.subjectThe new Spanish cinemaen_US
dc.subjectCamilo José Celaen_US
dc.subjectFederico García Lorcaen_US
dc.subjectMiguel Delibesen_US
dc.titleSoudobá španělská literatura ve filmografii Maria Camuse; Dům Bernardy Alby, Úl, Nevinní svatícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-11
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId85867
dc.title.translatedContemporary Spanish literature in Mario Camus's filmography; House of Bernarda Alba, The Hive, The Innocents Saintsen_US
dc.contributor.refereeHolub, Jiří
dc.identifier.aleph001625987
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHispanian Studiesen_US
thesis.degree.disciplineHispanistikacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHispanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enHispanian Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV bakalářské práci "Současná španělská literatura ve filmografii Maria Camuse; Úl, Nevinní Svatí, Dům Bernardy Alby" jsme se zaobírali odrazem španělské literatury v díle významného santanderského režiséra Maria Camuse. Soustředili jsme se především na porovnání originálních děl a jejich filmových adaptací a na analýzu témat a hodnot, jež zprostředkovávají tyto dvě formy umění svým příjemcům. V první kapitole jsme představili osobu Maria Camuse, jeho kořeny a umělecké tendence. Zaměřili jsme se na historicky-kulturní okolnosti, na jejichž pozadí se rozvíjelo Camusovo dílo a objasnili jsme si režisérův význam ve skupině nového španělského filmu, jež přinesla tehdejší španělské kinematografii odlišný náhled na zobrazovanou realitu. Druhá kapitola slouží jako krátký úvod do literárních a filmových vyjadřovacích prostředků, objasňuje nám hlavní rozdíly mezi nimi a prezentuje nám terminologii, s jejíž pomocí byly zpracovány následující kapitoly. V hlavní části, která celkově čítá tři kapitoly, jsme se zaměřili na samotnou podstatu této práce: tedy komparaci literární předlohy s filmovou adaptací, analýzu každé z nich a na jejím základě zhodnocení zvolených filmů z hlediska věrnosti originálu, převedení specifik literárního díla do filmového jazyka, estetického a etického přístupu a dalších. Konec každé kapitoly...cs_CZ
uk.abstract.enIn the thesis "Contemporary Spanish Literature in the filmography of Mario Camus, The Beehive, The Holy Innocents, The House of Bernarda Alba" the focus has been on the reflection of Spanish literature in the work of an eminent Santander director Mario Camus. We have especially focused on comparing original works and their film adaptations, and on analysis of topics and values, which are mediated to the audiences. In the first chapter we have introduced Maria Camus as a person, his roots, and artistic tendencies. We have focused on the historical and cultural circumstances, which created the background for development of Camus' work and we have clarified the importance of the director in a group of new Spanish film. This group brought Spanish cinematography of that time a new view of presented reality. The second chapter provides a short introduction to literary and cinematic means of expression, clarifies their main differences and presents their terminologies, which will serve as fundamentals for the following chapters. In the main section, which comprises three chapters, we focused on the actual purpose of this thesis: that is the comparison of literary originals to their film adaptations, an analysis of each of the works. Based on its assessment we have transformed the specifics of the literary original...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV