Zobrazit minimální záznam

The advertising spot as a means of acculturation. The influence of advertising spots on university students in the Czech Republic.
dc.contributor.advisorHnilica, Karel
dc.creatorKamarytová, Bára
dc.date.accessioned2017-05-15T13:52:09Z
dc.date.available2017-05-15T13:52:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51841
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje kulturologické analýze reklamního spotu jako prostředku enkulturace, procesu osvojení sociokulturních regulativů, idejí a artefaktů dané kultury. První část vymezuje pojem enkulturace a reklamní spot, popisuje historii, strategie tvorby a psychologii reklamních internetových spotů a změny v procesu enkulturace vlivem šíření audiovizuálních médií a internetu. Empirická část je založena na datech získaných během smíšeného výzkumu, polostrukturovaných rozhovorů s vybranými českými tvůrci reklamních spotů a dotazníkového šetření mezi subkulturou vysokoškolských studentů ČR, na které reklamní spoty působí. Cílem práce je podat aktuální deskripci enkulturace prostřednictvím internetových reklamních spotů v České republice se zaměřením na studenty vysokých škol. Klíčová slova: enkulturace, internet, reklamní spot, studenti, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe purpose of this bachelor's thesis is to evaluate the online advertising spot as a means of enculturation process by which people adopt socio-cultural regulatives, ideas and artefacts of their surrounding culture, using culturological analytic point of view. The first theoretical part of thesis is focused on specification of terms of enculturation and advertising spot, describing its history, the process of advertising spot strategy development and production, psychology of advertising and changeovers in process of enculturation driven by audiovisual records and the Internet environment. The second empirical part of thesis uses the outcomes of combined research, which included semi-structured depth interviews among selected Czech Advertising and Creative Directors who are producing the audiovisual advertising spots (qualitative research) and questionnaire survey among Czech students on Czech Universities, which are influenced by online advertising environment (quantitative research). The main goal of this thesis is to bring the actual picture of enculturation process driven by online advertising spots and its impact on university students in the Czech Republic. Keywords: enculturation, internet, advertising spot, students, qualitative research, quantitative researchen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectenkulturacecs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectreklamní spotcs_CZ
dc.subjectstudentics_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectkvantitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectenculturationen_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectadvertising spoten_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectquantitative researchen_US
dc.titleReklamní spot jako prostředek enkulturace. Působení reklamních spotů na studenty vysokých škol v ČR.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-10
dc.description.departmentInstitute of Ethnologyen_US
dc.description.departmentÚstav etnologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId120089
dc.title.translatedThe advertising spot as a means of acculturation. The influence of advertising spots on university students in the Czech Republic.en_US
dc.contributor.refereeHubáček, Ondřej
dc.identifier.aleph001625227
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCultural Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKulturologiecs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav etnologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Ethnologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csKulturologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enCultural Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje kulturologické analýze reklamního spotu jako prostředku enkulturace, procesu osvojení sociokulturních regulativů, idejí a artefaktů dané kultury. První část vymezuje pojem enkulturace a reklamní spot, popisuje historii, strategie tvorby a psychologii reklamních internetových spotů a změny v procesu enkulturace vlivem šíření audiovizuálních médií a internetu. Empirická část je založena na datech získaných během smíšeného výzkumu, polostrukturovaných rozhovorů s vybranými českými tvůrci reklamních spotů a dotazníkového šetření mezi subkulturou vysokoškolských studentů ČR, na které reklamní spoty působí. Cílem práce je podat aktuální deskripci enkulturace prostřednictvím internetových reklamních spotů v České republice se zaměřením na studenty vysokých škol. Klíčová slova: enkulturace, internet, reklamní spot, studenti, kvalitativní výzkum, kvantitativní výzkum Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this bachelor's thesis is to evaluate the online advertising spot as a means of enculturation process by which people adopt socio-cultural regulatives, ideas and artefacts of their surrounding culture, using culturological analytic point of view. The first theoretical part of thesis is focused on specification of terms of enculturation and advertising spot, describing its history, the process of advertising spot strategy development and production, psychology of advertising and changeovers in process of enculturation driven by audiovisual records and the Internet environment. The second empirical part of thesis uses the outcomes of combined research, which included semi-structured depth interviews among selected Czech Advertising and Creative Directors who are producing the audiovisual advertising spots (qualitative research) and questionnaire survey among Czech students on Czech Universities, which are influenced by online advertising environment (quantitative research). The main goal of this thesis is to bring the actual picture of enculturation process driven by online advertising spots and its impact on university students in the Czech Republic. Keywords: enculturation, internet, advertising spot, students, qualitative research, quantitative researchen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav etnologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990016252270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV