Show simple item record

Swimming Programs for Infants and Toddlers and the Influence on Gross Motor Development Dynamics
dc.contributor.advisorNováková, Tereza
dc.creatorFaladová, Klára
dc.date.accessioned2017-03-28T08:49:17Z
dc.date.available2017-03-28T08:49:17Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/5183
dc.description.abstractTitle: Swimming Programs for Infants and Toddlers and the influence on gross motor development dynamic. The aquatic programs for Infants and Toddlers are very popular in the contemporain culture and they presents the maximal stimulation for the motor development dynamic. This study observe the influence of swimming lessons on the Gross Motor Level. Objektive: To identificate the Gross Motor Function level for a group of 10 two years old children who participates in swimming programs for infants and Toddlers. Metod: Identification ofmotor deviation from "normal" motor behavior, using The Gross Motor Function mesure ofL. Vaivre- Douret. Comparative study ofthe gross motor function level and the real age. Results: For the group of 6 children, the motor function level was higher than the real age and in the case offour children, the motor function level corelated with the real age. Conclusions: In the majority oftested infants the developmentallevel is higher than the real age, but in the reason of developmental factors multiplicity, it is impossible to prove that the swimming programs are the major cause of developmental deviations. Key Words: Motor Development, Motor Scales, Swimming Programs for Infants and Toddlers, Developmental Motor Norm.en_US
dc.description.abstractSOUHRN: Název práce: Plavání kojenců a batolat a jeho vliv na dynamiku vývoje hrubé motoriky. (Swimming Programs for Infants and Toddlers and the influence on gross motor development dynamic.) Vymezení problému: Kurzy plavání kojenců a batolat představují výrazně stimulační prostředí jak po stránce materiální, afektivní, tak sociální a jsou často vyhledávanou aktivitou v dětském věku. Naše studie se zaměřuje na zhodnocení vlivu kurzů plavání kojenců a batolat na dynamiku vývoje hrubé motoriky u dětí v období mezi 2-3 rokem života. Cíl práce: Zhodnocení úrovně vývoje hrubé motoriky u 10 dětí ve věku 2 let navštěvujících kurzy kojeneckého plavání. Metoda řešení: Určení funkčního motorického věku pro každého z probandů dle posturo- lokomočního testu Laurence Vaivre-Douret. Porovnání funkčního motorického věku s kalendářním věkem dítěte. Výsledky: U šesti z deseti dětí byla zjištěna vyšší úroveň vývoje hrubé motoriky, v porovnání s kalendářním věkem dítěte.U čtyř dětí odpovídala úroveň vývoje kalendářnímu věku. Závěr: Dynamika vývoje hrubé motoriky u většiny dětí navštěvujících plavání kojenců a batolat je vyšší, než kalendářní věk dítěte, ale pro velké množství okolních faktorů podílejících se na dynamice motorického vývoje nelze přisoudit změny v dynamice vývoje pouze plaveckým aktivitám. Klíčová slova:...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titlePlavání kojenců a batolat a jeho vliv na dynamiku vývoje hrubé motorikycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-10-06
dc.description.departmentFyzioterapiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId29509
dc.title.translatedSwimming Programs for Infants and Toddlers and the Influence on Gross Motor Development Dynamicsen_US
dc.contributor.refereePalaščáková Špringrová, Ingrid
dc.identifier.aleph000904888
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.programRehabilitacecs_CZ
thesis.degree.programRehabilitationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Fyzioterapiecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csRehabilitacecs_CZ
uk.degree-program.enRehabilitationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSOUHRN: Název práce: Plavání kojenců a batolat a jeho vliv na dynamiku vývoje hrubé motoriky. (Swimming Programs for Infants and Toddlers and the influence on gross motor development dynamic.) Vymezení problému: Kurzy plavání kojenců a batolat představují výrazně stimulační prostředí jak po stránce materiální, afektivní, tak sociální a jsou často vyhledávanou aktivitou v dětském věku. Naše studie se zaměřuje na zhodnocení vlivu kurzů plavání kojenců a batolat na dynamiku vývoje hrubé motoriky u dětí v období mezi 2-3 rokem života. Cíl práce: Zhodnocení úrovně vývoje hrubé motoriky u 10 dětí ve věku 2 let navštěvujících kurzy kojeneckého plavání. Metoda řešení: Určení funkčního motorického věku pro každého z probandů dle posturo- lokomočního testu Laurence Vaivre-Douret. Porovnání funkčního motorického věku s kalendářním věkem dítěte. Výsledky: U šesti z deseti dětí byla zjištěna vyšší úroveň vývoje hrubé motoriky, v porovnání s kalendářním věkem dítěte.U čtyř dětí odpovídala úroveň vývoje kalendářnímu věku. Závěr: Dynamika vývoje hrubé motoriky u většiny dětí navštěvujících plavání kojenců a batolat je vyšší, než kalendářní věk dítěte, ale pro velké množství okolních faktorů podílejících se na dynamice motorického vývoje nelze přisoudit změny v dynamice vývoje pouze plaveckým aktivitám. Klíčová slova:...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Swimming Programs for Infants and Toddlers and the influence on gross motor development dynamic. The aquatic programs for Infants and Toddlers are very popular in the contemporain culture and they presents the maximal stimulation for the motor development dynamic. This study observe the influence of swimming lessons on the Gross Motor Level. Objektive: To identificate the Gross Motor Function level for a group of 10 two years old children who participates in swimming programs for infants and Toddlers. Metod: Identification ofmotor deviation from "normal" motor behavior, using The Gross Motor Function mesure ofL. Vaivre- Douret. Comparative study ofthe gross motor function level and the real age. Results: For the group of 6 children, the motor function level was higher than the real age and in the case offour children, the motor function level corelated with the real age. Conclusions: In the majority oftested infants the developmentallevel is higher than the real age, but in the reason of developmental factors multiplicity, it is impossible to prove that the swimming programs are the major cause of developmental deviations. Key Words: Motor Development, Motor Scales, Swimming Programs for Infants and Toddlers, Developmental Motor Norm.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Fyzioterapiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009048880106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV