Zobrazit minimální záznam

Václav Emanuel Horák as a Bohemian Composer of the 19th Century Church Music
dc.contributor.advisorOttlová, Marta
dc.creatorSpirit, Kryštof
dc.date.accessioned2017-05-15T13:21:12Z
dc.date.available2017-05-15T13:21:12Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51731
dc.description.abstractTato diplomová práce se pokouší zmapovat osobní i profesní život českého skladatele 19. století Václava Emanuela Horáka. Z dobových pramenů, zejména časopisů, vyplývá, že byl ve své době jedním z nejpopulárnějších a nejhranějších skladatelů církevní hudby. V dnešní době se však dílo tohoto skladatele téměř neprovozuje. Druhá část diplomové práce přináší přehled Horákových skladeb sestavený z dostupných specializovaných databází. Závěrečná analýza dvou Horákových zhudebnění zádušní mše - Requiem z různých časových období skladatelova života se v porovnání se stejným typem skladby Wolfganga Amadea Mozarta pokouší vystihnout Horákův kompoziční styl, zasadit ho do kontextu vývoje hudby na přelomu 18. a 19. století a následně zodpovědět otázku, zda byl Horák skladatelem ještě klasicistním, nebo už romantickým. Klíčová slova: skladatel, varhaník, ředitel kůru - regenschori, pedagog, klasicismus, romantismus, requiem, mšecs_CZ
dc.description.abstractThis thesis attempts to map both personal and professional life of Vaclav Emanuel Horak, a Czech composer of the 19th century. Based on contemporary sources, especially magazines, it is clear that he was one of the most popular and most often played composers of sacred music during his lifetime. Nowadays his compositions are almost not performed. The second part of the thesis lists Horak`s compositions. This overview was created with the help of specialized databases. The final analysis of two Horak`s requiem mass settings written at two different stages of his life and comapred to the same type of composition by W. A. Mozart aims to define the compositional style of V. E. Horak and put it in context of music development at the turn of the 18th and 19th century. Subsequently, the analysis should answer the question if Horak was a composer of Classicism or of the Romantic Era. Keywords: composer, organist, choirmaster, educator, classicism, romanticism, requiem, massen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVáclav Emanuel Horák jako český skladatel chrámové hudby 19. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-19
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId64192
dc.title.translatedVáclav Emanuel Horák as a Bohemian Composer of the 19th Century Church Musicen_US
dc.contributor.refereeSlavický, Tomáš
dc.identifier.aleph001626571
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se pokouší zmapovat osobní i profesní život českého skladatele 19. století Václava Emanuela Horáka. Z dobových pramenů, zejména časopisů, vyplývá, že byl ve své době jedním z nejpopulárnějších a nejhranějších skladatelů církevní hudby. V dnešní době se však dílo tohoto skladatele téměř neprovozuje. Druhá část diplomové práce přináší přehled Horákových skladeb sestavený z dostupných specializovaných databází. Závěrečná analýza dvou Horákových zhudebnění zádušní mše - Requiem z různých časových období skladatelova života se v porovnání se stejným typem skladby Wolfganga Amadea Mozarta pokouší vystihnout Horákův kompoziční styl, zasadit ho do kontextu vývoje hudby na přelomu 18. a 19. století a následně zodpovědět otázku, zda byl Horák skladatelem ještě klasicistním, nebo už romantickým. Klíčová slova: skladatel, varhaník, ředitel kůru - regenschori, pedagog, klasicismus, romantismus, requiem, mšecs_CZ
uk.abstract.enThis thesis attempts to map both personal and professional life of Vaclav Emanuel Horak, a Czech composer of the 19th century. Based on contemporary sources, especially magazines, it is clear that he was one of the most popular and most often played composers of sacred music during his lifetime. Nowadays his compositions are almost not performed. The second part of the thesis lists Horak`s compositions. This overview was created with the help of specialized databases. The final analysis of two Horak`s requiem mass settings written at two different stages of his life and comapred to the same type of composition by W. A. Mozart aims to define the compositional style of V. E. Horak and put it in context of music development at the turn of the 18th and 19th century. Subsequently, the analysis should answer the question if Horak was a composer of Classicism or of the Romantic Era. Keywords: composer, organist, choirmaster, educator, classicism, romanticism, requiem, massen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990016265710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV