Show simple item record

The Change of the Image of Photojournalism in Digital Era
dc.contributor.advisorKera, Denisa
dc.creatorNovák, Vojtěch
dc.date.accessioned2018-10-29T23:53:39Z
dc.date.available2018-10-29T23:53:39Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51706
dc.description.abstractV této práci se budeme zabývat problematikou manipulace v digitální novinářské fotografii. Zprvu popíšeme vztah fotografie a skutečnosti spolu s její schopností skutečnost reprezentovat. Na základě kontrastu mezi fotografií analogovou a digitální upozorníme na nezávislost fotografie na svém referentu a na nově otevřený prostor pro manipulaci s jejím obsahem. Dále se budeme zabývat analýzou poznatků textu Soumrak fotožurnalismu?, který výše nastíněnou situaci oslabení důvěryhodnosti novinářské fotografie reflektuje a k tomu nabízí řešení v podobě posílení vztahu fotografie - referent. Oproti tomu pak budeme stavět text s názvem Fotožurnalismus je mrtev, ať žije fotožurnalismus. Proč může digitalizace zvyšovat důvěryhodnost novinářské fotografie?, který považuje výše zmíněný přístup za zastaralý a naopak spatřuje v digitální éře možnost posílení obsahu fotografie skrze rekontextualizaci na základě vztahu fotografie - divák. Syntézou těchto poznatků pak určíme, jestli je takto nastíněnou perspektivu danou vztahem fotografie - divák možné považovat za relevantní alternativu vůči dřívějšímu přístupu. V doprovodu nastíněných poznatků pak stanovíme opěrný bod pro důvěryhodnost novinářské fotografie spolu s její transformovanou podobou.cs_CZ
dc.description.abstractWe will discuss here the issue of manipulation in the digital era of photojournalism. At first we will describe the relation between photography and its referent inculding its ability to represent the reality. Depicting the contrast between analogue and digital photography we will point out the independent position of digital photography from its referent, which is creating better possibilities for manipulation and decreasing the credibility of photography. Then we will analyze the text The Dusk of Photojournalism? that is reflecting these perspective and offering the solution increasing the position of the relation between photography and its referent. By contrast we will analyze the text called Photojournalism is dead, long live photojournalism. Why digitization can increase the credibility of journalistic photography? which considers this perspective as obsolete and offers us the new perspective of the relation between photography and its viewers, that could increase the credibility of photography in photojournalism. According to these two major perspectives we will point out whether it is possible to consider this option of photography - viewers relation as a relevant alternative. Based on these conclusions we will point out the major point of credibility of journalistic photography and imply...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectphotojournalismen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectdigital photographyen_US
dc.subjectnew punctumen_US
dc.subjectphotography - referenten_US
dc.subjectphotography - viewersen_US
dc.subjectconvergenceen_US
dc.subjectprodusageen_US
dc.subjectpostmodernityen_US
dc.subjectcredibilityen_US
dc.subjectfotožurnalismuscs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectdigitální fotografiecs_CZ
dc.subjectnové punctumcs_CZ
dc.subjectfotografie - referentcs_CZ
dc.subjectfotografie - divákcs_CZ
dc.subjectkonvergencecs_CZ
dc.subjectprodužívánícs_CZ
dc.subjectpostmodernacs_CZ
dc.subjectdůvěryhodnostcs_CZ
dc.titleProměna obrazu fotožurnalismu v digitální éřecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-18
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId108960
dc.title.translatedThe Change of the Image of Photojournalism in Digital Eraen_US
dc.contributor.refereeVilgus, Petr
dc.identifier.aleph001625931
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV této práci se budeme zabývat problematikou manipulace v digitální novinářské fotografii. Zprvu popíšeme vztah fotografie a skutečnosti spolu s její schopností skutečnost reprezentovat. Na základě kontrastu mezi fotografií analogovou a digitální upozorníme na nezávislost fotografie na svém referentu a na nově otevřený prostor pro manipulaci s jejím obsahem. Dále se budeme zabývat analýzou poznatků textu Soumrak fotožurnalismu?, který výše nastíněnou situaci oslabení důvěryhodnosti novinářské fotografie reflektuje a k tomu nabízí řešení v podobě posílení vztahu fotografie - referent. Oproti tomu pak budeme stavět text s názvem Fotožurnalismus je mrtev, ať žije fotožurnalismus. Proč může digitalizace zvyšovat důvěryhodnost novinářské fotografie?, který považuje výše zmíněný přístup za zastaralý a naopak spatřuje v digitální éře možnost posílení obsahu fotografie skrze rekontextualizaci na základě vztahu fotografie - divák. Syntézou těchto poznatků pak určíme, jestli je takto nastíněnou perspektivu danou vztahem fotografie - divák možné považovat za relevantní alternativu vůči dřívějšímu přístupu. V doprovodu nastíněných poznatků pak stanovíme opěrný bod pro důvěryhodnost novinářské fotografie spolu s její transformovanou podobou.cs_CZ
uk.abstract.enWe will discuss here the issue of manipulation in the digital era of photojournalism. At first we will describe the relation between photography and its referent inculding its ability to represent the reality. Depicting the contrast between analogue and digital photography we will point out the independent position of digital photography from its referent, which is creating better possibilities for manipulation and decreasing the credibility of photography. Then we will analyze the text The Dusk of Photojournalism? that is reflecting these perspective and offering the solution increasing the position of the relation between photography and its referent. By contrast we will analyze the text called Photojournalism is dead, long live photojournalism. Why digitization can increase the credibility of journalistic photography? which considers this perspective as obsolete and offers us the new perspective of the relation between photography and its viewers, that could increase the credibility of photography in photojournalism. According to these two major perspectives we will point out whether it is possible to consider this option of photography - viewers relation as a relevant alternative. Based on these conclusions we will point out the major point of credibility of journalistic photography and imply...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code2


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV