Show simple item record

Listening Comprehension as One of the Basic Language Skill of Czech as a Foreign Language
dc.contributor.advisorHrdlička, Milan
dc.creatorBartošová, Ivana
dc.date.accessioned2017-05-15T13:12:40Z
dc.date.available2017-05-15T13:12:40Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51699
dc.description.abstractPoslech s porozuměním, jako jedna ze základních řečových dovedností, je nepostradatelnou součástí výuky češtiny jako cizího jazyka. I přesto, že je tato dovednost velmi důležitá, nebývá jí věnována dostatečná pozornost. Diplomová práce zkoumá, jakým způsobem je poslech zpracován ve vybraných frekventovaných učebnicích, které jsou dle Společného evropského referenčního rámce jazykových dovedností určeny pro uživatele základů jazyka, tedy pro jazykovou úroveň A1 a A2. Na základě kritické analýzy učebnic je výstupem práce návrh několika typů poslechových úloh, které jsou vytvořeny s oporou teoretických poznatků, jež jsou na základě odborné literatury souhrnně zpracovány v úvodní části diplomové práce. Zároveň se snaží vyplnit mezery ve stávajících poslechových úlohách, jež jsou prezentovány v současných učebních materiálech.cs_CZ
dc.description.abstractListening with comprehension, one of the basic language skills, is an essential part of teaching Czech as a foreign language. Even though this skill is very important, it is usually not given sufficient attention. This master thesis examines how listening is processed in selected popular textbooks which are, according to the Common European Framework of Reference for Language, designed for basic users on level A1 and A2. Based on a critical analysis of textbooks, the output this thesis is the design of several types of listening tasks created with the support of theoretical knowledge based on the literature processed in the introductory part of the thesis. At the same time, it seeks to fill in the gaps in existing listening tasks which are presented in current teaching materials.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectkomunikační metodacs_CZ
dc.subjectzákladní řečové dovednostics_CZ
dc.subjectposlech s porozuměnímcs_CZ
dc.subjectposluchačcs_CZ
dc.subjectposlechové strategiecs_CZ
dc.subjectposlechové úlohycs_CZ
dc.subjectcommunicative approachen_US
dc.subjectbasic language skillsen_US
dc.subjectlistening with comprehensionen_US
dc.subjectlisteneren_US
dc.subjectlistening strategiesen_US
dc.subjectlistening tasksen_US
dc.titlePoslech s porozuměním jako jedna ze základních řečových dovedností výuky češtiny jako druhého jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-16
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122623
dc.title.translatedListening Comprehension as One of the Basic Language Skill of Czech as a Foreign Languageen_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.identifier.aleph001626566
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství češtiny jako cizího jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Czech as a Foreign Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPoslech s porozuměním, jako jedna ze základních řečových dovedností, je nepostradatelnou součástí výuky češtiny jako cizího jazyka. I přesto, že je tato dovednost velmi důležitá, nebývá jí věnována dostatečná pozornost. Diplomová práce zkoumá, jakým způsobem je poslech zpracován ve vybraných frekventovaných učebnicích, které jsou dle Společného evropského referenčního rámce jazykových dovedností určeny pro uživatele základů jazyka, tedy pro jazykovou úroveň A1 a A2. Na základě kritické analýzy učebnic je výstupem práce návrh několika typů poslechových úloh, které jsou vytvořeny s oporou teoretických poznatků, jež jsou na základě odborné literatury souhrnně zpracovány v úvodní části diplomové práce. Zároveň se snaží vyplnit mezery ve stávajících poslechových úlohách, jež jsou prezentovány v současných učebních materiálech.cs_CZ
uk.abstract.enListening with comprehension, one of the basic language skills, is an essential part of teaching Czech as a foreign language. Even though this skill is very important, it is usually not given sufficient attention. This master thesis examines how listening is processed in selected popular textbooks which are, according to the Common European Framework of Reference for Language, designed for basic users on level A1 and A2. Based on a critical analysis of textbooks, the output this thesis is the design of several types of listening tasks created with the support of theoretical knowledge based on the literature processed in the introductory part of the thesis. At the same time, it seeks to fill in the gaps in existing listening tasks which are presented in current teaching materials.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV