Show simple item record

Pierre Corneille's dramaturgy in Médée
Dramaturgie Pierra Corneille v divadelní hře Médea
dc.contributor.advisorŠuman, Záviš
dc.creatorBalucha, Martin
dc.date.accessioned2017-05-15T13:03:37Z
dc.date.available2017-05-15T13:03:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51666
dc.description.abstractStudie s názvem : La Dramaturgie de Pierre Corneille dans Médée, se zabývá problematikou barokní a klasicistní estetiky v divadelní hře, Médea. Cílem práce je zhodnotit charakter Corneillovy verze Médei nejen v kontextu antické a dobové literární kritiky, ale i v rámci působení zmíněných estetik. Za tímto účelem byla práce rozdělena do následujících kapitol: 1. Úvod, 2. Divadelní hra nacházející se na rozhraní dvou estetik, 3. Divadlo vnímané zrakem i sluchem, 4. Pod tíhou nesčetných pravidel, 5. Závěr. Kapitola 2. nejprve podává stručný popis divadelní tvorby 17.století. Následně se zabývá problematikou barokní estetiky a prezentuje koncepci Jeana Rousseta, Bruce Morissetta a Raymonda Lebèga. Kapitola 3. vychází z koncepce barokní estetiky Raymonda Lebéga, zaměřující se na zobrazení smrti a násilí na jevišti. Ta byla následně aplikována na jednotlivé pasáže Médei - jmenovitě na Kreontovu sebevraždu, vraždu Glauke a dětí a Jásonovu sebevraždu. Kapitola 4. je shrnutím názorů řeckých, římských a klasicistních autorů, stejně tak jako Corneillových postojů k pojmům bienséance (přiměřenost), vraisemblance (věrohodnost), ressemblance (podobnost) a én tó phanerõ (smrt na jevišti). Práce přináší zhuštěný pohled na první Corneillovu tragédii, Médea, která není produktem pouze klasicistní estetiky, ale reflektuje...cs_CZ
dc.description.abstractThe study entitled : La Dramaturgie de Pierre Corneille dans Médée, is concerned with the issue of baroque and classicist aesthetics in Pierre Corneille's drama, Médée. The aim of the present thesis is to consider the nature of Corneille's version of Médée. And thus not only in the context of ancient and contemporary literary critique, but also in the framework of the influence of already mentioned aesthetics. Respecting this intention, the study is divided into following chapters : 1. Introduction, 2. Drama at the interface of two aesthetics, 3. Drama created to be seen an heard, 4. Among a countless number of rules. 5. Conclusion. In chapter 2, the present study sketches a brief draft of the seventeenth century dramatic production. Consecutively it deals with the issue of baroque aesthetics and presents the conceptualization of Jean Rousset, Bruce Morissette and Raymond Lebègue. The subject of the chapter 3, arising from Raymond Lebègue's conceptualization of baroque aesthetics, deals with the representation of both death and violence on stage. Lebegue's conception was applied to concerned passages in Médée - namely Creon's suicide, murder of Créuse, Médée's infanticide and the suicide of Jason. Chapter 4 is a recapitulation of the attitude of Greek, Roman and classicist writers, as well as the one of...en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbarokocs_CZ
dc.subjectklasicismuscs_CZ
dc.subjectbienséance (přiměřenost)cs_CZ
dc.subjectvraisemblance (věrohodnost)cs_CZ
dc.subjectressemblance (podobnost)cs_CZ
dc.subjectén tó phanerõ (smrt na jevišti)cs_CZ
dc.subjectbaroqueen_US
dc.subjectclassicismen_US
dc.subjectbienséance (suitability)en_US
dc.subjectvraisemblance (credibility)en_US
dc.subjectressemblance (resemblance)en_US
dc.subjectén tó phanerõ (death on stage)en_US
dc.titleDramaturgie de Corneille dans Médéefr_FR
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-12
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122139
dc.title.translatedPierre Corneille's dramaturgy in Médéeen_US
dc.title.translatedDramaturgie Pierra Corneille v divadelní hře Médeacs_CZ
dc.contributor.refereeÉbert-Zeminová, Catherine
dc.identifier.aleph001629063
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csStudie s názvem : La Dramaturgie de Pierre Corneille dans Médée, se zabývá problematikou barokní a klasicistní estetiky v divadelní hře, Médea. Cílem práce je zhodnotit charakter Corneillovy verze Médei nejen v kontextu antické a dobové literární kritiky, ale i v rámci působení zmíněných estetik. Za tímto účelem byla práce rozdělena do následujících kapitol: 1. Úvod, 2. Divadelní hra nacházející se na rozhraní dvou estetik, 3. Divadlo vnímané zrakem i sluchem, 4. Pod tíhou nesčetných pravidel, 5. Závěr. Kapitola 2. nejprve podává stručný popis divadelní tvorby 17.století. Následně se zabývá problematikou barokní estetiky a prezentuje koncepci Jeana Rousseta, Bruce Morissetta a Raymonda Lebèga. Kapitola 3. vychází z koncepce barokní estetiky Raymonda Lebéga, zaměřující se na zobrazení smrti a násilí na jevišti. Ta byla následně aplikována na jednotlivé pasáže Médei - jmenovitě na Kreontovu sebevraždu, vraždu Glauke a dětí a Jásonovu sebevraždu. Kapitola 4. je shrnutím názorů řeckých, římských a klasicistních autorů, stejně tak jako Corneillových postojů k pojmům bienséance (přiměřenost), vraisemblance (věrohodnost), ressemblance (podobnost) a én tó phanerõ (smrt na jevišti). Práce přináší zhuštěný pohled na první Corneillovu tragédii, Médea, která není produktem pouze klasicistní estetiky, ale reflektuje...cs_CZ
uk.abstract.enThe study entitled : La Dramaturgie de Pierre Corneille dans Médée, is concerned with the issue of baroque and classicist aesthetics in Pierre Corneille's drama, Médée. The aim of the present thesis is to consider the nature of Corneille's version of Médée. And thus not only in the context of ancient and contemporary literary critique, but also in the framework of the influence of already mentioned aesthetics. Respecting this intention, the study is divided into following chapters : 1. Introduction, 2. Drama at the interface of two aesthetics, 3. Drama created to be seen an heard, 4. Among a countless number of rules. 5. Conclusion. In chapter 2, the present study sketches a brief draft of the seventeenth century dramatic production. Consecutively it deals with the issue of baroque aesthetics and presents the conceptualization of Jean Rousset, Bruce Morissette and Raymond Lebègue. The subject of the chapter 3, arising from Raymond Lebègue's conceptualization of baroque aesthetics, deals with the representation of both death and violence on stage. Lebegue's conception was applied to concerned passages in Médée - namely Creon's suicide, murder of Créuse, Médée's infanticide and the suicide of Jason. Chapter 4 is a recapitulation of the attitude of Greek, Roman and classicist writers, as well as the one of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV