dc.contributor.advisor | Jančík, Jiří | |
dc.creator | Růžičková, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T12:36:42Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T12:36:42Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/51579 | |
dc.description.abstract | Název bakalářské práce: Komplexní aspekty komunikace - gestika a mimika Klíčová slova: Nonverbální komunikace, emoce, gestika, mimika, interpretace Abstrakt: V své práci jsme se zabývali mezinárodní srozumitelností komplexních aspektů komunikace, zejména nonverbální složky. Z této nonverbální složky jsme se zabývali zejména gestikou a mimikou. Vzhledem k tomu, že domény nonverbální komunikace spolu úzce souvisí, jsou v naší práci zmíněny všechny domény, avšak nějvíce prostoru je věnováno mimice a gestice. Pro výzkum jsme zvolili formu dotazníku, kdy respondenti měli za úkol se identifikovat a následně interpretovat námi zvolené mimické výrazy a gesta. Výzkum ukazuje situace, kdy komunikace vedena pouze na nonverbální rovině může selhat. Dále jsme se zabývali možnostmi uplatnění nonverbální komunikace v práci pedagogů. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title of the thesis: Complex aspects of communication - gestures and facial expressions Key words: Nonverbal communication, emotions, gestures, facial expressions, interpretation Abstract: The thesis focuses on the international comphrensibility of the complex aspects of communication, especially the nonverbal components. Of these nonverbal components we have pursued the gestures and facial expressions in particular. The domains of nonverbal communication are related, therefore the thesis mentions them as well. However our primary focus rests on the gestures and facial expressions. We researched through a questionnaire. The responders identified themselves and after that they were asked to identify and interpret facial expressions and gestures that we had chosen. The research indicates situations, when a communication is expressed only by the use of nonverbal means and may fail to convey the information. Furthermore, we looked into the possible advantages of knowledge of the nonverbal communication for teachers. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Nonverbální komunikace | cs_CZ |
dc.subject | emoce | cs_CZ |
dc.subject | gestika | cs_CZ |
dc.subject | mimika | cs_CZ |
dc.subject | interpretace | cs_CZ |
dc.subject | Nonverbal communication | en_US |
dc.subject | emotions | en_US |
dc.subject | gestures | en_US |
dc.subject | facial expressions | en_US |
dc.subject | interpretation | en_US |
dc.title | Komplexní aspekty komunikace - gestika a mimika | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-10 | |
dc.description.department | Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 121660 | |
dc.title.translated | Complex aspects of communication - gestics and mimics | en_US |
dc.contributor.referee | Suková Vychopňová, Kateřina | |
dc.identifier.aleph | 001625921 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English Language Oriented at Education - French Language oriented at education | en_US |
thesis.degree.discipline | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English Language Oriented at Education - French Language oriented at education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název bakalářské práce: Komplexní aspekty komunikace - gestika a mimika Klíčová slova: Nonverbální komunikace, emoce, gestika, mimika, interpretace Abstrakt: V své práci jsme se zabývali mezinárodní srozumitelností komplexních aspektů komunikace, zejména nonverbální složky. Z této nonverbální složky jsme se zabývali zejména gestikou a mimikou. Vzhledem k tomu, že domény nonverbální komunikace spolu úzce souvisí, jsou v naší práci zmíněny všechny domény, avšak nějvíce prostoru je věnováno mimice a gestice. Pro výzkum jsme zvolili formu dotazníku, kdy respondenti měli za úkol se identifikovat a následně interpretovat námi zvolené mimické výrazy a gesta. Výzkum ukazuje situace, kdy komunikace vedena pouze na nonverbální rovině může selhat. Dále jsme se zabývali možnostmi uplatnění nonverbální komunikace v práci pedagogů. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title of the thesis: Complex aspects of communication - gestures and facial expressions Key words: Nonverbal communication, emotions, gestures, facial expressions, interpretation Abstract: The thesis focuses on the international comphrensibility of the complex aspects of communication, especially the nonverbal components. Of these nonverbal components we have pursued the gestures and facial expressions in particular. The domains of nonverbal communication are related, therefore the thesis mentions them as well. However our primary focus rests on the gestures and facial expressions. We researched through a questionnaire. The responders identified themselves and after that they were asked to identify and interpret facial expressions and gestures that we had chosen. The research indicates situations, when a communication is expressed only by the use of nonverbal means and may fail to convey the information. Furthermore, we looked into the possible advantages of knowledge of the nonverbal communication for teachers. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016259210106986 | |