Zobrazit minimální záznam

Výslovnost slov francouzského původu v současné angličtině
dc.contributor.advisorČervinková Poesová, Kristýna
dc.creatorProcházková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-08T21:14:12Z
dc.date.available2017-05-08T21:14:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51398
dc.description.abstractAnotační list Název bakalářské práce: Výslovnost slov francouzského původu v současné angličtině Klíčová slova: Anglický jazyk, francouzský jazyk, výslovnost, souhláska, samohláska, slovní přízvuk, pravopis, výpůjčka. Abstrakt: Bakalářská práce Výslovnost slov francouzského původu v současné francouzštině se zabývá slovy přejatými do angličtiny z francouzštiny, a to z hlediska jejich výslovnosti. Cílem je pojmenovat základní rozdíly a zjistit, zda je v nich existuje určitá pravidelnost nebo tendence. Teoretická část podává základní informace o historii anglického jazyka, s důrazem na slova vypůjčená z francouzštiny. Dále zkoumá fonetické systémy těchto dvou jazyků. Praktická část zkoumá metodou srovnávací analýzy výslovnost jednotlivých lexikálních jednotek, hlavně změny, kterými projdou. Výzkum ukázal, že můžeme pozorovat určité tendence, ale vždy se mohou objevit výjimky. Také se ukázalo, že výslovnost samohlásek je méně předvídatelná než výslovnost souhlásek a že změny v jednotlivých hláskách úzce souvisí s pravopisem a s přízvukem daného slova.cs_CZ
dc.description.abstractTitle of the bachelor thesis: The Pronunciation of Words of French Origin in Contemporary English Key words: English language, French language, pronunciation, vowel, consonant, word stress, spelling, borrowing. Abstract The bachelor thesis The Pronunciation of Words of French Origin in contemporary English analyses French borrowings in the English language from the point of view of their pronunciation. Its aim is to name the basic differences and to find if there are any regularities or tendencies. The theoretical part provides general information about the history of the English language, with special attention to lexical units that it borrowed from French. It also explores the phonetic systems of the two languages. The practical part examines, through the means of comparative analysis, the pronunciation of individual lexical units, especially the changes that it undergoes. The research showed that certain tendencies can be observed, although there are always exceptions. It was proved that the pronunciation of vowels is predictable to a lesser degree than that of consonants and that the changes or modifications of individual sounds are closely connected to spelling and to word stress.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePronunciation of words of French origin in contemporary Englishen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-16
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95956
dc.title.translatedVýslovnost slov francouzského původu v současné angličtiněcs_CZ
dc.contributor.refereeMatuchová, Klára
dc.identifier.aleph001387335
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAnotační list Název bakalářské práce: Výslovnost slov francouzského původu v současné angličtině Klíčová slova: Anglický jazyk, francouzský jazyk, výslovnost, souhláska, samohláska, slovní přízvuk, pravopis, výpůjčka. Abstrakt: Bakalářská práce Výslovnost slov francouzského původu v současné francouzštině se zabývá slovy přejatými do angličtiny z francouzštiny, a to z hlediska jejich výslovnosti. Cílem je pojmenovat základní rozdíly a zjistit, zda je v nich existuje určitá pravidelnost nebo tendence. Teoretická část podává základní informace o historii anglického jazyka, s důrazem na slova vypůjčená z francouzštiny. Dále zkoumá fonetické systémy těchto dvou jazyků. Praktická část zkoumá metodou srovnávací analýzy výslovnost jednotlivých lexikálních jednotek, hlavně změny, kterými projdou. Výzkum ukázal, že můžeme pozorovat určité tendence, ale vždy se mohou objevit výjimky. Také se ukázalo, že výslovnost samohlásek je méně předvídatelná než výslovnost souhlásek a že změny v jednotlivých hláskách úzce souvisí s pravopisem a s přízvukem daného slova.cs_CZ
uk.abstract.enTitle of the bachelor thesis: The Pronunciation of Words of French Origin in Contemporary English Key words: English language, French language, pronunciation, vowel, consonant, word stress, spelling, borrowing. Abstract The bachelor thesis The Pronunciation of Words of French Origin in contemporary English analyses French borrowings in the English language from the point of view of their pronunciation. Its aim is to name the basic differences and to find if there are any regularities or tendencies. The theoretical part provides general information about the history of the English language, with special attention to lexical units that it borrowed from French. It also explores the phonetic systems of the two languages. The practical part examines, through the means of comparative analysis, the pronunciation of individual lexical units, especially the changes that it undergoes. The research showed that certain tendencies can be observed, although there are always exceptions. It was proved that the pronunciation of vowels is predictable to a lesser degree than that of consonants and that the changes or modifications of individual sounds are closely connected to spelling and to word stress.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990013873350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV