Show simple item record

Aspects of the relationship of the U.S. president with the American public
dc.contributor.advisorKotábová, Věra
dc.creatorGottwaldová, Petra
dc.date.accessioned2020-08-25T08:58:44Z
dc.date.available2020-08-25T08:58:44Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51247
dc.description.abstractTato práce se zabývá vzájemným vztahem prezidenta Spojených států s americkou veřejností. V rámci vymezeného tématu zkoumám způsoby, jakými veřejnost projevuje své mínění vůči prezidentovi a jaké faktory a události ovlivňují prezidentovo veřejné hodnocení. V mé práci dále analyzuji vztah amerického prezidenta s veřejností i z druhé strany - tedy komunikační strategie, které prezident využívá k získání podpory veřejného mínění. Nezbytnou součástí prezidentova vztahu s veřejností je zaměřování její pozornosti na konkrétní téma své agendy a následné rámování veřejné debaty o něm, čímž může prezident ovlivnit, na základě jakých preferencí bude hodnocen. Protože důležitou roli ve formování veřejného mínění sehrávají média, práce se zabývá také prezidentovým přístupem k médiím a komunikací s nimi. Z pohledu Rottinghausovy teorie vedení veřejného mínění analyzuji jednotlivé metody komunikace s veřejností a jejich potencionální vliv na zvýšení prezidentovy podpory. Posledním tématem mé práce je role veřejné podpory a popularity v procesu tvorby politiky, konkrétně při prosazování prezidentových návrhů v Kongresu a také v situaci, kdy je prezidentovo přesvědčení v rozporu s veřejným míněním. Důležitou součástí mé práce je i analýza vztahu prezidenta George W. Bushe s veřejností, prostřednictvím čehož se...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the mutual relationship of the U.S. president with American public. Within this theme I investigate the ways in which the public expresses its opinion of the president, and which factors and issues influence presidential public ratings. Further, I analyze the relationship of the president with the public from the other side - it means communication strategies which the president employs in order to gain support of public opinion. An essential part of public relations is focusing public attention on a concrete issue of the president's agenda and subsequent framing of public debate about it. Through this process, the president can determine preferences which the public uses during their evaluation of the president's job. The media play an important role in forming public opinion, therefore my thesis deals with the president's approach to the media and with his communication with them as well. From the view of the Rottinghaus's theory of public opinion leadership, I analyze particular methods of presidential public relations and their potential influence on the growth of public support. The last point of my thesis is the role of the public support in the policy-making process, particularly in promoting presidential proposals in Congress, and also in a situation when the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectveřejné míněnícs_CZ
dc.subjectprezident USAcs_CZ
dc.subjectveřejnostcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectkomunikační strategiecs_CZ
dc.subjectpublic opinionen_US
dc.subjectU.S. Presidenten_US
dc.subjectpublicen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectcommunication strategiesen_US
dc.titlePrezident a veřejnost: Aspekty vztahu prezidenta USA s americkou veřejnostícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-19
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId110653
dc.title.translatedAspects of the relationship of the U.S. president with the American publicen_US
dc.contributor.refereeVáňa, Tomáš
dc.identifier.aleph001482501
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePolitical Science and International Relationsen_US
thesis.degree.disciplinePolitologie a mezinárodní vztahycs_CZ
thesis.degree.programPolitical Scienceen_US
thesis.degree.programPolitologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csPolitologie a mezinárodní vztahycs_CZ
uk.degree-discipline.enPolitical Science and International Relationsen_US
uk.degree-program.csPolitologiecs_CZ
uk.degree-program.enPolitical Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá vzájemným vztahem prezidenta Spojených států s americkou veřejností. V rámci vymezeného tématu zkoumám způsoby, jakými veřejnost projevuje své mínění vůči prezidentovi a jaké faktory a události ovlivňují prezidentovo veřejné hodnocení. V mé práci dále analyzuji vztah amerického prezidenta s veřejností i z druhé strany - tedy komunikační strategie, které prezident využívá k získání podpory veřejného mínění. Nezbytnou součástí prezidentova vztahu s veřejností je zaměřování její pozornosti na konkrétní téma své agendy a následné rámování veřejné debaty o něm, čímž může prezident ovlivnit, na základě jakých preferencí bude hodnocen. Protože důležitou roli ve formování veřejného mínění sehrávají média, práce se zabývá také prezidentovým přístupem k médiím a komunikací s nimi. Z pohledu Rottinghausovy teorie vedení veřejného mínění analyzuji jednotlivé metody komunikace s veřejností a jejich potencionální vliv na zvýšení prezidentovy podpory. Posledním tématem mé práce je role veřejné podpory a popularity v procesu tvorby politiky, konkrétně při prosazování prezidentových návrhů v Kongresu a také v situaci, kdy je prezidentovo přesvědčení v rozporu s veřejným míněním. Důležitou součástí mé práce je i analýza vztahu prezidenta George W. Bushe s veřejností, prostřednictvím čehož se...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the mutual relationship of the U.S. president with American public. Within this theme I investigate the ways in which the public expresses its opinion of the president, and which factors and issues influence presidential public ratings. Further, I analyze the relationship of the president with the public from the other side - it means communication strategies which the president employs in order to gain support of public opinion. An essential part of public relations is focusing public attention on a concrete issue of the president's agenda and subsequent framing of public debate about it. Through this process, the president can determine preferences which the public uses during their evaluation of the president's job. The media play an important role in forming public opinion, therefore my thesis deals with the president's approach to the media and with his communication with them as well. From the view of the Rottinghaus's theory of public opinion leadership, I analyze particular methods of presidential public relations and their potential influence on the growth of public support. The last point of my thesis is the role of the public support in the policy-making process, particularly in promoting presidential proposals in Congress, and also in a situation when the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV