Zobrazit minimální záznam

Story of educated Romany lady
dc.contributor.advisorLevínská, Markéta
dc.creatorBrožová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-08T19:09:33Z
dc.date.available2017-05-08T19:09:33Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50844
dc.description.abstractBakalářská práce "Příběh vzdělané Romky" se věnuje problematice vzdělávání Romů, konkrétně jde o případovou studii jedné romské dívky, která se na rozdíl od většiny Romů dokázala probít školským systémem až na vysokou školu. Práce si kladla za cíl poznat osobu vzdělané Romky a popsat důležité motivy v jejím životě, které ji vedly ke vzdělávání, proto je metodologicky orientována kvalitativně. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a metody "Osa života". Poté byla analyzována a interpretována v kontextu odborné literatury. Text práce je rozdělen do tří částí - teoretickou, metodologickou a empirickou. Teoretický podklad vychází z literatury v oblasti psychologie, etnologie, antropologie, pedagogiky, sociologie a pojednává především o oblasti vzdělávání romských žáků a o problematice identity, zejména o identitě kulturní a identitě romského etnika. Metodologická část seznamuje se zvolenými metodami sběru dat a popisuje cíle a výzkumnou otázku. Empirická část přináší prezentaci výsledků celého výzkumu. Klíčová slova: vzdělávání Romů, kulturní identita, identita romského etnika, případová studiecs_CZ
dc.description.abstractBachelor's thesis "Story of an educated Romany lady" is concerned with the issue of Romany education. In essence, thesis mainly consists of a case study of one Romany lady who, unlike most of the Romani citizens in the Czech Republic, managed to struggle through the Czech educational system up to the university studies. The goal of the study is to become familiar with the subject and to describe important motivational forces in subject's life that led to the desire for being educated. For this reason, the methodological perspective is qualitative. Data were collected via half-structured interviews and the "Axis of Life" method. Subsequently, all data were analyzed and interpreted in the context of specialized literature. Thesis is divided to three main parts - theoretical, methodological and empirical. Sources used in the theoretical part cover various fields, such as psychology, ethnology, anthropology, pedagogy and sociology. Given sources mainly focus on the issue of education of Romany minority children and problem with identity, especially cultural and ethnical identity of Romany minority. Methodological part acquaints reader with selected methods of data collection and describes goals as well as thesis statement. Empirical part presents actual outcomes of the research. Key words: education of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvzdělávání Romůcs_CZ
dc.subjectkulturní identitacs_CZ
dc.subjectidentita romského etnikacs_CZ
dc.subjectpřípadová studiecs_CZ
dc.subjecteducation of Romany minorityen_US
dc.subjectcultural identityen_US
dc.subjectidentity od Romany minorityen_US
dc.subjectcase studyen_US
dc.titlePříběh vzdělané Romkycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-26
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83501
dc.title.translatedStory of educated Romany ladyen_US
dc.contributor.refereeBittnerová, Dana
dc.identifier.aleph001427838
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Příběh vzdělané Romky" se věnuje problematice vzdělávání Romů, konkrétně jde o případovou studii jedné romské dívky, která se na rozdíl od většiny Romů dokázala probít školským systémem až na vysokou školu. Práce si kladla za cíl poznat osobu vzdělané Romky a popsat důležité motivy v jejím životě, které ji vedly ke vzdělávání, proto je metodologicky orientována kvalitativně. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů a metody "Osa života". Poté byla analyzována a interpretována v kontextu odborné literatury. Text práce je rozdělen do tří částí - teoretickou, metodologickou a empirickou. Teoretický podklad vychází z literatury v oblasti psychologie, etnologie, antropologie, pedagogiky, sociologie a pojednává především o oblasti vzdělávání romských žáků a o problematice identity, zejména o identitě kulturní a identitě romského etnika. Metodologická část seznamuje se zvolenými metodami sběru dat a popisuje cíle a výzkumnou otázku. Empirická část přináší prezentaci výsledků celého výzkumu. Klíčová slova: vzdělávání Romů, kulturní identita, identita romského etnika, případová studiecs_CZ
uk.abstract.enBachelor's thesis "Story of an educated Romany lady" is concerned with the issue of Romany education. In essence, thesis mainly consists of a case study of one Romany lady who, unlike most of the Romani citizens in the Czech Republic, managed to struggle through the Czech educational system up to the university studies. The goal of the study is to become familiar with the subject and to describe important motivational forces in subject's life that led to the desire for being educated. For this reason, the methodological perspective is qualitative. Data were collected via half-structured interviews and the "Axis of Life" method. Subsequently, all data were analyzed and interpreted in the context of specialized literature. Thesis is divided to three main parts - theoretical, methodological and empirical. Sources used in the theoretical part cover various fields, such as psychology, ethnology, anthropology, pedagogy and sociology. Given sources mainly focus on the issue of education of Romany minority children and problem with identity, especially cultural and ethnical identity of Romany minority. Methodological part acquaints reader with selected methods of data collection and describes goals as well as thesis statement. Empirical part presents actual outcomes of the research. Key words: education of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014278380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV