Show simple item record

Význam ženských postav ve vybraných románech Josepha Conrada Náhoda (Chance), Vítězství (Victory) a Záchrana (The Rescue)
dc.contributor.advisorBeran, Zdeněk
dc.creatorShumyk, Ganna
dc.date.accessioned2017-05-08T18:39:52Z
dc.date.available2017-05-08T18:39:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50733
dc.description.abstractHlavním cílem této práce je analýza role ženských postav v dílech Josepha Conrada a zpochybněni tradičního obrazu autora jako šovinistického spisovatele. Pro podrobnou analýzu byly zvoleny tři romány z jeho pozdního období: Náhoda, Vítězství a Záchrana. Všechny tři patří do pozdního období Conradovy literární dráhy, období, které se vyznačuje rozporuplnou kritickou odezvou. Podle některých kritiků toto období vykazuje známky úpadku Conradova talentu, nicméně jiní považují ženskou otázku za nový okruh spisovatelových zájmů. Z tohoto důvodu shrnuje druhá kapitola kritické názory o ženách v Conradových pozdních románech. Názorně sleduje, jak se ty názory rozvíjely a měnily od začátku dvacátého století do prvního desetiletí dvacátého prvního století. Zbytek práce je rozdělen do tří častí, z nichž každá se zaměřuje na analýzu jednoho specifického díla a jeho hlavní ženské postavy. Každý román je podroben samostatné analýze z hlediska formy a struktury, aby se ukázalo, jak Conrad experimentuje s žánrem romance a dalšími příbuznými žánry. Následně se dokládá, že autor vytváří parodie na milostný román a jeho účinky. Abychom určili význam hlavních ženských postav v těchto tzv. milostných románech, sledujeme způsob jejich zobrazení v příběhu. Na konkrétních příkladech ilustrujeme, že zdánlivě idealizované...cs_CZ
dc.description.abstractThe main purpose of the present work is to analyse the role of female characters in Joseph Conrad's writing and consequently to challenge his conventional image of a misogynistic writer. Three novels of his late period are chosen for close reading and detailed examination: Chance, Victory and The Rescue. All the three novels belong to the late period of Conrad's literary career which has produced a contradictory critical reaction among Conradian scholars. According to some critics this period shows signs of decline of Conrad's genius. Others, however, observe the woman's question as a new concern of the writer. Thus, the second chapter of the thesis summarizes critical approaches to women in Conrad's late novels. It illustrates the way they have developed and transformed from the beginning of the twentieth century to the first decade of the twenty first century. The rest of the work is divided into three sections, each focusing on the analysis of one individual novel and its main female character. Each novel is considered separately in terms of its form and structure in order to demonstrate the way Conrad experiments with the genre of romance and other related forms. Consequently, we prove that he creates a parody of the genre and its effects. With the intention of determining the significance of...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleThe significance of female characters in Joseph Conrad"s novels Chance, Victory and The Rescueen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98427
dc.title.translatedVýznam ženských postav ve vybraných románech Josepha Conrada Náhoda (Chance), Vítězství (Victory) a Záchrana (The Rescue)cs_CZ
dc.contributor.refereeQuinn, Justin
dc.identifier.aleph001387023
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním cílem této práce je analýza role ženských postav v dílech Josepha Conrada a zpochybněni tradičního obrazu autora jako šovinistického spisovatele. Pro podrobnou analýzu byly zvoleny tři romány z jeho pozdního období: Náhoda, Vítězství a Záchrana. Všechny tři patří do pozdního období Conradovy literární dráhy, období, které se vyznačuje rozporuplnou kritickou odezvou. Podle některých kritiků toto období vykazuje známky úpadku Conradova talentu, nicméně jiní považují ženskou otázku za nový okruh spisovatelových zájmů. Z tohoto důvodu shrnuje druhá kapitola kritické názory o ženách v Conradových pozdních románech. Názorně sleduje, jak se ty názory rozvíjely a měnily od začátku dvacátého století do prvního desetiletí dvacátého prvního století. Zbytek práce je rozdělen do tří častí, z nichž každá se zaměřuje na analýzu jednoho specifického díla a jeho hlavní ženské postavy. Každý román je podroben samostatné analýze z hlediska formy a struktury, aby se ukázalo, jak Conrad experimentuje s žánrem romance a dalšími příbuznými žánry. Následně se dokládá, že autor vytváří parodie na milostný román a jeho účinky. Abychom určili význam hlavních ženských postav v těchto tzv. milostných románech, sledujeme způsob jejich zobrazení v příběhu. Na konkrétních příkladech ilustrujeme, že zdánlivě idealizované...cs_CZ
uk.abstract.enThe main purpose of the present work is to analyse the role of female characters in Joseph Conrad's writing and consequently to challenge his conventional image of a misogynistic writer. Three novels of his late period are chosen for close reading and detailed examination: Chance, Victory and The Rescue. All the three novels belong to the late period of Conrad's literary career which has produced a contradictory critical reaction among Conradian scholars. According to some critics this period shows signs of decline of Conrad's genius. Others, however, observe the woman's question as a new concern of the writer. Thus, the second chapter of the thesis summarizes critical approaches to women in Conrad's late novels. It illustrates the way they have developed and transformed from the beginning of the twentieth century to the first decade of the twenty first century. The rest of the work is divided into three sections, each focusing on the analysis of one individual novel and its main female character. Each novel is considered separately in terms of its form and structure in order to demonstrate the way Conrad experiments with the genre of romance and other related forms. Consequently, we prove that he creates a parody of the genre and its effects. With the intention of determining the significance of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV