Zobrazit minimální záznam

Stereotypní zobrazování Afro-Američanů v americkém filmu
dc.contributor.advisorRoraback, Erik Sherman
dc.creatorŽáčková, Julie
dc.date.accessioned2017-05-08T18:35:47Z
dc.date.available2017-05-08T18:35:47Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50713
dc.description.abstractBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Stereotypní zobrazování Afro-Američanů v americké filmu Postavy Afro-Američanů se na americkém filmovém plátně objevovaly od samého počátku kinematografie. Ale byl to již jeden z prvních filmů, Zrození národa režiséra D.W. Griffitha, který je zobrazoval jako stereotypní figurky. V rolích Afro-Američanů vystupovali bělošští herci s černě namalovanými obličeji a vyvolávali v divácích pobavení, posměch, ale i znechucení. Griffith je dodnes považován za průkopníka stereotypních postav ve filmu. V jeho filmu se objevily všechny "základní" typy postav Afro-Američanů: "Mammy", "Coon" i "Tragická mulatka", a předznamenaly tedy jejich další vývoj v americké kinematografii. V historii hollywoodské produkce se stereotypy používaly znovu a znovu, různě se obměňovaly a dokonce vznikaly stereotypy nové. Afro-američané na to reagovali realizací svých vlastních filmových projektů, do kterých by mohli obsadit hrdiny, ke kterým by na filmových plátnech mohli vzhlížet a obdivovat je. Takovéto hrdiny přinesl žánr jménem Blaxploitation. Vlna afro-amerických filmů pokračovala začátkem 90.let. Po obrovském úspěchu filmu Johna Singletona Boyz N the Hood toužili diváci po dalších příbězích z prostředí "ghetta", a tak se objevil nový žánr "ghettocentrických" filmů, které poukazovaly na násilí mezi gangy ve...cs_CZ
dc.description.abstractTHESIS ABSTRACT Stereotypical Depictions of African Americans on American Film As far as the history of American "moving images" reaches, there have always been African American characters on screen. However, it was already in one of the earliest movies, D.W. Griffith's The Birth of a Nation, that they were portrayed as stereotypical types. Mostly played by white actors with their faces painted black, they were absolutely one-sided and evoking laughter, mockery and even disgust. It is, indeed, Griffith who is until today seen as the originator of stereotypical types on film. All the "basic" stereotypes appeared in his film: the "Mammy", the "Coon", or the "Tragic Mulatta" and marked the beginning of such portrayals of African Americans in movies. In the history of Hollywood studios production, the stereotypes were used over and over, some were reinvented and even new ones emerged. This proved to be an impulse to African American filmmakers who reacted by producing their own film projects, striving to create heroes of their own, heroes that they could look up to in movie theaters. Blaxploitation was the genre that introduced such characters. The wave of African American-produced films continued in the early 1990s. After the enormous box office success of John Singleton's Boyz N the Hood, moviegoers craved...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectamericky film afro-americane stereotypy Blaxploitation Griffith Precious Mammy kinematografie Hollywoodcs_CZ
dc.subjectAmerican film Afro Americans stereotypes Blaxploitation Griffith Precious Mammy Hollywooden_US
dc.titleStereotypical Depictions of African Americans on American Filmen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98434
dc.title.translatedStereotypní zobrazování Afro-Američanů v americkém filmucs_CZ
dc.contributor.refereeVeselá, Pavla
dc.identifier.aleph001387022
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBAKALÁŘSKÉ PRÁCE Stereotypní zobrazování Afro-Američanů v americké filmu Postavy Afro-Američanů se na americkém filmovém plátně objevovaly od samého počátku kinematografie. Ale byl to již jeden z prvních filmů, Zrození národa režiséra D.W. Griffitha, který je zobrazoval jako stereotypní figurky. V rolích Afro-Američanů vystupovali bělošští herci s černě namalovanými obličeji a vyvolávali v divácích pobavení, posměch, ale i znechucení. Griffith je dodnes považován za průkopníka stereotypních postav ve filmu. V jeho filmu se objevily všechny "základní" typy postav Afro-Američanů: "Mammy", "Coon" i "Tragická mulatka", a předznamenaly tedy jejich další vývoj v americké kinematografii. V historii hollywoodské produkce se stereotypy používaly znovu a znovu, různě se obměňovaly a dokonce vznikaly stereotypy nové. Afro-američané na to reagovali realizací svých vlastních filmových projektů, do kterých by mohli obsadit hrdiny, ke kterým by na filmových plátnech mohli vzhlížet a obdivovat je. Takovéto hrdiny přinesl žánr jménem Blaxploitation. Vlna afro-amerických filmů pokračovala začátkem 90.let. Po obrovském úspěchu filmu Johna Singletona Boyz N the Hood toužili diváci po dalších příbězích z prostředí "ghetta", a tak se objevil nový žánr "ghettocentrických" filmů, které poukazovaly na násilí mezi gangy ve...cs_CZ
uk.abstract.enTHESIS ABSTRACT Stereotypical Depictions of African Americans on American Film As far as the history of American "moving images" reaches, there have always been African American characters on screen. However, it was already in one of the earliest movies, D.W. Griffith's The Birth of a Nation, that they were portrayed as stereotypical types. Mostly played by white actors with their faces painted black, they were absolutely one-sided and evoking laughter, mockery and even disgust. It is, indeed, Griffith who is until today seen as the originator of stereotypical types on film. All the "basic" stereotypes appeared in his film: the "Mammy", the "Coon", or the "Tragic Mulatta" and marked the beginning of such portrayals of African Americans in movies. In the history of Hollywood studios production, the stereotypes were used over and over, some were reinvented and even new ones emerged. This proved to be an impulse to African American filmmakers who reacted by producing their own film projects, striving to create heroes of their own, heroes that they could look up to in movie theaters. Blaxploitation was the genre that introduced such characters. The wave of African American-produced films continued in the early 1990s. After the enormous box office success of John Singleton's Boyz N the Hood, moviegoers craved...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.identifier.lisID990013870220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV