Zobrazit minimální záznam

Communication in healtcare with orientation on ambulatory treatment
dc.contributor.advisorMellanová, Alena
dc.creatorHorová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-08T17:56:56Z
dc.date.available2017-05-08T17:56:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50541
dc.description.abstractCílem předložené bakalářské práce bylo zjistit, jaké jsou nejčastější příčiny konfliktů v ambulantních složkách. Dále bylo zkoumáno, jaký vliv a zda vůbec má vzhled a chování všeobecné sestry na další případné konfliktní jednání pacienta. Posledním cílem bylo zjistit, jak těmto konfliktům v ambulantních složkách předcházet. V teoretické části se zabývám vymezením pojmu komunikace a její charakteristikou. Popisuji druhy komunikace a zdůrazňuji její důležitost v profesi všeobecné sestry. Následuje osobnostní charakteristika všeobecné sestry. Je zmíněno asertivní chování, jehož osvojení může přispět ke zlepšení komunikace všeobecných sester s pacientem. V empirické části popisuji kvantitativní metodu sběru dat formou dotazníkového šetření. Popisuji administraci dotazníku, jeho návratnost a matematické zpracování získaných dat. Následuje uvedení výsledků a jejich interpretace. Závěrem práce je provedeno vyhodnocení formulovaných hypotéz, které vyplynuly ze stanovených cílů bakalářské práce.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis was to find out the most frequent causes of conflicts in ambulant components. It was further investigated if there is any influence or whether the appearance and behavior of a nurse has any impact on a problem behavior of a patient. The last goal was to determine how to prevent these conflicts in the area of ambulant components. The theoretical part is focused on definition of the concept of communication and its characteristics. I have focused on the types of communication and emphasize its importance in the profession of a nurse. It is followed by personal characteristics of a nurse. Assertive behavior, which can help to improve the communication between a nurse and a patient, is also mentioned. The empirical part describes a quantitative method of the data collection by questionnaires. The administration of questionnaires, their return and mathematical processing of the data are also described. All is followed by the results and their interpretation. At the end of the thesis there is an evaluation of the formulated hypotheses that have emerged from the objectives of the thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova. 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectkonfliktcs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectasertivitacs_CZ
dc.subjectpacientcs_CZ
dc.subjectconflicten_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectassertivenessen_US
dc.subjectpatienten_US
dc.titleKomunikace v ošetřovatelství se zaměřením na ambulantní složku - konfliktycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-30
dc.description.departmentInstitute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
dc.description.departmentÚstav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.identifier.repId117366
dc.title.translatedCommunication in healtcare with orientation on ambulatory treatmenten_US
dc.contributor.refereePekara, Jaroslav
dc.identifier.aleph001428357
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Nurseen_US
thesis.degree.disciplineVšeobecná sestracs_CZ
thesis.degree.programNursingen_US
thesis.degree.programOšetřovatelstvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVšeobecná sestracs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Nurseen_US
uk.degree-program.csOšetřovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enNursingen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem předložené bakalářské práce bylo zjistit, jaké jsou nejčastější příčiny konfliktů v ambulantních složkách. Dále bylo zkoumáno, jaký vliv a zda vůbec má vzhled a chování všeobecné sestry na další případné konfliktní jednání pacienta. Posledním cílem bylo zjistit, jak těmto konfliktům v ambulantních složkách předcházet. V teoretické části se zabývám vymezením pojmu komunikace a její charakteristikou. Popisuji druhy komunikace a zdůrazňuji její důležitost v profesi všeobecné sestry. Následuje osobnostní charakteristika všeobecné sestry. Je zmíněno asertivní chování, jehož osvojení může přispět ke zlepšení komunikace všeobecných sester s pacientem. V empirické části popisuji kvantitativní metodu sběru dat formou dotazníkového šetření. Popisuji administraci dotazníku, jeho návratnost a matematické zpracování získaných dat. Následuje uvedení výsledků a jejich interpretace. Závěrem práce je provedeno vyhodnocení formulovaných hypotéz, které vyplynuly ze stanovených cílů bakalářské práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis was to find out the most frequent causes of conflicts in ambulant components. It was further investigated if there is any influence or whether the appearance and behavior of a nurse has any impact on a problem behavior of a patient. The last goal was to determine how to prevent these conflicts in the area of ambulant components. The theoretical part is focused on definition of the concept of communication and its characteristics. I have focused on the types of communication and emphasize its importance in the profession of a nurse. It is followed by personal characteristics of a nurse. Assertive behavior, which can help to improve the communication between a nurse and a patient, is also mentioned. The empirical part describes a quantitative method of the data collection by questionnaires. The administration of questionnaires, their return and mathematical processing of the data are also described. All is followed by the results and their interpretation. At the end of the thesis there is an evaluation of the formulated hypotheses that have emerged from the objectives of the thesis.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Prazecs_CZ
dc.identifier.lisID990014283570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV