Zobrazit minimální záznam

The Violin Technique of Emanuel Ondříček in Perspective of 19th-century Violin Education
dc.contributor.advisorOttlová, Marta
dc.creatorEsterlová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-08T17:14:08Z
dc.date.available2017-05-08T17:14:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50344
dc.description.abstractSvědectví metodik a škol hry na housle jsou důležitými prameny k poznání situace české houslové interpretace počátku dvacátého století. Bakalářská práce se zabývá publikací The Mastery of Tone-Production and Expression on the Violin z roku 1929 českého houslisty a pedagoga Emanuela Ondříčka. Aby mohly být výpovědi houslové školy uvedeny do kontextu dobové prováděcí praxe, předkládá autorka výsledky pramenného výzkumu v českých periodikách, jimiž postihuje charakter Ondříčkova koncertního působení. Skrze analýzu Ondříčkových instruktivních kusů se snaží definovat techniku práce se smyčcem a tvoření artikulace a dynamiky, vlastní Ondříčkově pojetí hry na housle. Zjištění následně konfrontuje s koncepcemi významných houslových škol a metodik devatenáctého a začátku dvacátého století. Dva rozdílné principy aplikace smyků, jež vystupují z tohoto srovnání, uvádí do souvislosti s repertoárem, na který se daní houslisté zaměřovali při svých koncertech.cs_CZ
dc.description.abstractViolin instruction books are important sources of knowledge about the situation regarding Czech violin interpretation in the early 20th century. This bachelor's thesis deals with the publication The Mastery of Tone-Production and Expression on the Violin from 1929 by Czech violinist and pedagogue Emanuel Ondříček. In order to compare evidence from violin schools with performance practice, results from research into Czech periodicals, which give evidence of the nature of Ondříček's activity as a concert violinist are discussed. Through analyses of Ondříček's instructive pieces the author attempts to define the bowing technique, articulation and techniques for producing dynamics in the violin playing of Emanuel Ondříček. Findings are compared with concepts from master violin teachers' pedagogies written in the 19th and early 20th centuries. Two different ways of applying violin bowings, which result from the comparison, are examined in connection with the concert repertoire of violin performers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmetodika hry na houslecs_CZ
dc.subjecthouslové školy devatenáctého stoletícs_CZ
dc.subjectEmanuel Ondříčekcs_CZ
dc.subjectviolin techniqueen_US
dc.subject19th century violin educationen_US
dc.subjectEmanuel Ondříčeken_US
dc.titleMetodika hry na housle Emanuela Ondříčka The Mastery of Tone-Production and expression on the Violin ve světle tradice houslových škol 19. stoletícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89216
dc.title.translatedThe Violin Technique of Emanuel Ondříček in Perspective of 19th-century Violin Educationen_US
dc.contributor.refereeGabrielová, Jarmila
dc.identifier.aleph001395181
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSvědectví metodik a škol hry na housle jsou důležitými prameny k poznání situace české houslové interpretace počátku dvacátého století. Bakalářská práce se zabývá publikací The Mastery of Tone-Production and Expression on the Violin z roku 1929 českého houslisty a pedagoga Emanuela Ondříčka. Aby mohly být výpovědi houslové školy uvedeny do kontextu dobové prováděcí praxe, předkládá autorka výsledky pramenného výzkumu v českých periodikách, jimiž postihuje charakter Ondříčkova koncertního působení. Skrze analýzu Ondříčkových instruktivních kusů se snaží definovat techniku práce se smyčcem a tvoření artikulace a dynamiky, vlastní Ondříčkově pojetí hry na housle. Zjištění následně konfrontuje s koncepcemi významných houslových škol a metodik devatenáctého a začátku dvacátého století. Dva rozdílné principy aplikace smyků, jež vystupují z tohoto srovnání, uvádí do souvislosti s repertoárem, na který se daní houslisté zaměřovali při svých koncertech.cs_CZ
uk.abstract.enViolin instruction books are important sources of knowledge about the situation regarding Czech violin interpretation in the early 20th century. This bachelor's thesis deals with the publication The Mastery of Tone-Production and Expression on the Violin from 1929 by Czech violinist and pedagogue Emanuel Ondříček. In order to compare evidence from violin schools with performance practice, results from research into Czech periodicals, which give evidence of the nature of Ondříček's activity as a concert violinist are discussed. Through analyses of Ondříček's instructive pieces the author attempts to define the bowing technique, articulation and techniques for producing dynamics in the violin playing of Emanuel Ondříček. Findings are compared with concepts from master violin teachers' pedagogies written in the 19th and early 20th centuries. Two different ways of applying violin bowings, which result from the comparison, are examined in connection with the concert repertoire of violin performers.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990013951810106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV