dc.contributor.advisor | Ottlová, Marta | |
dc.creator | Kraftová, Nikol | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T22:21:29Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T22:21:29Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/50318 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá kantátou Blahoslavený ten člověk… v kontextu dobové kantátové tvorby a recepce díla Ladislava Vycpálka. Úvodem je předkládán ucelený skladatelův životopis s přehledem jeho mimohudebních aktivit a ocenění. Následuje souhrn výpovědí o skladatelově osobnostním založení a sumarizace hodnocení tvorby Ladislava Vycpálka jeho současníky v porovnání s referencemi v hudebněvědních publikacích. Další část týkající se kantátové tvorby Ladislava Vycpálka vychází ze skladatelových vlastních rozborů a je doplněna přehledem dobové české kantátové tvorby. K faktografii kantáty Blahoslavený ten člověk… je přidán výklad textové předlohy a shrnutí recenzí dosavadních provedení díla. Závěrečná kapitola se snaží nastínit změny v recepci této kantáty i celého Vycpálkova díla v průběhu 20. a 21. století a postihnout jejich příčiny a kontext. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The following bachelor thesis aims to explain the cantata Blessed is the Man… in the context of the contemporary cantata's production and through the reception of Ladislav Vycpálek's works. The opening chapter provides the composer's full biography with a list of his non- music activities and awards. The next part presents some testimonies of the composer's personality and a summary dealing with the acceptance of Vycpálek's works by his contemporary peers. It also takes into account the references of his music in academic publications. Afterwards, Vycpálek's own analysis of his cantatas is addressed and a general view of the Czech contemporary cantata's production is put into perspective. The actual discussion on Blessed is the Man… enriches through an interpretation of its libretto; it also stands as a summary of performances as well as its reviews. Lastly, the closing chapter states on the diverse turns in the reception of the cantata and Vycpálek's music during the 20th and 21st century; it basically looks for its own reasons and the context. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Ladislav Vycpálek | cs_CZ |
dc.subject | recepce | cs_CZ |
dc.subject | hudební kritika | cs_CZ |
dc.subject | kantáta | cs_CZ |
dc.subject | Kantáta o posledních věcech člověka | cs_CZ |
dc.subject | Blahoslavený ten člověk… | cs_CZ |
dc.subject | České requiem | cs_CZ |
dc.subject | Ladislav Vycpálek | en_US |
dc.subject | reception | en_US |
dc.subject | music criticism | en_US |
dc.subject | cantata | en_US |
dc.subject | Cantata of the Last Things of Man | en_US |
dc.subject | Blessed is the Man… | en_US |
dc.subject | Czech Requiem | en_US |
dc.title | Ladislav Vycpálek: kantáta Blahoslavený ten člověk… | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-12 | |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 89219 | |
dc.title.translated | Ladislav Vycpálek: cantata Blessed is the Man… | en_US |
dc.contributor.referee | Gabrielová, Jarmila | |
dc.identifier.aleph | 001395180 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Musicology | en_US |
thesis.degree.discipline | Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Musicology | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá kantátou Blahoslavený ten člověk… v kontextu dobové kantátové tvorby a recepce díla Ladislava Vycpálka. Úvodem je předkládán ucelený skladatelův životopis s přehledem jeho mimohudebních aktivit a ocenění. Následuje souhrn výpovědí o skladatelově osobnostním založení a sumarizace hodnocení tvorby Ladislava Vycpálka jeho současníky v porovnání s referencemi v hudebněvědních publikacích. Další část týkající se kantátové tvorby Ladislava Vycpálka vychází ze skladatelových vlastních rozborů a je doplněna přehledem dobové české kantátové tvorby. K faktografii kantáty Blahoslavený ten člověk… je přidán výklad textové předlohy a shrnutí recenzí dosavadních provedení díla. Závěrečná kapitola se snaží nastínit změny v recepci této kantáty i celého Vycpálkova díla v průběhu 20. a 21. století a postihnout jejich příčiny a kontext. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The following bachelor thesis aims to explain the cantata Blessed is the Man… in the context of the contemporary cantata's production and through the reception of Ladislav Vycpálek's works. The opening chapter provides the composer's full biography with a list of his non- music activities and awards. The next part presents some testimonies of the composer's personality and a summary dealing with the acceptance of Vycpálek's works by his contemporary peers. It also takes into account the references of his music in academic publications. Afterwards, Vycpálek's own analysis of his cantatas is addressed and a general view of the Czech contemporary cantata's production is put into perspective. The actual discussion on Blessed is the Man… enriches through an interpretation of its libretto; it also stands as a summary of performances as well as its reviews. Lastly, the closing chapter states on the diverse turns in the reception of the cantata and Vycpálek's music during the 20th and 21st century; it basically looks for its own reasons and the context. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013951800106986 | |