dc.contributor.advisor | Štěpánek, Petr | |
dc.creator | Nowak, Stanislav | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T16:47:12Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T16:47:12Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/50247 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce bylo navrhnout matematický formalismus umožňující popis a zkoumání vlastností deskových her. Práce těží především z poznatků teorie automatů a logického programování. Z teorie automatů se práce zabývá konečnými automaty a jejich možnou aplikací pro potřeby deskových her. Výsledkem je rozšíření konečného automatu pokrývající specifika deskových her nazvané herní automat. Deskové hry jsou komplexní doménou a nabízí se využít k jejich popisu prostředků vyšší úrovně. Takovým prostředkem je i logické programovaní. S využitím logického programování byl navržen nástroj, který umožňuje deklarativní popis her, pojmenovaný herní systém. Tento deklarativní popis tvoří rámec pro implementaci interaktivních her. Propojení obou světů bude demonstrováno převodem herního systému na herní automat. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of thesis was to design a mathematical formalism that allows describing and exploring the properties of board games. The work benefits from the findings of automata theory and logic programming. First part of thesis deals with finite automata and their possible applications for the needs of board games. The result is an extension of finite-state automaton covering the specifics of board games called game automaton. Board games are a complex domain hight level tools should be used. Such a tools is a logical programming. Using logic programming was designed instrument that allows declarative descriptions of games, named gaming system. This declarative description is used as an framework for the implementation of interactive games. Linking the two worlds will be demonstrated by conversion of the gaming system to the game automaton. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | hry | cs_CZ |
dc.subject | gramatiky | cs_CZ |
dc.subject | automaty. logické programování | cs_CZ |
dc.subject | games | en_US |
dc.subject | grammars | en_US |
dc.subject | automata | en_US |
dc.subject | logic programming | en_US |
dc.title | Formální popis deskových her | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-07 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 98281 | |
dc.title.translated | Formal description of board games | en_US |
dc.contributor.referee | Kunčar, Ondřej | |
dc.identifier.aleph | 001384642 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Computer Science | en_US |
thesis.degree.discipline | Obecná informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce bylo navrhnout matematický formalismus umožňující popis a zkoumání vlastností deskových her. Práce těží především z poznatků teorie automatů a logického programování. Z teorie automatů se práce zabývá konečnými automaty a jejich možnou aplikací pro potřeby deskových her. Výsledkem je rozšíření konečného automatu pokrývající specifika deskových her nazvané herní automat. Deskové hry jsou komplexní doménou a nabízí se využít k jejich popisu prostředků vyšší úrovně. Takovým prostředkem je i logické programovaní. S využitím logického programování byl navržen nástroj, který umožňuje deklarativní popis her, pojmenovaný herní systém. Tento deklarativní popis tvoří rámec pro implementaci interaktivních her. Propojení obou světů bude demonstrováno převodem herního systému na herní automat. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of thesis was to design a mathematical formalism that allows describing and exploring the properties of board games. The work benefits from the findings of automata theory and logic programming. First part of thesis deals with finite automata and their possible applications for the needs of board games. The result is an extension of finite-state automaton covering the specifics of board games called game automaton. Board games are a complex domain hight level tools should be used. Such a tools is a logical programming. Using logic programming was designed instrument that allows declarative descriptions of games, named gaming system. This declarative description is used as an framework for the implementation of interactive games. Linking the two worlds will be demonstrated by conversion of the gaming system to the game automaton. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013846420106986 | |