Zobrazit minimální záznam

Formal description of board games
dc.contributor.advisorŠtěpánek, Petr
dc.creatorNowak, Stanislav
dc.date.accessioned2017-05-08T16:47:12Z
dc.date.available2017-05-08T16:47:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50247
dc.description.abstractCílem bakalářské práce bylo navrhnout matematický formalismus umožňující popis a zkoumání vlastností deskových her. Práce těží především z poznatků teorie automatů a logického programování. Z teorie automatů se práce zabývá konečnými automaty a jejich možnou aplikací pro potřeby deskových her. Výsledkem je rozšíření konečného automatu pokrývající specifika deskových her nazvané herní automat. Deskové hry jsou komplexní doménou a nabízí se využít k jejich popisu prostředků vyšší úrovně. Takovým prostředkem je i logické programovaní. S využitím logického programování byl navržen nástroj, který umožňuje deklarativní popis her, pojmenovaný herní systém. Tento deklarativní popis tvoří rámec pro implementaci interaktivních her. Propojení obou světů bude demonstrováno převodem herního systému na herní automat.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of thesis was to design a mathematical formalism that allows describing and exploring the properties of board games. The work benefits from the findings of automata theory and logic programming. First part of thesis deals with finite automata and their possible applications for the needs of board games. The result is an extension of finite-state automaton covering the specifics of board games called game automaton. Board games are a complex domain hight level tools should be used. Such a tools is a logical programming. Using logic programming was designed instrument that allows declarative descriptions of games, named gaming system. This declarative description is used as an framework for the implementation of interactive games. Linking the two worlds will be demonstrated by conversion of the gaming system to the game automaton.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjecthrycs_CZ
dc.subjectgramatikycs_CZ
dc.subjectautomaty. logické programovánícs_CZ
dc.subjectgamesen_US
dc.subjectgrammarsen_US
dc.subjectautomataen_US
dc.subjectlogic programmingen_US
dc.titleFormální popis deskových hercs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-07
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98281
dc.title.translatedFormal description of board gamesen_US
dc.contributor.refereeKunčar, Ondřej
dc.identifier.aleph001384642
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineGeneral Computer Scienceen_US
thesis.degree.disciplineObecná informatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csObecná informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enGeneral Computer Scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce bylo navrhnout matematický formalismus umožňující popis a zkoumání vlastností deskových her. Práce těží především z poznatků teorie automatů a logického programování. Z teorie automatů se práce zabývá konečnými automaty a jejich možnou aplikací pro potřeby deskových her. Výsledkem je rozšíření konečného automatu pokrývající specifika deskových her nazvané herní automat. Deskové hry jsou komplexní doménou a nabízí se využít k jejich popisu prostředků vyšší úrovně. Takovým prostředkem je i logické programovaní. S využitím logického programování byl navržen nástroj, který umožňuje deklarativní popis her, pojmenovaný herní systém. Tento deklarativní popis tvoří rámec pro implementaci interaktivních her. Propojení obou světů bude demonstrováno převodem herního systému na herní automat.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of thesis was to design a mathematical formalism that allows describing and exploring the properties of board games. The work benefits from the findings of automata theory and logic programming. First part of thesis deals with finite automata and their possible applications for the needs of board games. The result is an extension of finite-state automaton covering the specifics of board games called game automaton. Board games are a complex domain hight level tools should be used. Such a tools is a logical programming. Using logic programming was designed instrument that allows declarative descriptions of games, named gaming system. This declarative description is used as an framework for the implementation of interactive games. Linking the two worlds will be demonstrated by conversion of the gaming system to the game automaton.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013846420106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV