Zobrazit minimální záznam

Jan Mikulášek's Directions of Ibsen
dc.contributor.advisorTopolová, Barbara
dc.creatorČerná, Johana
dc.date.accessioned2017-05-08T16:40:36Z
dc.date.available2017-05-08T16:40:36Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50225
dc.description.abstractNáplní této bakalářské práce je podrobná analýza dvou inscenací Ibsenových dramat - Hedy Gablerové (Národní divadlo moravskoslezské, 2008) a Divoké kachny (Divadlo Petra Bezruče, 2009), které nastudoval jeden z nejvýraznějších současných českých režisérů, Jan Mikulášek. Autorka se převážně na základě vlastních diváckých zkušeností snaží u obou sledovaných inscenací charakterizovat práci s jednotlivými divadelními složkami, postihnout režijní interpretaci hry a zdůraznit typické znaky Mikuláškova režijního rukopisu. V závěru práce potom usiluje o srovnání obou inscenačních tvarů a poukazuje na odlišnosti, které i v rámci podobné režijní poetiky inscenace vykazují.cs_CZ
dc.description.abstractThe object of this bachelor thesis is a detailed analysis of two productions of Henrik Ibsen's plays - Hedda Gabler (National Moravian-Silesian Theatre, 2008) and The WildDuck (Petr Bezruč Theatre, 2009), which were staged by one of the most remarkable contemporary Czech theatre director, Jan Mikulášek. Based on her own spectatorial experience authoress tries to describe the work with the single theatrical components in the productions, expresses director's interpretation of the plays and emphasizes the typical features of Mikulášek's style. In conclusion she compares the productions and points out their diferences despite the similar poetics they were staged in.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMikulášek Jancs_CZ
dc.subjectCpin Marekcs_CZ
dc.subjectIbsen Henrikcs_CZ
dc.subjectHeda Gablerovács_CZ
dc.subjectDivoká kachnacs_CZ
dc.subjectrežiecs_CZ
dc.subjectvýpravacs_CZ
dc.subjectpostavacs_CZ
dc.subjecthereccs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectantiiluzivní divadlocs_CZ
dc.subjectstylizacecs_CZ
dc.subjectgrotesknostcs_CZ
dc.subjectexpresivitacs_CZ
dc.subjectvýtvarnostcs_CZ
dc.subjecthyperbolacs_CZ
dc.subjectMikulášek Janen_US
dc.subjectCpin Mareken_US
dc.subjectIbsen Henriken_US
dc.subjectHedda Gableren_US
dc.subjectThe Wild Ducken_US
dc.subjectstage directionen_US
dc.subjectstage designen_US
dc.subjectcharacteren_US
dc.subjectactoren_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectantiillusive theatreen_US
dc.subjectstylizationen_US
dc.subjectgrotesquenessen_US
dc.subjectexpresivityen_US
dc.subjecthyperbolaen_US
dc.titleIbsen v režijním pojetí Jana Mikuláškacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId95774
dc.title.translatedJan Mikulášek's Directions of Ibsenen_US
dc.contributor.refereeChristov, Petr
dc.identifier.aleph001389170
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNáplní této bakalářské práce je podrobná analýza dvou inscenací Ibsenových dramat - Hedy Gablerové (Národní divadlo moravskoslezské, 2008) a Divoké kachny (Divadlo Petra Bezruče, 2009), které nastudoval jeden z nejvýraznějších současných českých režisérů, Jan Mikulášek. Autorka se převážně na základě vlastních diváckých zkušeností snaží u obou sledovaných inscenací charakterizovat práci s jednotlivými divadelními složkami, postihnout režijní interpretaci hry a zdůraznit typické znaky Mikuláškova režijního rukopisu. V závěru práce potom usiluje o srovnání obou inscenačních tvarů a poukazuje na odlišnosti, které i v rámci podobné režijní poetiky inscenace vykazují.cs_CZ
uk.abstract.enThe object of this bachelor thesis is a detailed analysis of two productions of Henrik Ibsen's plays - Hedda Gabler (National Moravian-Silesian Theatre, 2008) and The WildDuck (Petr Bezruč Theatre, 2009), which were staged by one of the most remarkable contemporary Czech theatre director, Jan Mikulášek. Based on her own spectatorial experience authoress tries to describe the work with the single theatrical components in the productions, expresses director's interpretation of the plays and emphasizes the typical features of Mikulášek's style. In conclusion she compares the productions and points out their diferences despite the similar poetics they were staged in.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990013891700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV