Show simple item record

The Importance of Timely Diagnosis of Dyscalculia
dc.contributor.advisorStolařová, Jaroslava
dc.creatorAdamovská, Dita
dc.date.accessioned2017-05-08T15:59:57Z
dc.date.available2017-05-08T15:59:57Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/50099
dc.description.abstractBakalářská práce je zaměřena na problematiku diagnostiky dyskalkulie, jejímž cílem je upozornit na důsledky pozdního diagnostikování dyskalkulie pro dítě a jeho okolí. Práce obsahuje teoretické informace o dyskalkulii a diagnostice a výukových metodách. Součástí práce je pět případů pozdně diagnostikované dyskalkulie, kazuistika, zhodnocení důsledků pozdní diagnostiky pro dítě a jeho okolí. Práce srovnává rozdíly ve vývoji dítěte s včas a pozdě diagnostikovanou dyskalkulií a nastínila možnosti nápravy. V práci je uveden výzkum respondentů o povědomí o pojmu dyskalkulie a dostupností informovaností o něm a zároveň výzkum četnosti pojmu dyskalkulie versus dyslexie v nedostupnějším současném masmédiu. Záměrem práce je upozornění na nedostatečnou informovanost o tématu dyskalkulie jak u pedagogů, tak u nepedagogické veřejnosti, shrnutí důsledků a nastínění možných zdrojů zlepšení.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor work is focused on diagnosing dyscalculia. Its aim is to highlight the consequences of the late diagnosis of dyscalculia for a child and its relatives. The work includes information about dyscalculia, its diagnosis and teaching methods. The work contains five cases of late diagnosing of dyscalculia, case studies, an evaluation of the consequences of the late diagnosis for the child and its relatives. There is also a comparison of the differences in the development of the child with early and late diagnosed dyscalculia and outlined remedies. The work includes the research about the awareness of dyscalculia and an information availability about it. There is a research of a frequency of the term dyslexia vs. dyscalculia in contemporary mass media too. The aim is to notice the lack of awareness of dyscalculia among teachers and non-teaching public, a summary outlining the implications and potential sources of improvement.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVýznam včasného rozpoznání dyskalkuliecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-07
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93017
dc.title.translatedThe Importance of Timely Diagnosis of Dyscalculiaen_US
dc.contributor.refereePočtová, Lenka
dc.identifier.aleph001384892
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce je zaměřena na problematiku diagnostiky dyskalkulie, jejímž cílem je upozornit na důsledky pozdního diagnostikování dyskalkulie pro dítě a jeho okolí. Práce obsahuje teoretické informace o dyskalkulii a diagnostice a výukových metodách. Součástí práce je pět případů pozdně diagnostikované dyskalkulie, kazuistika, zhodnocení důsledků pozdní diagnostiky pro dítě a jeho okolí. Práce srovnává rozdíly ve vývoji dítěte s včas a pozdě diagnostikovanou dyskalkulií a nastínila možnosti nápravy. V práci je uveden výzkum respondentů o povědomí o pojmu dyskalkulie a dostupností informovaností o něm a zároveň výzkum četnosti pojmu dyskalkulie versus dyslexie v nedostupnějším současném masmédiu. Záměrem práce je upozornění na nedostatečnou informovanost o tématu dyskalkulie jak u pedagogů, tak u nepedagogické veřejnosti, shrnutí důsledků a nastínění možných zdrojů zlepšení.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor work is focused on diagnosing dyscalculia. Its aim is to highlight the consequences of the late diagnosis of dyscalculia for a child and its relatives. The work includes information about dyscalculia, its diagnosis and teaching methods. The work contains five cases of late diagnosing of dyscalculia, case studies, an evaluation of the consequences of the late diagnosis for the child and its relatives. There is also a comparison of the differences in the development of the child with early and late diagnosed dyscalculia and outlined remedies. The work includes the research about the awareness of dyscalculia and an information availability about it. There is a research of a frequency of the term dyslexia vs. dyscalculia in contemporary mass media too. The aim is to notice the lack of awareness of dyscalculia among teachers and non-teaching public, a summary outlining the implications and potential sources of improvement.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV