Show simple item record

Chicane as a phenomenon of a school of today
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorSvobodová, Adéla
dc.date.accessioned2017-05-08T15:11:14Z
dc.date.available2017-05-08T15:11:14Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49910
dc.description.abstractTato bakalářská práce je zaměřena na téma šikany jako jevu současné školy. Jejím cílem je vysvětlení šikany jako jevu promítajícího se do sociálních vztahů. Úvodní část se zabývá definicí pojmu šikana, jsou zde uvedeny její typy, formy a stadia vývoje. Následuje charakteristika aktérů šikanování a hlavní důvody, které vedou agresora k tomuto chování. Závěr úvodní části je věnován možnostem rozpoznání, léčby a prevence šikanujícího chování. Dále tato práce řeší úzký vztah sociální interakce a formování osobnosti v souvislosti se šikanou a je zde vymezena třída z pohledu sociálních skupin. Závěrečná část je věnována vztahu mezi šikanováním a sociálním klimatem třídy. Klíčová slova Šikana, agresor, oběť, agrese, sociální interakce, sociální zrcadlo, sociální skupina, psychosociální klima.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is focused on the chicane as a phenomenon of a school of today. The aim is to explain how chicane is reflected in social relations. The firts section is engaged not only in the definition of the bullying, but also there are introduced its types, forms and stages. It is followed by the personality characteristics of its protagonists and the main causes of this behaviour. Finally, the introductory section handles with the bullying behaviour recognition, treatment and prevention. This thesis addresses the close link between the social interaction and the formation of personality in relation to bullying. The class is described in terms of social groups. The final part deals with the questions ragarding the interrelation of the bullying to the social class climate. Keywords Bullying, aggressor, victim, aggression, social interaction, looking-glass self, social group, psychosocial climate.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectŠikanacs_CZ
dc.subjectagresorcs_CZ
dc.subjectoběťcs_CZ
dc.subjectagresecs_CZ
dc.subjectsociální interakcecs_CZ
dc.subjectsociální zrcadlocs_CZ
dc.subjectsociální skupinacs_CZ
dc.subjectpsychosociální klimacs_CZ
dc.subjectBullyingen_US
dc.subjectaggressoren_US
dc.subjectvictimen_US
dc.subjectaggressionen_US
dc.subjectsocial interactionen_US
dc.subjectlooking-glass selfen_US
dc.subjectsocial groupen_US
dc.subjectpsychosocial climateen_US
dc.titleŠikana jako jev současné školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111529
dc.title.translatedChicane as a phenomenon of a school of todayen_US
dc.contributor.refereePekárková, Anna
dc.identifier.aleph001385215
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce je zaměřena na téma šikany jako jevu současné školy. Jejím cílem je vysvětlení šikany jako jevu promítajícího se do sociálních vztahů. Úvodní část se zabývá definicí pojmu šikana, jsou zde uvedeny její typy, formy a stadia vývoje. Následuje charakteristika aktérů šikanování a hlavní důvody, které vedou agresora k tomuto chování. Závěr úvodní části je věnován možnostem rozpoznání, léčby a prevence šikanujícího chování. Dále tato práce řeší úzký vztah sociální interakce a formování osobnosti v souvislosti se šikanou a je zde vymezena třída z pohledu sociálních skupin. Závěrečná část je věnována vztahu mezi šikanováním a sociálním klimatem třídy. Klíčová slova Šikana, agresor, oběť, agrese, sociální interakce, sociální zrcadlo, sociální skupina, psychosociální klima.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is focused on the chicane as a phenomenon of a school of today. The aim is to explain how chicane is reflected in social relations. The firts section is engaged not only in the definition of the bullying, but also there are introduced its types, forms and stages. It is followed by the personality characteristics of its protagonists and the main causes of this behaviour. Finally, the introductory section handles with the bullying behaviour recognition, treatment and prevention. This thesis addresses the close link between the social interaction and the formation of personality in relation to bullying. The class is described in terms of social groups. The final part deals with the questions ragarding the interrelation of the bullying to the social class climate. Keywords Bullying, aggressor, victim, aggression, social interaction, looking-glass self, social group, psychosocial climate.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013852150106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV