Show simple item record

Selection and usage of dirty words bias scholars in the 8th grade of elementary school
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorJanová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-08T14:51:53Z
dc.date.available2017-05-08T14:51:53Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49838
dc.description.abstractVulgarita je velice důležitý socio-psychologicko-komunikační jev, ovlivňující život většiny lidí. Přesto v České republice existují pouze tři výzkumy na toto téma. V poslední době je vulgarita čím dál tím častěji zmiňována v souvislosti s dětmi a adolescenty. Proto si tato práce klade za cíl zmapovat současnou verbální vulgaritu adolescentů, přesněji žáků osmé třídy. Frekvenci používání vybraných vulgárních slov, rozdíly používání vulgárních slov v závislosti na jednotlivém prostředí, míru vulgárnosti, jakou žáci/kyně přisuzují jednotlivým vulgárním výrazům. Zároveň, se tato práce snaží najít rozdíly v používání vulgárních slov u žáků a žákyň. Výsledky výzkumu prokázaly, že existuje rozdíl v používání vulgárních slov mezi jednotlivými prostředími, ve kterých se žáci/kyně nachází. Zároveň existují rozdíly v používání vulgárních slov mezi žáky a žákyněmi. Výzkum ukázal, že na používání vulgárních slov mají větší vliv spolužáci a kamarádi, než velikost města, ve kterém jedinec žije. Tato práce se snaží proniknout do problému vulgarity u adolescentů, zmapovat základní vulgární slova, která žáci/kyně osmých tříd používají a vytvořit přehled o současné vulgaritě žáků/kyň, aby v budoucnu bylo možné vytvořit porovnání a informovat, jakým směrem se vulgarita adolescentů ubírá.cs_CZ
dc.description.abstractVulgarity is a very important socio -psychological - communication phenomenon, affecting life of many people. However there are only three research papers in the Czech Republic concerning this topic. Lately, vulgarity has often been mentioned in connection with children and adolescents. Therefore the aim of this paper was to map current verbal vulgarity of adolescents, with the focus on students of the eighth grade of elementary school. This work deals mainly with frequency of using sampled vulgarism, differences of using vulgarism depending on circumstances, the intensity of vulgarity, which students attribute to sampled vulgarism. At the same time the research paper tried to find differences in using "bad words" by boys and girls. Research findings proved the differences in using vulgarism depending on the circumstances in which the students act. At the same time there are differences in using vulgarism between males and females. The research also revealed that the usage of vulgarism is more affected by schoolmates and friends than by the size of the city where the children live. The aim of this paper was to tackle the problem of vulgarism usage by adolescents, to map the basic "bad words" which are being used by the students of the eight grade. The aim of the paper was also to create an overview...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvulgaritacs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectverbální agresecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectvulgarityen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjectverbal aggressionen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.titleVýběr a užití vulgarismů v závislosti na situaci u žáků a žákyň osmé třídycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId111497
dc.title.translatedSelection and usage of dirty words bias scholars in the 8th grade of elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeLevínská, Markéta
dc.identifier.aleph001394226
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVulgarita je velice důležitý socio-psychologicko-komunikační jev, ovlivňující život většiny lidí. Přesto v České republice existují pouze tři výzkumy na toto téma. V poslední době je vulgarita čím dál tím častěji zmiňována v souvislosti s dětmi a adolescenty. Proto si tato práce klade za cíl zmapovat současnou verbální vulgaritu adolescentů, přesněji žáků osmé třídy. Frekvenci používání vybraných vulgárních slov, rozdíly používání vulgárních slov v závislosti na jednotlivém prostředí, míru vulgárnosti, jakou žáci/kyně přisuzují jednotlivým vulgárním výrazům. Zároveň, se tato práce snaží najít rozdíly v používání vulgárních slov u žáků a žákyň. Výsledky výzkumu prokázaly, že existuje rozdíl v používání vulgárních slov mezi jednotlivými prostředími, ve kterých se žáci/kyně nachází. Zároveň existují rozdíly v používání vulgárních slov mezi žáky a žákyněmi. Výzkum ukázal, že na používání vulgárních slov mají větší vliv spolužáci a kamarádi, než velikost města, ve kterém jedinec žije. Tato práce se snaží proniknout do problému vulgarity u adolescentů, zmapovat základní vulgární slova, která žáci/kyně osmých tříd používají a vytvořit přehled o současné vulgaritě žáků/kyň, aby v budoucnu bylo možné vytvořit porovnání a informovat, jakým směrem se vulgarita adolescentů ubírá.cs_CZ
uk.abstract.enVulgarity is a very important socio -psychological - communication phenomenon, affecting life of many people. However there are only three research papers in the Czech Republic concerning this topic. Lately, vulgarity has often been mentioned in connection with children and adolescents. Therefore the aim of this paper was to map current verbal vulgarity of adolescents, with the focus on students of the eighth grade of elementary school. This work deals mainly with frequency of using sampled vulgarism, differences of using vulgarism depending on circumstances, the intensity of vulgarity, which students attribute to sampled vulgarism. At the same time the research paper tried to find differences in using "bad words" by boys and girls. Research findings proved the differences in using vulgarism depending on the circumstances in which the students act. At the same time there are differences in using vulgarism between males and females. The research also revealed that the usage of vulgarism is more affected by schoolmates and friends than by the size of the city where the children live. The aim of this paper was to tackle the problem of vulgarism usage by adolescents, to map the basic "bad words" which are being used by the students of the eight grade. The aim of the paper was also to create an overview...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013942260106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV