Zobrazit minimální záznam

Life-Story of a Well-Educated Romany Woman ? A Searching for a Genuine Being
dc.contributor.advisorLevínská, Markéta
dc.creatorZlámalová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-08T14:49:48Z
dc.date.available2017-05-08T14:49:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49828
dc.description.abstractTato práce se zabývá životním příběhem vysokoškolsky vzdělané Romky. Tématu vzdělaných Romů není věnováno tolik výzkumné pozornosti jako romské školní neúspěšnosti. Důvodem je dlouhodobý záměr majoritní společnosti pozvednout romskou vzdělanostní úroveň. Tento výzkum se snaží uchopit vývoj identity vzdělané Romky, která ve školní instituci uspěla. Zjišťuje také, jaké podmínky byly nutné proto, aby Romka dosáhla vysokoškolského vzdělání. Vychází z autobiografického rozhovoru a metodou zakotvené teorie ve výzkumu dospívá ke třem kontextům podmínek, které byly nutné proto, aby se identita vzdělané Romky vytvořila - rodinná výchova, škola, etnicita. Pro uchopení narativně ztvárněné zkušenosti v životním příběhu informátorky výzkumu, byla použita i narativní metoda. Výzkumem bylo rozpoznáno, jaké vztahy, podmínky a události vytvořily identitu vzdělané Romky. Také tuto identitu samotnou výzkum zachycuje. Dále výzkum zachytil specifické vztahy informátorky k majoritě a k ostatním Romům. Výsledky výzkumu upozorňují na možná úskalí života asimilovaných vzdělaných Romů a ztrátu jejich autenticity. Z tohoto důvodu by měly být problematice vzdělaných Romů věnována další výzkumná šetření.cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with the life story of a well-educated Romany. Topics about educated Romanies are receiving lesser research attention than their school failures. The reason is the long-term intention of majority society to raise romanies education level. This research is trying to handle the identity of a well-educated Romany, who succeeded in the school institution. It also investigate the conditions, that were necessary for a Romany to get university education. Based on the autobiographical interview and grounded theory method in research is comming to three conditions that were necessary for creation the identity of educated Romany - family education, school, ethnicity. For a gripping narratively formulate experience in a life story research informant was also used a narrative method. Research has found what relationships, conditions and events formed the identity of educated Romany. Further research intercepted her specific relationships to majority and to other Romanies. The research results points to the possible difficulties of life assimilated Romanies and the loss of their authenticity. Because of this reason, this area should be devoted to other research investigations.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleŽivotní příběh vzdělané Romky - Hledání autentického bytícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83502
dc.title.translatedLife-Story of a Well-Educated Romany Woman ? A Searching for a Genuine Beingen_US
dc.contributor.refereeDoubek, David
dc.identifier.aleph001394225
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá životním příběhem vysokoškolsky vzdělané Romky. Tématu vzdělaných Romů není věnováno tolik výzkumné pozornosti jako romské školní neúspěšnosti. Důvodem je dlouhodobý záměr majoritní společnosti pozvednout romskou vzdělanostní úroveň. Tento výzkum se snaží uchopit vývoj identity vzdělané Romky, která ve školní instituci uspěla. Zjišťuje také, jaké podmínky byly nutné proto, aby Romka dosáhla vysokoškolského vzdělání. Vychází z autobiografického rozhovoru a metodou zakotvené teorie ve výzkumu dospívá ke třem kontextům podmínek, které byly nutné proto, aby se identita vzdělané Romky vytvořila - rodinná výchova, škola, etnicita. Pro uchopení narativně ztvárněné zkušenosti v životním příběhu informátorky výzkumu, byla použita i narativní metoda. Výzkumem bylo rozpoznáno, jaké vztahy, podmínky a události vytvořily identitu vzdělané Romky. Také tuto identitu samotnou výzkum zachycuje. Dále výzkum zachytil specifické vztahy informátorky k majoritě a k ostatním Romům. Výsledky výzkumu upozorňují na možná úskalí života asimilovaných vzdělaných Romů a ztrátu jejich autenticity. Z tohoto důvodu by měly být problematice vzdělaných Romů věnována další výzkumná šetření.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with the life story of a well-educated Romany. Topics about educated Romanies are receiving lesser research attention than their school failures. The reason is the long-term intention of majority society to raise romanies education level. This research is trying to handle the identity of a well-educated Romany, who succeeded in the school institution. It also investigate the conditions, that were necessary for a Romany to get university education. Based on the autobiographical interview and grounded theory method in research is comming to three conditions that were necessary for creation the identity of educated Romany - family education, school, ethnicity. For a gripping narratively formulate experience in a life story research informant was also used a narrative method. Research has found what relationships, conditions and events formed the identity of educated Romany. Further research intercepted her specific relationships to majority and to other Romanies. The research results points to the possible difficulties of life assimilated Romanies and the loss of their authenticity. Because of this reason, this area should be devoted to other research investigations.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013942250106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV