dc.contributor.advisor | Marádová, Eva | |
dc.creator | Ouřadová, Věra | |
dc.date.accessioned | 2017-05-08T14:38:52Z | |
dc.date.available | 2017-05-08T14:38:52Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/49781 | |
dc.description.abstract | Pozitivní účinek konzumace probiotik na zdraví člověka byl objeven již na počátku minulého století a je průběžně dokládán a upřesňován řadou vědeckých studií. Neustále se objevují další probiotické mikroorganismy a na trh jsou přinášeny nové probiotické potraviny a potravinové doplňky. Zda tomuto trendu odpovídá i narůstající informovanost a zájem široké veřejnosti o konzumaci probiotik však zůstává otázkou. Práce se zabývá problematikou probiotik po teoretické stránce, jejich biologickou podstatou, historií, výrobou a pozitivními účinky na zdraví konzumenta. Dále bylo jejím cílem zjistit, jaké povědomí mají žáci druhého stupně základní školy o probioticích a jaký význam mají v jejich výživě. K tomuto účelu bylo provedeno dotazníkové šetření mezi vybranými žáky daného stupně vzdělávání a jeho výsledky jsou diskutovány v závěru této práce. Klíčová slova: probiotika, výživa, vědomosti, základní vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.abstract | Positive effect of probiotics consumption on human health was discovered at the beginning of the last century. A number of scientific studies continuously test and clarify this effect to discover more types of probiotic microorganisms and thereby bring new probiotic food and food supplements to the market. The question is, if increasing public awareness and interest corresponds with recent tendency. This study includes theoretical background of the probiotics issue, biological basis, history and technology of probiotics microorganism and discussion of positive effects on consumer's health. The other aim of the study is to find out what knowledge has secondary school students about probiotics and also what role plays probiotics in their lives. Questionnaires were used to achieve these goals and general results are discussed at the end of this work. Keywords: probiotics, nutrition, knowledge, basic education | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | probiotika | cs_CZ |
dc.subject | výživa | cs_CZ |
dc.subject | vědomosti | cs_CZ |
dc.subject | základní vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | probiotics | en_US |
dc.subject | nutrition | en_US |
dc.subject | knowledge | en_US |
dc.subject | basic education | en_US |
dc.title | Význam probiotik ve výživě žáků druhého stupně základní školy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-09-08 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 86640 | |
dc.title.translated | Importance of Probiotics in the Diet of Pupils in the Second Stage of Basic Education | en_US |
dc.contributor.referee | Vodáková, Jitka | |
dc.identifier.aleph | 001400471 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Chemistry Oriented at Education - Health Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Chemie se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Chemistry Oriented at Education - Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Pozitivní účinek konzumace probiotik na zdraví člověka byl objeven již na počátku minulého století a je průběžně dokládán a upřesňován řadou vědeckých studií. Neustále se objevují další probiotické mikroorganismy a na trh jsou přinášeny nové probiotické potraviny a potravinové doplňky. Zda tomuto trendu odpovídá i narůstající informovanost a zájem široké veřejnosti o konzumaci probiotik však zůstává otázkou. Práce se zabývá problematikou probiotik po teoretické stránce, jejich biologickou podstatou, historií, výrobou a pozitivními účinky na zdraví konzumenta. Dále bylo jejím cílem zjistit, jaké povědomí mají žáci druhého stupně základní školy o probioticích a jaký význam mají v jejich výživě. K tomuto účelu bylo provedeno dotazníkové šetření mezi vybranými žáky daného stupně vzdělávání a jeho výsledky jsou diskutovány v závěru této práce. Klíčová slova: probiotika, výživa, vědomosti, základní vzdělávání | cs_CZ |
uk.abstract.en | Positive effect of probiotics consumption on human health was discovered at the beginning of the last century. A number of scientific studies continuously test and clarify this effect to discover more types of probiotic microorganisms and thereby bring new probiotic food and food supplements to the market. The question is, if increasing public awareness and interest corresponds with recent tendency. This study includes theoretical background of the probiotics issue, biological basis, history and technology of probiotics microorganism and discussion of positive effects on consumer's health. The other aim of the study is to find out what knowledge has secondary school students about probiotics and also what role plays probiotics in their lives. Questionnaires were used to achieve these goals and general results are discussed at the end of this work. Keywords: probiotics, nutrition, knowledge, basic education | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014004710106986 | |