Zobrazit minimální záznam

Health information literacy: focusing on patients' information literacy development
dc.contributor.advisorLandová, Hana
dc.creatorAndrlová, Anna
dc.date.accessioned2020-08-25T14:36:50Z
dc.date.available2020-08-25T14:36:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49687
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the application of the information literacy concept in the healthcare, focusing on patients' information literacy development. Firstly, the Czech and U. S. model of health care system are briefly introduced with regard to their different impact on patiets' active participation in health care. Subsequently, preconditions for the emergence and development of the concept of health information literacy are described with emphasis on the terminology. The core of the thesis is focused on the description, analysis, and evaluation of selected activities of U. S. professional associations and organisations. The last part is aimed at selection of the appropriate activity for implementation in the Czech context and at the survey in the selected Czech professional libraries, which is oriented at the state of activities for information literacy development and implementation of selected activity.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na aplikaci konceptu informační gramotnosti ve zdravotnictví se zaměřením na informační gramotnost pacientů. V úvodu jsou stručně představeny modely systémů zdravotní péče v Česku a v USA s ohledem na jejich rozdílný dopad na aktivní participaci pacientů na zdravotní péči. Další část práce je zaměřena na předpoklady pro rozvoj konceptu informační gramotnosti ve zdravotnictví s důrazem na podrobný terminologický rozbor tohoto konceptu. Jádro práce spočívá v popisu, analýze a zhodnocení vybraných aktivit amerických asociací a organizací. Poslední část práce je zaměřena na výběr vhodné aktivity pro implementaci v českém prostředí a výzkum ve vybraných českých odborných knihovnách orientovaný na stav aktivit pro rozvoj informační gramotnosti v Česku a možnost implementace vybrané aktivity v praxi.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectHealth information literacyen_US
dc.subjectPatientsen_US
dc.subjectHealth informationen_US
dc.subjectEvaluationen_US
dc.subjectQualityen_US
dc.subjectUnited States of Americaen_US
dc.subjectAmerican activitiesen_US
dc.subjectAssociationsen_US
dc.subjectOrganisationsen_US
dc.subjectCzech activitiesen_US
dc.subjectSurveyen_US
dc.subjectInformační gramotnost ve zdravotnictvícs_CZ
dc.subjectPacientics_CZ
dc.subjectZdravotnické informacecs_CZ
dc.subjectKvalitacs_CZ
dc.subjectHodnocenícs_CZ
dc.subjectSpojené státy americkécs_CZ
dc.subjectAmerické aktivitycs_CZ
dc.subjectAsociace a organizacecs_CZ
dc.subjectČeské aktivitycs_CZ
dc.subjectVýzkumcs_CZ
dc.titleInformační gramotnost ve zdravotnictví: se zaměřením na rozvoj informační gramotnosti pacientůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-19
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97103
dc.title.translatedHealth information literacy: focusing on patients' information literacy developmenten_US
dc.contributor.refereeDombrovská, Michaela
dc.identifier.aleph001391322
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na aplikaci konceptu informační gramotnosti ve zdravotnictví se zaměřením na informační gramotnost pacientů. V úvodu jsou stručně představeny modely systémů zdravotní péče v Česku a v USA s ohledem na jejich rozdílný dopad na aktivní participaci pacientů na zdravotní péči. Další část práce je zaměřena na předpoklady pro rozvoj konceptu informační gramotnosti ve zdravotnictví s důrazem na podrobný terminologický rozbor tohoto konceptu. Jádro práce spočívá v popisu, analýze a zhodnocení vybraných aktivit amerických asociací a organizací. Poslední část práce je zaměřena na výběr vhodné aktivity pro implementaci v českém prostředí a výzkum ve vybraných českých odborných knihovnách orientovaný na stav aktivit pro rozvoj informační gramotnosti v Česku a možnost implementace vybrané aktivity v praxi.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the application of the information literacy concept in the healthcare, focusing on patients' information literacy development. Firstly, the Czech and U. S. model of health care system are briefly introduced with regard to their different impact on patiets' active participation in health care. Subsequently, preconditions for the emergence and development of the concept of health information literacy are described with emphasis on the terminology. The core of the thesis is focused on the description, analysis, and evaluation of selected activities of U. S. professional associations and organisations. The last part is aimed at selection of the appropriate activity for implementation in the Czech context and at the survey in the selected Czech professional libraries, which is oriented at the state of activities for information literacy development and implementation of selected activity.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013913220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV