Show simple item record

Comparison of Cultural Values of University Students Based on the Hofstede's Dimensions in Selected Countries (the Czech Republic, the Slovak Republic and Austria)
dc.contributor.advisorDrbohlav, Dušan
dc.creatorMorávková, Hana
dc.date.accessioned2017-05-08T14:11:05Z
dc.date.available2017-05-08T14:11:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49676
dc.description.abstractDiplomová práce aplikuje Hofstedeho interkulturní výzkum v oblasti Česka, Slovenska a Rakouska, konkrétně v Bratislavě, Praze a Vídni, na studentech druhých ročníků geografických oborů. Cílem práce je ověřit platnost Hofstedeho výsledků, diskutovat metodologické slabiny výzkumu a najít využití v oboru sociální geografie. Vzorek 160 studentů vykázal homogenitu a tedy vhodnost pro interkulturní výzkum. I když rakouský školní systém umožňuje vstup na vysoké školy již v 18 letech, tedy o rok dříve než v Česku a na Slovensku, zkoumaní studenti geografie byli stejného stáří. Výsledky hodnot kulturních dimenzí se v některých ohledech lišily od výsledů Hofstedeho s největší pravděpodobností vlivem působení univerzitního prostředí. Na základě zjištěných hodnot těchto dimenzí je možné lépe pochopit a vysvětlit mnohé důvody demografických či geografických trendů v Evropě. Základní problém interkulturních výzkumů je srovnatelnost vzorků, jejichž dosažitelnost je obecně velmi těžká. Od aplikace Hofstedeho verze dotazníku VSM-94 se interkulturní výzkum posunul dál, kultury jsou dnes porovnávány na základě grafů shluků hodnot. Sociální geografie by neměla opomíjet výsledky interkulturních studií, naopak ty by mohly dobře posloužit k vysvětlení některých sociálně-geografických jevů. Klíčová slova: kultura,...cs_CZ
dc.description.abstractThe master thesis is focusing on Hofstede's cultural dimensions in Prague, Bratislava and Vienna. There were 174 students who filled-in the questionnaire called "Value survey 1994". The aim of this work is to verify results of Hofstede's cultural dimensions and discuss obstacles of his methodology. One of the challenges is to create a comparable sample of respondents. Their characteristics should be as similar as possible except for nationality. The sample of 160 students was tested by Kruskal-Wallis test and groups were not significantly different. The interesting finding was the age of students. Although students in Austria enter university when they are 18, it is one year earlier than in Czechia and Slovakia, the student were same age. The results were litle bit different from Hofstedeho values because of university surrounding/enviroment. As this model is obsolete, today's cross-cultural researches are using cluster analysis which compares countries from made up graph of vaules which tend to group based on cross-national differencies. Hofstede's model was used because of his availability and simplicity. In addition, this work is trying to utilize Hofstede's model in Social Geography. However, this work found cross-cultural research very usefull for characterizing countries with possible use in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectHofstedeho kulturní dimenzecs_CZ
dc.subjectVSM-94cs_CZ
dc.subjectstudenti druhých ročníku geografických oborůcs_CZ
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectHofstede's cultural dimensionsen_US
dc.subjectVSM-94en_US
dc.subjectsecond years students of geographyen_US
dc.titleSrovnání kulturních hodnot vysokoškolských studentů na základě Hofstedeho dimenzí ve vybraných zemích (Česku, Slovensku a Rakousku)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-16
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId68076
dc.title.translatedComparison of Cultural Values of University Students Based on the Hofstede's Dimensions in Selected Countries (the Czech Republic, the Slovak Republic and Austria)en_US
dc.contributor.refereeUherek, Zdeněk
dc.identifier.aleph001395917
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDemographyen_US
thesis.degree.disciplineDemografiecs_CZ
thesis.degree.programDemographyen_US
thesis.degree.programDemografiecs_CZ
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDemografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enDemographyen_US
uk.degree-program.csDemografiecs_CZ
uk.degree-program.enDemographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce aplikuje Hofstedeho interkulturní výzkum v oblasti Česka, Slovenska a Rakouska, konkrétně v Bratislavě, Praze a Vídni, na studentech druhých ročníků geografických oborů. Cílem práce je ověřit platnost Hofstedeho výsledků, diskutovat metodologické slabiny výzkumu a najít využití v oboru sociální geografie. Vzorek 160 studentů vykázal homogenitu a tedy vhodnost pro interkulturní výzkum. I když rakouský školní systém umožňuje vstup na vysoké školy již v 18 letech, tedy o rok dříve než v Česku a na Slovensku, zkoumaní studenti geografie byli stejného stáří. Výsledky hodnot kulturních dimenzí se v některých ohledech lišily od výsledů Hofstedeho s největší pravděpodobností vlivem působení univerzitního prostředí. Na základě zjištěných hodnot těchto dimenzí je možné lépe pochopit a vysvětlit mnohé důvody demografických či geografických trendů v Evropě. Základní problém interkulturních výzkumů je srovnatelnost vzorků, jejichž dosažitelnost je obecně velmi těžká. Od aplikace Hofstedeho verze dotazníku VSM-94 se interkulturní výzkum posunul dál, kultury jsou dnes porovnávány na základě grafů shluků hodnot. Sociální geografie by neměla opomíjet výsledky interkulturních studií, naopak ty by mohly dobře posloužit k vysvětlení některých sociálně-geografických jevů. Klíčová slova: kultura,...cs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis is focusing on Hofstede's cultural dimensions in Prague, Bratislava and Vienna. There were 174 students who filled-in the questionnaire called "Value survey 1994". The aim of this work is to verify results of Hofstede's cultural dimensions and discuss obstacles of his methodology. One of the challenges is to create a comparable sample of respondents. Their characteristics should be as similar as possible except for nationality. The sample of 160 students was tested by Kruskal-Wallis test and groups were not significantly different. The interesting finding was the age of students. Although students in Austria enter university when they are 18, it is one year earlier than in Czechia and Slovakia, the student were same age. The results were litle bit different from Hofstedeho values because of university surrounding/enviroment. As this model is obsolete, today's cross-cultural researches are using cluster analysis which compares countries from made up graph of vaules which tend to group based on cross-national differencies. Hofstede's model was used because of his availability and simplicity. In addition, this work is trying to utilize Hofstede's model in Social Geography. However, this work found cross-cultural research very usefull for characterizing countries with possible use in...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV