Dynamic simulation of rigid bodies using programmable GPUs
Dynamická simulace tuhých těles na programovatelných GPU
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49637Identifikátory
SIS: 81534
Kolekce
- Kvalifikační práce [11193]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolomazník, Jan
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
6. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
CUDA, GPGPU, simulace fyzikyKlíčová slova (anglicky)
CUDA, GPGPU, physics simulation, physics engine, game physics, OpenCLCílem této práce je vytvořit program simulující dynamiku tuhých těles a jejich soustav pomocí GPGPU se zaměřením na rychlost a stabilitu. Výsledkem je fyzikální engine využivající architekturu CUDA. Celý engine běží na GPU, obsahuje detekci a zpracování kolizí a také různé síly jako tření, gravitace, kontaktní síla apod. Podporuje objekty typu koule, tyč, pružina, kvádr a rovina. Také umožňuje tato primitiva kombinovat do složitějších celků.
The goal of this work is to create a program which simulates the dynamics of rigid bodies and their systems using GPGPU with an emphasis on speed and stability. The result is a physics engine that uses the CUDA architecture. It runs entirely on the GPU, handles collision detection, collision response and different forces like friction, gravity, contact forces, etc. It supports spheres, rods (which are similar to cylinders), springs, boxes and planes. It's also possible to construct compound objects by connecting basic primitives.