Show simple item record

Using urban and suburban parks and cycling roads by kindergarten in Prague
dc.contributor.advisorKuhnová, Věra
dc.creatorDamková, Nikola
dc.date.accessioned2017-05-08T13:41:08Z
dc.date.available2017-05-08T13:41:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49553
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá využíváním městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami, které leží v jejich blízkosti. Teoretická část diplomové práce shrnuje základní terminologii, vysvětluje pojem les, lesopark, park, cyklostezka. Dále se snaží vymezit pojmy s tématem související (pohyb, motorika, sport). Samostatné kapitoly se také věnují lesní pedagogice, její historii a nově vznikajícímu trendu lesních mateřských škol. Praktická část diplomové práce seznamuje s metodami výzkumu. Těmi jsou dotazníkové šetření, rozhovor a pozorování. Součástí výzkumu je i týdenní projekt pro děti z mateřských škol, vytvořený speciálně k tomuto tématu. Dále se diplomová práce snaží odpovědět na stanovené hypotézy. Zkoumá spektrum činností dětí během pobytu venku, motivovanost dětí k aktivitám, využívání cyklostezek mateřskými školami. Zabývá se otázkou, které venkovní lokality děti k dopoledním aktivitám v mateřské škole preferují. V závěru diplomová práce seznamuje s přehledem významných pražských parků. Klíčová slova: park, les, cyklostezka, pohybové aktivity, příroda, mateřská školacs_CZ
dc.description.abstractThe thesisdeals with theuse ofurban andsuburbanparksand cycle routes by neighbouringkindergartens. The theoretical part ofthe thesissummarizesthe basic terminology, explains the concept offorest,park, forest park, bicycle path.Furthermore,it is trying todefinetermsrelatedto the topic(movement, motor skills, and sports). Separatechaptersare alsodevoted toforestpedagogy, its history andthe emergingtrendof forestnurseries. The practicalpart of thethesisintroducesmethodsof research.Theseare thequestionnaire survey, interview and observation.Research ispart ofthe weeklyproject for childrenfrom kindergartens, created specifically forthis topic. Subsequently, thethesisseeksto answer the stated hypotheses. It examines therange ofthe activities of childrenduring their stayoutside,motivationof childrento activities, the use of cyclingkindergartens. It examines whichoutdoorlocationchildrenin kindergartenprefer for their morningactivities. Thethesisconcludeswith an overview of significant Pragueparks. Keywords: park, forest, cycling, physical activity, nature, kindergartenen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectparkcs_CZ
dc.subjectlescs_CZ
dc.subjectcyklostezkacs_CZ
dc.subjectpohybové aktivitycs_CZ
dc.subjectpřírodacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectparken_US
dc.subjectforesten_US
dc.subjectcyclingen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectnatureen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.titleVyužívání městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-12
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106264
dc.title.translatedUsing urban and suburban parks and cycling roads by kindergarten in Pragueen_US
dc.contributor.refereePokorný, Ladislav
dc.identifier.aleph001424973
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá využíváním městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami, které leží v jejich blízkosti. Teoretická část diplomové práce shrnuje základní terminologii, vysvětluje pojem les, lesopark, park, cyklostezka. Dále se snaží vymezit pojmy s tématem související (pohyb, motorika, sport). Samostatné kapitoly se také věnují lesní pedagogice, její historii a nově vznikajícímu trendu lesních mateřských škol. Praktická část diplomové práce seznamuje s metodami výzkumu. Těmi jsou dotazníkové šetření, rozhovor a pozorování. Součástí výzkumu je i týdenní projekt pro děti z mateřských škol, vytvořený speciálně k tomuto tématu. Dále se diplomová práce snaží odpovědět na stanovené hypotézy. Zkoumá spektrum činností dětí během pobytu venku, motivovanost dětí k aktivitám, využívání cyklostezek mateřskými školami. Zabývá se otázkou, které venkovní lokality děti k dopoledním aktivitám v mateřské škole preferují. V závěru diplomová práce seznamuje s přehledem významných pražských parků. Klíčová slova: park, les, cyklostezka, pohybové aktivity, příroda, mateřská školacs_CZ
uk.abstract.enThe thesisdeals with theuse ofurban andsuburbanparksand cycle routes by neighbouringkindergartens. The theoretical part ofthe thesissummarizesthe basic terminology, explains the concept offorest,park, forest park, bicycle path.Furthermore,it is trying todefinetermsrelatedto the topic(movement, motor skills, and sports). Separatechaptersare alsodevoted toforestpedagogy, its history andthe emergingtrendof forestnurseries. The practicalpart of thethesisintroducesmethodsof research.Theseare thequestionnaire survey, interview and observation.Research ispart ofthe weeklyproject for childrenfrom kindergartens, created specifically forthis topic. Subsequently, thethesisseeksto answer the stated hypotheses. It examines therange ofthe activities of childrenduring their stayoutside,motivationof childrento activities, the use of cyclingkindergartens. It examines whichoutdoorlocationchildrenin kindergartenprefer for their morningactivities. Thethesisconcludeswith an overview of significant Pragueparks. Keywords: park, forest, cycling, physical activity, nature, kindergartenen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990014249730106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV