Zobrazit minimální záznam

Development of Czech teaching materials for the Vernier experimental system
dc.contributor.advisorBöhm, Pavel
dc.creatorVogalová, Naděžda
dc.date.accessioned2017-05-08T13:19:35Z
dc.date.available2017-05-08T13:19:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49462
dc.description.abstractCílem práce bylo zmapovat již publikované návody na experimenty s měřicím systémem Vernier. A také tyto experimenty rozšířit o další návody použitelné v českém prostředí. V rámci diplomové práce vzniklo 6 podrobných návodů na experimenty, které jsou, nebo později budou, publikované na internetových stránkách rámcových vzdělávacích programů (www.rvp.cz). Jsou to návody na experimenty: Blikání žárovek, Nabíhání kompaktní zářivky, Závislost osvětlení na vzdálenosti od zdroje, Závislost osvětlení na počtu filtrů, Proč se v zimě solí silnice?, Zabarvování brýlí. U každé úlohy je dále pak rozepsaná možnost zařazení do výuky z hlediska rozvíjení rámcových vzdělávacích programů a požadavků ke státní maturitě.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to summarize already published tutorials for experiments with the Vernier lab system and to write new tutorials respecting requirements and specifics of the Czech educational system. Six new detailed tutorials were prepared. All of them were, or would be, published on the Internet web site of The Framework Education Programmes (www.rvp.cz). Following tutorials were written: Bulb flickering, Warm-up of a compact fluorescent lamp, Relation between illumination and distance of the light source, Relation between illumination and number of filters, Why is salt used in the winter on the roads, Photochromic glasses. Each experiment is accompanied by a classification with respect to The Framework Education Programmes and by requirements for The State High School Leaving Exam (``maturita'').en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectVerniercs_CZ
dc.subjectfyzikální experimentcs_CZ
dc.subjectměřenícs_CZ
dc.subjectpokuscs_CZ
dc.subjectlaboratorní prácecs_CZ
dc.subjectVernieren_US
dc.subjectphysics experimenten_US
dc.subjectmeasurementen_US
dc.subjectexperimenten_US
dc.subjectlab excerciseen_US
dc.titlePodpora využívání experimentálního systému Vernier na českých školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-21
dc.description.departmentDepartment of Physics Educationen_US
dc.description.departmentKatedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId77510
dc.title.translatedDevelopment of Czech teaching materials for the Vernier experimental systemen_US
dc.contributor.refereeŽilavý, Peter
dc.identifier.aleph001388443
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of Physics and Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství fyziky - matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Physics Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství fyziky - matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of Physics and Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce bylo zmapovat již publikované návody na experimenty s měřicím systémem Vernier. A také tyto experimenty rozšířit o další návody použitelné v českém prostředí. V rámci diplomové práce vzniklo 6 podrobných návodů na experimenty, které jsou, nebo později budou, publikované na internetových stránkách rámcových vzdělávacích programů (www.rvp.cz). Jsou to návody na experimenty: Blikání žárovek, Nabíhání kompaktní zářivky, Závislost osvětlení na vzdálenosti od zdroje, Závislost osvětlení na počtu filtrů, Proč se v zimě solí silnice?, Zabarvování brýlí. U každé úlohy je dále pak rozepsaná možnost zařazení do výuky z hlediska rozvíjení rámcových vzdělávacích programů a požadavků ke státní maturitě.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to summarize already published tutorials for experiments with the Vernier lab system and to write new tutorials respecting requirements and specifics of the Czech educational system. Six new detailed tutorials were prepared. All of them were, or would be, published on the Internet web site of The Framework Education Programmes (www.rvp.cz). Following tutorials were written: Bulb flickering, Warm-up of a compact fluorescent lamp, Relation between illumination and distance of the light source, Relation between illumination and number of filters, Why is salt used in the winter on the roads, Photochromic glasses. Each experiment is accompanied by a classification with respect to The Framework Education Programmes and by requirements for The State High School Leaving Exam (``maturita'').en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra didaktiky fyzikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013884430106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV