Show simple item record

Use of memory tests in the differential diagnosis of early stages of dementia
dc.contributor.advisorŠivicová, Gabriela
dc.creatorMálková, Lenka
dc.date.accessioned2017-05-08T13:16:21Z
dc.date.available2017-05-08T13:16:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49448
dc.description.abstractTeoretická část se zabývá problematikou demencí, pamětí, primacy, recency efektem a Paměťovým testem učení. Empirická část se skládá z kvantitativního výzkumu. Výzkumný vzorek tvoří skupiny pacientů s demencí. Předmětem zkoumání byly jejich výkony v Paměťovém testu učení, u kterého jsem sledovala primacy, recency efekty. Cílem bylo zjistit rozdíly v primacy, recency efektech mezi jednotlivými skupinami pacientů, dále pak zjistit přítomnost či nepřítomnost primacy, recency efektu u jednotlivých skupin pacientů. Tato studie se snaží popsat potencionální nástroj, který se zaměřuje na způsob, jakým si jedinci s demencí pamatují nové informace. Zjištěné výsledky mohou posloužit k pochopení způsobu zapamatování si nových informací, kteří jedinci používají u odlišných poruch paměti různé etiologie. Klíčová slova: demence, Alzheimerova demence, vaskulární demence, frontotemporální demence, Paměťový test učení, primacy efekt, recency efektcs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part deals with issues of dementia, memory, primacy effect, recency effect, and the Auditory-Verbal Learning Test. The empirical part consists of quantitative research. The research sample consists of patients with dementia who were tested for their performance in the Auditory-Verbal Learning Test in which I focused on the primacy and recency effects. The aim was to determine the differences between the primacy and recency effects among different groups of patients, as well as to detect the presence or absence of a primacy or recency effect in various populations. This study tries to describe a potential tool that focuses on how individuals with dementia remember new informations. This tool can serve to understand how people diagnosed with memory disorders of different etiology remember new infomation. Key words: Dementia, Alzheimer's Disease, vascular dementia, frontotemporal dementia, Auditory-Verbal Learning Test , primacy effect, recency effecten_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdemencecs_CZ
dc.subjectAlzheimerova demencecs_CZ
dc.subjectvaskulární demencecs_CZ
dc.subjectfrontotemporální demencecs_CZ
dc.subjectPaměťový test učenícs_CZ
dc.subjectprimacy efektcs_CZ
dc.subjectrecency efektcs_CZ
dc.subjectDementiaen_US
dc.subjectAlzheimer's Diseaseen_US
dc.subjectvascular dementiaen_US
dc.subjectfrontotemporal dementiaen_US
dc.subjectAuditory-Verbal Learning Testen_US
dc.subjectprimacy effecten_US
dc.subjectrecency effecten_US
dc.titleUžití paměťových testů v diferenciální diagnostice časných stadií demencecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-12
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89882
dc.title.translatedUse of memory tests in the differential diagnosis of early stages of dementiaen_US
dc.contributor.refereeKulišťák, Petr
dc.identifier.aleph001393434
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTeoretická část se zabývá problematikou demencí, pamětí, primacy, recency efektem a Paměťovým testem učení. Empirická část se skládá z kvantitativního výzkumu. Výzkumný vzorek tvoří skupiny pacientů s demencí. Předmětem zkoumání byly jejich výkony v Paměťovém testu učení, u kterého jsem sledovala primacy, recency efekty. Cílem bylo zjistit rozdíly v primacy, recency efektech mezi jednotlivými skupinami pacientů, dále pak zjistit přítomnost či nepřítomnost primacy, recency efektu u jednotlivých skupin pacientů. Tato studie se snaží popsat potencionální nástroj, který se zaměřuje na způsob, jakým si jedinci s demencí pamatují nové informace. Zjištěné výsledky mohou posloužit k pochopení způsobu zapamatování si nových informací, kteří jedinci používají u odlišných poruch paměti různé etiologie. Klíčová slova: demence, Alzheimerova demence, vaskulární demence, frontotemporální demence, Paměťový test učení, primacy efekt, recency efektcs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part deals with issues of dementia, memory, primacy effect, recency effect, and the Auditory-Verbal Learning Test. The empirical part consists of quantitative research. The research sample consists of patients with dementia who were tested for their performance in the Auditory-Verbal Learning Test in which I focused on the primacy and recency effects. The aim was to determine the differences between the primacy and recency effects among different groups of patients, as well as to detect the presence or absence of a primacy or recency effect in various populations. This study tries to describe a potential tool that focuses on how individuals with dementia remember new informations. This tool can serve to understand how people diagnosed with memory disorders of different etiology remember new infomation. Key words: Dementia, Alzheimer's Disease, vascular dementia, frontotemporal dementia, Auditory-Verbal Learning Test , primacy effect, recency effecten_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV