Zobrazit minimální záznam

Organizational culture in IKEA
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorMičková, Kateřina
dc.date.accessioned2017-05-08T13:13:29Z
dc.date.available2017-05-08T13:13:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/49438
dc.description.abstractCílem diplomové práce je podat přehled o poznatcích v oblasti zkoumání kultury a na příkladu společnosti IKEA demonstrovat projevy organizační kultury, její vztah k národní kultuře a její význam pro podnikání obecně. Ve své teoretické části práce pojednává o kultuře obecně a jejím vlivu na členy společnosti. Popsány jsou mechanismy vzniku, vývoje a upevňování kultury a hlavní přístupy k jejímu zkoumání. Diskutován je vztah národní a organizační kultury a nejrozšířenější typologie organizační kultury. V praktické části práce je představena švédská kultura a styl řízení, společnost IKEA a její kultura. Se zaměstnanci dvou různých organizací IKEA (IKEA Česká republika - obchodní dům Zličín) a IKEA Hanim, spol s r.o. byly vedeny polostrukturované rozhovory za účelem zjistit jakým způsobem společnost svou kulturu šíří, do jaké míry jsou zaměstnanci s firemní kulturou seznámeni a její subjektivní význam pro zaměstnance. Klíčová slova: národní kultura, organizační kultura, IKEA.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this thesis is to provide an overview of current knowledge in the area of culture research and demonstrate, using example of the IKEA company, how organizational culture influences business environment In the theoretical part, this thesis deals with the subject of culture in general and it's impact on members of society. It is described how culture develops and strengthens. Also discussed are leading approaches to researching culture, relationship between national and organizational culture and organizational culture typologies. In the practical section, swedish culture, management style and the IKEA company and it's culture are introduced. Semi-structured interviews were conducted with employees of two different IKEA organizations in the Czech Republic in order to find out how the company transmits the culture to new employees, to what extent the employees are familiar with the culture and what meaning they attribute to it.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectnárodní kulturacs_CZ
dc.subjectorganizační kulturacs_CZ
dc.subjectIKEAcs_CZ
dc.subjectnational cultureen_US
dc.subjectorganizational cultureen_US
dc.subjectIKEAen_US
dc.titleOrganizační kultura ve společnosti IKEAcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-09-20
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId104684
dc.title.translatedOrganizational culture in IKEAen_US
dc.contributor.refereeBeneš, Milan
dc.identifier.aleph001392090
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je podat přehled o poznatcích v oblasti zkoumání kultury a na příkladu společnosti IKEA demonstrovat projevy organizační kultury, její vztah k národní kultuře a její význam pro podnikání obecně. Ve své teoretické části práce pojednává o kultuře obecně a jejím vlivu na členy společnosti. Popsány jsou mechanismy vzniku, vývoje a upevňování kultury a hlavní přístupy k jejímu zkoumání. Diskutován je vztah národní a organizační kultury a nejrozšířenější typologie organizační kultury. V praktické části práce je představena švédská kultura a styl řízení, společnost IKEA a její kultura. Se zaměstnanci dvou různých organizací IKEA (IKEA Česká republika - obchodní dům Zličín) a IKEA Hanim, spol s r.o. byly vedeny polostrukturované rozhovory za účelem zjistit jakým způsobem společnost svou kulturu šíří, do jaké míry jsou zaměstnanci s firemní kulturou seznámeni a její subjektivní význam pro zaměstnance. Klíčová slova: národní kultura, organizační kultura, IKEA.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this thesis is to provide an overview of current knowledge in the area of culture research and demonstrate, using example of the IKEA company, how organizational culture influences business environment In the theoretical part, this thesis deals with the subject of culture in general and it's impact on members of society. It is described how culture develops and strengthens. Also discussed are leading approaches to researching culture, relationship between national and organizational culture and organizational culture typologies. In the practical section, swedish culture, management style and the IKEA company and it's culture are introduced. Semi-structured interviews were conducted with employees of two different IKEA organizations in the Czech Republic in order to find out how the company transmits the culture to new employees, to what extent the employees are familiar with the culture and what meaning they attribute to it.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990013920900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV